Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Heklet sengeteppe

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-21, 11:50   #1
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Heklet sengeteppe

Jeg har fått to heklede sengetepper. Ikke ullgarn. Det ene er (i utgangspunktet) kritthvitt, det andre i kremfarget/sandfarget garn. De er ca 50-60 år gamle. De er lite/ikke brukt, og i god stand.

Det hvite er delvis gulnet. Begge er flekkete, og jeg er usikker på vaskestrategi ... Bløtlegging, gallesåpe og håndvask? Noe helt annet?

Kan det hvite henges ut til bleking?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-21, 12:14   #2
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Heklet sengeteppe

Er det bomull da? Er trådene greit festet? Jeg ville sikkert prøvd å vaske det (forsiktig) i maskin, men kanskje du kan ha det inni et putetrekk når du vasker? Et så kan det jo legges ut i snøen hvis du har sånt på lur? Kanskje i kombinasjon med vask?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no