Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Apple TV for dummies

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-11, 21:23   #1
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Apple TV for dummies

Forklar meg. Hvordan funker det?

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 21:35   #2
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apple TV for dummies

Som en online videobutikk egentlig.
Man kan se omtrent det man ønsker av serier og filmer og betaler en liten sum for det man ser. Det er veldig lett å finne frem, og man blir fort hekta.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 21:36   #3
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Apple TV for dummies

AirPlay

Hva trenger du å vite? Vi bruker det slik at vi streamer film fra server via EpleTV til TVen via AirPlay. Bruker den til å dele bilder på TV med andre (ett trykk i albumet i iPhone) og feks til å spille av internettradio fra apper på iPhone.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 21:37   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apple TV for dummies

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Som en online videobutikk egentlig.
Man kan se omtrent det man ønsker av serier og filmer og betaler en liten sum for det man ser. Det er veldig lett å finne frem, og man blir fort hekta.



Jeg fikk nettopp min installert i helga og ELSKER den! Jeg har fått Netflix også, og kombinasjonen er jo aldeles genial. (netflix er ikke helt nye filmer og tv-serier, helt, helt gratis)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 21:41   #5
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Apple TV for dummies

Jo, også kan du bruke den til det den egentlig skal brukes til. : peker oppover:

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 21:42   #6
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apple TV for dummies

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Jo, også kan du bruke den til det den egentlig skal brukes til. : peker oppover:


Jeg tenkte at samkjøring av appleprodukter var litt selvsagt, men ja. Man kan samkjøre alle appleproduktene sine og spille musikk, vise bilder og sånne kjekke ting.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 21:47   #7
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Apple TV for dummies

m^2, hvordan har du fått Netflix???

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 22:01   #8
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Apple TV for dummies

Vil det for eksempel funke å sende musikk fra Spotify på dataen via boksen til tv'en, eller funker bare Apple's software, som iTunes? Vi tenkte å kjøpe en AirPort Express, men er kanskje Apple tv bedre hvis det funker litt på samme måten, men med filmleie o.l. i tillegg?

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 22:02   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apple TV for dummies

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Vil det for eksempel funke å sende musikk fra Spotify på dataen via boksen til tv'en, eller funker bare Apple's software, som iTunes? Vi tenkte å kjøpe en AirPort Express, men er kanskje Apple tv bedre hvis det funker litt på samme måten, men med filmleie o.l. i tillegg?

spotify funket helt uten noe mer mikk fra iphonen min hvertfall, men tror du må ha airfoil (?) for å kjøre fra macen.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 22:04   #10
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apple TV for dummies

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

m^2, hvordan har du fått Netflix???

eh, kjæresten min har ordnet det. Noe med unblock-us.com, og 5 dollar i måneden, og vips.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:13   #11
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Apple TV for dummies

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.


Jeg tenkte at samkjøring av appleprodukter var litt selvsagt, men ja. Man kan samkjøre alle appleproduktene sine og spille musikk, vise bilder og sånne kjekke ting.

Sant, så sant.

Du kan også hacke den og bruke den som mediaserver.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:19   #12
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apple TV for dummies

Jeg bruker Airfoil for å spille Wimp til Apple TV-en (gammel modell, bestilte den nye i kveld! ), det kan streame lyden fra et hvilket som helst program.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 08:27   #13
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Apple TV for dummies

Da blir det nok Apple TV når jeg bestiller iPhone 4S. :rosasky: Det med Netflix hørte interessant ut, M^2. De vi bodde hos i USA i sommer hadde det.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 14:26   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apple TV for dummies

Vi venter intenst på apple tv. Mannen "fikk" den i bursdagsgave, den bare kommer aldri inn på lager. Han gleder seg veldig da, så det var et topp gaveforslag!

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 14:48   #15
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apple TV for dummies

dog kalte jeg det vel itv i den tråden - visste ikke bedre da, jeg ...
Men nå er den i hus og er super!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 11:45   #16
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Apple TV for dummies

Nå har vi endelig fått somlet oss til å koble den til. Jeg har hørt på musikk i omtrent et halvt minutt, og jeg elsker den!!! Det eneste jeg synes er bittelitt kjipt er at vi ikke hadde flere HDMI-utganger på hjemmekinoanlegget, så lyden går gjennom tv'en. Skjønt, vi kan kanskje koble den til på en eller annen måte. Får sette Forskeren på saken.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 12:17   #17
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apple TV for dummies

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

eh, kjæresten min har ordnet det. Noe med unblock-us.com, og 5 dollar i måneden, og vips.

Gidder du å høre hva han gjorde mellom 5 dollar i mnd og vips?

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 12:20   #18
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Apple TV for dummies

Du går på unblock-us.com, legger inn kortnr og greier, og så vips, tror jeg.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 18:42   #19
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apple TV for dummies

Da har jeg fått fikset unblock-us og sånn på macen.

Så skulle jeg registerere meg på netflix, og fikk denne feilmeldingen da jeg skulle "betale" med paypal.

Sitat:

This recipient does not accept payments from non-U.S. PayPal accounts.

Hva nå?!

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 18:50   #20
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Apple TV for dummies

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Nå har vi endelig fått somlet oss til å koble den til. Jeg har hørt på musikk i omtrent et halvt minutt, og jeg elsker den!!! Det eneste jeg synes er bittelitt kjipt er at vi ikke hadde flere HDMI-utganger på hjemmekinoanlegget, så lyden går gjennom tv'en. Skjønt, vi kan kanskje koble den til på en eller annen måte. Får sette Forskeren på saken.

Du har optisk lyd ut av appleboksen, så har du kanskje en ledig optisk inngang på hjemmekinoen?

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no