Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Varme og kalde drikker

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-21, 18:07   #21
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Varme og kalde drikker

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Høh?

Coldbrew regner jeg med. Bare å blande kaffe og kaldt vann og la det stå i kjøleskapet i minst 12 timer. Jeg har en egen kanne fra hario med filter som jeg bruker. Perfekt kald kaffe som ikke blir bitter og man kan bruke vanlig filterkaffe.
https://www.amazon.com/Hario-Mizudas...bb_marketplace

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-21, 10:28   #22
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varme og kalde drikker

Jeg kom tilfeldigvis over en oppskrift på ingefær shots, og laget min egen variant med gurkemeie i tillegg til ingefær. Har du ikke prøvd frisk gurkemeie løp og kjøp! Det både lukter og smaker fantastisk. Gurkemeiepulver kan gå hjem og vogge.

Oppskrift:
60 g frisk ingefær, skrellet og delt i store biter (jeg brukte halvt om halvt med gurkemeie)
3 grønne epler, delt i store biter
Saften av 1/2 sitron
1/2 ss eplecidereddik
3 dl vann

Kjør i blender til alt er godt most, og sil av saften. Oppbevar i kjøleskapet. Jeg beholdt mosen som ble igjen, og bruker den i smoothie, eller blandet med juice.

Tips: Tilsett litt svart pepper om du bruker gurkemeie. Det skal gi bedre opptak av virkestoffet, curcumin.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-21, 10:57   #23
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varme og kalde drikker

Vi fikk kald kakao i går, det var godt i varmen.

Sikkert litt off topic, jeg lager en egen variant av radler. Blander øl og fanta lemon. Friskt og godt i varmen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-21, 12:18   #24
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varme og kalde drikker

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Vi fikk kald kakao i går, det var godt i varmen.

Sikkert litt off topic, jeg lager en egen variant av radler. Blander øl og fanta lemon. Friskt og godt i varmen.

Alt er lov her.
Jeg liker ikke øl, men den drinken høres jo nesten god ut.

Jeg har funnet en oppskrift på alkoholfri G&T som jeg synes fungerer.
https://altomgin.no/oppskrifter/alko...-gin-og-tonic/

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no