Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har disse maleriene noe som helst av verdi?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-12, 00:14   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Kul

Har disse maleriene noe som helst av verdi?

Noen som har greie på om det er noe verdi på malerier?
Jeg har etpar malerier som jeg har arvet etter farmoren min.
Jeg har ikke vært noe flink til å ta vare på de da og nå har jeg ryddet på loftet og om de ikke har noen verdi så tror jeg at jeg bare kaster de.. de kommer ikke til å bli hengt opp uansett, vi har uansett ikke noe veggplass til de og ikke skal vi kjøpe noen hytte hvor de kan henge heller. De har stått i boder eller på loftet her i alle år uansett så de blir bare mer og mer ødelagte av det iallefall.

Det første er malt på lerrett, det har treramme, malt i gullsort farge og lerrettet er montert på uten noen foret bakside. Litt tungt.
Signert tja, er det en T.. TE? Hvem kan det være? Han er vel ikke særlig kjent om han bare skriver intialene sine, kanskje?









Det andre er en reproduksjon av Hans Gude "Til Seters"
Det har ikke blitt tatt vare på og er skittent. Rammen er lett og enkel.




__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 00:20   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har disse maleriene noe som helst av verdi?

Jeg kan ikke noe om kunst, men jeg gjetter på at i alle fall maleriet kan innbringe noen hundrelapper, nesten uansett hvor verdiløst det måtte være. Jeg ville uansett sjekket med et galleri før jeg kastet det. (Og kast det for all del ikke; gi det til Fretex, hvis du ikke vil ha det selv.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 01:30   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har disse maleriene noe som helst av verdi?

Eller hvis du er helt sikker på at det er verdiløst, kast maleriet og gå til en rammemaker og få satt inn et speil i rammen i stedet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 07:08   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har disse maleriene noe som helst av verdi?

Det siste er vel ikke et maleri, men en fargekopi? :myser:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 07:40   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har disse maleriene noe som helst av verdi?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det siste er vel ikke et maleri, men en fargekopi? :myser:

Hun sier i HI at det er en reproduksjon, ja.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 08:06   #6
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har disse maleriene noe som helst av verdi?

Ta det øverste med til et galleri, men for all del, ikke kast det. Ev kan du sjekke med en lokalhistorisk forening om de kjenner til kunstneren.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 08:13   #7
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har disse maleriene noe som helst av verdi?

Det var jo fint, ikke kast!

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 08:48   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har disse maleriene noe som helst av verdi?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hun sier i HI at det er en reproduksjon, ja.

Ja, og en reproduksjon kan være malt (eller trykt). Siden hun kaller det for malerier, så lurte jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 09:23   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har disse maleriene noe som helst av verdi?

Takk for svar.
Det nederste har iallefall en ruglete overflate. Vet ikke hva det kalles når det er reproduksjon, som det står.
Er det bare å gå innom en kunsthandler og høre da? Kanskje ringe først og høre på interessen.. de er jo gamle, det øverste maleriet hadde farmor hengende på veggen og hun døde i 1977, etter det hang det i kjellerstuen hjemme til 1994. Etter det har det stått i bod og på loft hos meg.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 15-10-12 kl 09:41.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 09:27   #10
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har disse maleriene noe som helst av verdi?

Ikke kaste. La det øverste få nytt liv gjennom et loppemarked i verste fall, eller gi det til meg.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 09:39   #11
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har disse maleriene noe som helst av verdi?

Nederst er omtalt som "trykt bilde" av Sunnfjord Museum, som har katalogisert det under "Innredning og interiørdekorasjon", her: http://www.digitaltmuseum.no/things/bilde/SUM/SUM.07999.

Tror ikke en kunsthandler er stedet å gå for å få verdsatt det, heller en brukthandel e.l.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 09:44   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har disse maleriene noe som helst av verdi?

Den der T.E-signaturen har jeg sett en eller annen plass.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no