Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Harryhandel, hva anbefaler du?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-11, 08:55   #1
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.435
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Harryhandel, hva anbefaler du?

Ja, skal rett og slett på harryhandel imorgen, sånn dagstur for å fylle skap og fryser.

Skal iallfall ha:
"Karbonadedeig"(vet den er feitere enn den norske, men magrere enn kjøttdeig likevel)
Biff; må ha litt entrecote men også annet - anbefalinger, merker, priser?
Kylling; vi er ikke storforbrukere, men greit å ha litt av det også. Kan noen anbefale ett merke som faktisk er godt og ikke bare stappa med vann og salt?
Fullkornspasta
Krydder
Bacon
Smågodt, ofcourse

Annet?
Er ikk begeistra for osten, den holder jeg meg unna.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 09:06   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

Svinefilet. Og jeg er enig med Honeybunny angående kyllingen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 09:09   #3
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

Det eneste jeg kjøper med meg hjem fra Sverige er Västerbotten-ost. :ikke veldig god på harry-handling:

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 09:11   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

Kjøttboller og polarbrød i ulike typer. Vitaminer?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 09:15   #5
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

Svinekjøtt i alle varianter er rimelig i Sverige.
Te er også mye billigere.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 09:16   #6
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

Spekemat handler vi mye av i Sverige. Ordentlige kyllinfileter og innbakte blekksprutringer. Og svinekjøtt i mange varianter.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 09:21   #7
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.274
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

En del apotekvarer er til dels mye billigere i Sverige. Her er en sammenlikning.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 09:36   #8
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.797
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

-Neutral-produkter, om du bruker det.
-Kanelknekkebrød (kanskje bare jeg som liker det..)
-Brett med brusbokser
-Caprisonne

pippo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 10:08   #9
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

Knekkebrød og polarbrød i storpakning
Meieriprodukter som yoghurt og creme fraishe
Norsk salami (som ironisk nok er mye billigere der)
bankekjøtt (til høstens oksegryter)
Vaskepulver og oppvasktabletter
bacon
kjøttboller
kjøttpålegg
svinekjøtt, vi pleier å kjøpe hel ytrefilet
apotekvarer, som f.eks salver til ungene

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 11:18   #10
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

Vi kjøper alltid de kyllingfiletene som ligger i hvite pappesker, heter Gullfåglen eller Kronfåglen, jeg husker aldri helt navnet.
Annet fast for oss; store pakker med kjøttpålegg, men vær obs på at roastbeef ikke har "ren smak" sånn som den norske, er noe kryddergreier på den.
Spekemat
Mammas kjøttboller fra Scans, i 1 kilos pakker
Svinefileter, de frosne
Andre større kjøttstykker, evt. kjøttskiver. Særlig svinekjøtt er rimelig som nevnt.

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 11:46   #11
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

Brus
Kyllingen i pappkartong synes jeg er best.
Amerikansk pannekake miks og lønnesirup.
Andre amerikanske matvarer.
Potetmos.
Ferdige poteter i lake på glass. (kjempegreit til å steke i panne på bål nå på høsten)
Bleier.
Babymat (de selger en pærevelling fra nestle som de ikke selger her, god, mettende og lykketrollet elsker den)

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 14:00   #12
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

Gjorde min hittil andre Harryhandel etter et jobbmøte i Strømstad.

Kjøpte karbonadedeig av Svensk kjøtt. Jeg spurte ei i ferskvaren om fettprosenten, og fikk til svar at den fikk ikke være mer enn 10%. Lignet ganske mye på den jeg kjøper hjemme.

Kjøpte, og er fornøyd med Mørbrad, Kvibelle Cheddar, Svenske Cherrytomater, fersk mais, kaffe, tannkrem, 3 for 2 godis.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 14:07   #13
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

Jeg har vært bare en gang, og da kjøpte jeg:

Markkur til pus. Hvis man har en pus da, ellers er det jo litt bortkastet.
Karbonadedeig.
Kylling (Gullfugl? Noe sånt).
Vaskemiddel.
Baileys.
Godis.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 14:27   #14
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.086
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

Vi har blitt skikkelig dårlige to ganger etter å ha spist karbonadedeig fra Sverige, så det kjøper vi ikke lenger.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 14:30   #15
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Vi har blitt skikkelig dårlige to ganger etter å ha spist karbonadedeig fra Sverige, så det kjøper vi ikke lenger.

... og jeg har ikke spist annen kjøttdeig/karbonadedeig de siste åtte årene, så det gjelder nok ikke all vare.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 14:43   #16
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.988
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

Allergimat og vegetarmat. Vel å merke om man trenger eller spiser sånt.

Indrefilet har vi også pleid å kjøpe, og en del eksklusivt syltetøy.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 14:50   #17
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.863
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

Frø, linser og helsekostmat er mye billigere
Kobbs te
Vitaminer (brusetabletter)
Gräddost

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 15:06   #18
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

-Neutral-produkter, om du bruker det.
-Kanelknekkebrød (kanskje bare jeg som liker det..)
-Brett med brusbokser
-Caprisonne

JA - kanelknekkebrød !

Det er mye dritkvalitet i kjøttdeig. Husker jeg kjøpte billig kjøttdeig fra Irland, fy søren så mye vann det var. Luktet ekkelt også da jeg " stekte" den ( koke er vel nærmere). Jeg kjøper kjøttbollene til Tulip, de er det 80 (eller 82?) % kjøtt i.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 15:10   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

Mannen storhandler boksbrus. Han synes den er bedre enn brus på plastikkflasker, og visstnok billigere enn i Norge.

Og så kjøper vi karbonadedeig, bacon (masse bacon, dog ikke den aller billigste) og kjøttpålegg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 15:17   #20
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

Knekkebrød, Falu rågrud og Läksand brunbrend
Brusbrett
Light cider
Bregott med havsalt
Yoghurt, tyrkisk og litere med fruktyoghurt
Lattemelk
Kjøttålegg
Ost - utvalget er enormt så du må virkelig ikke like ost for å ikke finne en som faller i smak.
Skagenrøre etc
Kalles kaviar
Karbonadedeig (også spist kun svensk i mange år uten trøbbel)
Abbas tunfisk på boks
Keldas thaisuppe
Soldatens ärtsoppa på boks
Gulasj på boks
Mutti kræsja tomater av ulikt slag
Sennep
Syltagurker og rødbeter
Zetaglass
Te
Krydder
Velling
Kjøtt av ulikt slag, f.eks. svin og kalv
Pølser med høyt kjøttinnhold
Edikk og oljer

Ja, det var det jeg kom på i farta. Jeg styrer også unna de billigste sjappene og holder meg stort sett til Maxi Mat på Nordby.

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no