Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Blir du påvirka av prisen på smågodt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Blir du påvirka av prisen på smågodt?
Eg handle aldri smågodt uansett 43 23,12%
Eg kjøpe mindre når det er billig 8 4,30%
Eg kjøpe den mengda eg likevel kjøpe 77 41,40%
Eg kjøpe meir smågodt 58 31,18%
Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-16, 15:21   #41
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?

Dette er litt "smørkrise" for meg. Hvis jeg ikke hadde hatt råd til å kjøpe smågodt til normalpris, tror jeg jammen jeg hadde gått noen runder med meg selv før jeg brukte penger på smågodt i det hele tatt. Hvor mye sparer man egentlig på en normal mengde snop til et påskeegg?!

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 15:22   #42
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.015
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?

Vi spiser ikke smågodt i påsken - vi spiser sjokoladeegg i England. Hvis jeg skulle kjøpe, ville jeg ikke kjøpt mer enn nødvendig. Hovedbarnebursdagene er vi ferdige med, og jeg har ikke lyst til å hamstre til neste bursdag, om 3 måneders tid.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 15:23   #43
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?

Vi skal også til England i påska. Får heller satse på å finne meg en pose Thornton's Brazil Nut Toffee. For Cadbury Cream Eggs og Kit Kat er inge højdare.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 15:26   #44
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.846
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja, absolutt. Hva i all verden skal folk med 35 kg liksom?

Noen gir bort, til feks hjelp oss å hjelpe som lager påskeegg til barn som ikke får

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 15:40   #45
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?

Ja, jeg blir påvirket.
Jeg kjøper aldri smågodt, men når jeg kommer over "supertilbud", så tenker jeg alltid "Oi, jeg handler inn godteri nå, så har vi til helga/ferien/påska/bursdagen osv". Men vi har selvsagt ikke igjen noe som helst når vi kommer til den anledningen jeg liksom kjøpte det inn til.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 15:45   #46
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?

Nei, bare av alt pratet om det. : detox:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 15:46   #47
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nei, bare av alt pratet om det. : detox:

Sier Candy!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 15:47   #48
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?

Jeg EE-HEE-LSKSER smågodt!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 15:47   #49
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?

Nei, er ikke noe glad i smågodt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 15:49   #50
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.597
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?

Jeg blir nok mer påvirket av alle bildene av smågodt enn av at prisen er satt ned - det ville jeg antakelig ikke lagt merke til engang.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 15:52   #51
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Jeg blir nok mer påvirket av alle bildene av smågodt enn av at prisen er satt ned - det ville jeg antakelig ikke lagt merke til engang.

Det var nesten umulig å ikke legge merke til på Rema i går. Masse folk som sto og plukket og store paller med ekstra smågodt i tillegg til det digre stativet de har til vanlig.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 16:29   #52
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?

Har ikke vært i butikken siden jeg leste om dette. Må prøve å stå imot alt jeg kan siden jeg er på slankern.
Vi kjøper uansett inn godis for helgen i morgen og til påskeegg etterhvert og skal ikke kjøpe noe ekstra selv om det er billigere.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 16:36   #53
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?

Jeg blir ikke påvirket av prisen, jeg kjøper nesten aldri smågodt uansett. Til påsken kommer jeg til å handle på bygdebutikken nær hytta, uansett utvalg og pris.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 16:47   #54
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.806
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?

Nope - spiser ikke smågodt.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 16:49   #55
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?

Ja, vi har handlet smågodt,flere bokser,men det er fordi vi skal ha det til snopbaren i bryllupet.
Har ikke handlet noe til "privat"bruk.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 16:50   #56
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?

Jeg elsker smågodt, og siden jeg plutselig ikke har sjokoladesug lenger har det liksom tatt over for det.. Sukkeravhengigheten forsvant jo ikke, liksom. Jeg hadde nok kjøpt uansett, men sikkert enda mer enn vanlig (hvilket er endel), hadde det ikke vært for at gribbene allerede har støvsugd vekk alle de beste tingene. Jeg syns egentlig det er ganske kleint.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 17:12   #57
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?

Jeg kjøper bare det jeg vil ha (men medgir at det kan bli en stor pose av det), og kjøper bare der jeg liker utvalget. Prisen betyr mindre.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 17:16   #58
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.844
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?

Jeg kjøper nesten aldri smågodt ellers (Har lest Lillesøster på butikken, og ser for meg utspyttede bamsemumser o.l.). Det hender mannen min handler smågodt. Og ungene vil gjerne ha litt. Nå har jeg handlet inn litt, og småsmakt har jeg også gjort. På butikken utenfor ungdomsskolen og VGS, var det visst helt utplukket, sa guttene mine.

Ellers har jeg handlet inn på priskrigtilbud i dag, og fylte vognen med Kviklunsj, M, Nonstop, Seigmenn, Sjokoladeegg i lilla kartong, grillpølser, Nugatti, Maiskolber, erter på boks, Kikerter, ketsjup, sennep og tomatsuppe mm i dag. Jeg kommer nok til å kikke etter både billigtwist og Solo også, hvis jeg husker på det.

Tillegg: Og så var jeg innom Kiwi da vi kjørte guttungen på korps. Der hadde de den billige Twisten, Solo til 11.90, billige bokstomater, og sjokoladeappelsiner til 12-13 kroner, som havnet i handlevogna mi.

Og så er alt godtet nå parkert langt nede i kjelleren, så ikke jeg eller skapraiderne mine skal finne det igjen før påske.


Sist redigert av Kaija : 10-03-16 kl 19:25.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 17:31   #59
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?

Ja, jeg kjøpte mer enn jeg pleier da jeg så hvor ferskt og godt det var, og det er fordelt i 5 påskeegg, og resten er pakket lufttett i en pose og kommer til å bli delt ut som lørdagsgodis fremover. Det holder seg i ukesvis på den måten, og med unger som ikke spiser sjokolade så syns jeg dette var helt glimrende.

Og så kjøpte jeg kvikklunsj til meg selv, for jeg hadde ventet på god pris på dem, men jeg har gjemt dem for de to i familien som er helt kriminelle på å snuse opp denslags.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 17:38   #60
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?

Jeg lar meg ikke påvirke av priskrigen, og kjøper smågodt om det er det jeg skal ha uavhengig av pris.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no