Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Internasjonale jule- og høytidsmatreiser

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-20, 09:58   #41
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Internasjonale jule- og høytidsmatreiser

Jeg får vel også oppdatere om mine Lindt sjokoladenisser til Nicolaus. Bestilte tre middels store Og en stor direkte fra Lindt, ca 500 gram. Totalt kr 150,- og i tillegg det samme for frakt. I gleden av å ha funnet sjokoladen, glemte jeg å tenke på hva som kom ekstra og det viste seg å være både mva, toll, sukkeravgift og postens gebyr, totalt nesten kr 500,- så man kam trygt si at det ble både verdens beste og verdens dyreste sjokolade. Det var godt, men det sved nok til at jeg ikke kjøper igjen. Sånn til skrekk og advarsel.


Sist redigert av liefje : 31-12-20 kl 11:50.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-20, 10:23   #42
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Internasjonale jule- og høytidsmatreiser

Jeg trodde ikke det ble så ille formindre kjøp? Pleide det ikke å være satserfor over og under 1000 kroner hos posten?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-20, 11:51   #43
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Internasjonale jule- og høytidsmatreiser

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg trodde ikke det ble så ille formindre kjøp? Pleide det ikke å være satserfor over og under 1000 kroner hos posten?

Det var ikke max gebyr til posten. Men toll, mva og sukkeravgift måtte jo også betales. Jeg var ikke førstemann med hakeslepp i flg. damen på posten. Kunne latt det gå i retur, men da hadde jeg jo tapt de 300 som allerede var betalt for sjokolade og forsendelse.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-20, 15:46   #44
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Internasjonale jule- og høytidsmatreiser

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg trodde ikke det ble så ille formindre kjøp? Pleide det ikke å være satserfor over og under 1000 kroner hos posten?

Nye regler.

Nå må alt fortolles. Gebyr til posten pluss mva, evt toll og sukker avgift osv. men enkelte sider slik som eBay og iherb har dette inkludert.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-20, 15:53   #45
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Internasjonale jule- og høytidsmatreiser

Her

https://www.toll.no/no/netthandel

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-21, 02:07   #46
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Internasjonale jule- og høytidsmatreiser

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Nye regler.

Nå må alt fortolles. Gebyr til posten pluss mva, evt toll og sukker avgift osv. men enkelte sider slik som eBay og iherb har dette inkludert.

Jeg vet at alt fortolles, men Postens fortollingsgebyr pleide å være lavere for små beløp, under 1000 kroner, enn over.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-21, 02:09   #47
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Internasjonale jule- og høytidsmatreiser

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Nye regler.

Nå må alt fortolles. Gebyr til posten pluss mva, evt toll og sukker avgift osv. men enkelte sider slik som eBay og iherb har dette inkludert.

Jeg vet at alt fortolles, men Postens fortollingsgebyr pleide å være lavere for små beløp, over 200 kroner, men under 1000 kroner.
Type 150 kroner i gebyr under 1000 kroner og 300 kroner over.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-21, 12:16   #48
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Internasjonale jule- og høytidsmatreiser

Siden Lindt påskeharer er like gode som Lindt sjokoladenisser, kan jeg melde om at disse nå har vært å få kjøpt flere steder til en helt grei pris (ikke like lav som i Tyskland, men langt lavere enn å importere med alle tilleggene som jeg fikk da jeg gjorde det til jul). Sist jeg så dem, var det på Meny. Jula varer helt til påske. :-D

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-21, 12:48   #49
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Internasjonale jule- og høytidsmatreiser

Jeg har sett de har egen butikk på outleten ppå vestby. Det vil koste nesten like mye å kjøre dit som din import.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no