Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Kontroll på Youtubekonto

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-21, 10:16   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kontroll på Youtubekonto

I serien av "kontoer som har dukket opp" (se også tråden min om tiktok), har også en problemstilling rundt Youtubekonto for barn dukket opp.

Finnes det en mulighet for å regulere / styre en vanlig Youtubekonto slik at man kan begrense den, istedenfor å gå helt ned på nivået YoutubeKids? Jeg klarer ikke finne ut av det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-21, 12:24   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.176
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kontroll på Youtubekonto

Man kan begrense innhold vet jeg, men det kan jo barnet slå på igjen selv. Lurer i grunnen på det samme. YouTube kids er ikke så spennende for jentene lenger.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson

Sist redigert av frukt : 09-03-21 kl 12:38.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-21, 13:18   #3
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kontroll på Youtubekonto

Jeg har satt på begrens innhold også i Google family link. Håper dette overstyrer deres egne innstillinger. Ellers har jeg blokkert enkelte kontoer som jeg synes var for meningsløse på åtteåringens bruker

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-21, 13:19   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kontroll på Youtubekonto

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Jeg har satt på begrens innhold også i Google family link. Håper dette overstyrer deres egne innstillinger. Ellers har jeg blokkert enkelte kontoer som jeg synes var for meningsløse på åtteåringens bruker

Men klarte du gjøre det uten at de ble satt opp med en gang på YouTubeKids?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-21, 13:24   #5
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kontroll på Youtubekonto

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men klarte du gjøre det uten at de ble satt opp med en gang på YouTubeKids?

YouTubeKids har vel oppsett som må godkjennes av forelder første gang. Der blir vel innhold styrt av alder du legger inn, og innholdet der er veldig restriktivt.

Min yngste har funnet ut at du finner YouTube både som egen app og i nettleser, siden Kids-versjonen er så kjedelig Så derfor jeg satte det i Family link i tillegg. Men der er det ikke noe kontroll på aldersmerkinga såvidt jeg vet.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-21, 13:29   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kontroll på Youtubekonto

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

YouTubeKids har vel oppsett som må godkjennes av forelder første gang. Der blir vel innhold styrt av alder du legger inn, og innholdet der er veldig restriktivt.

Min yngste har funnet ut at du finner YouTube både som egen app og i nettleser, siden Kids-versjonen er så kjedelig Så derfor jeg satte det i Family link i tillegg. Men der er det ikke noe kontroll på aldersmerkinga såvidt jeg vet.

Jeg var liksom inne i YouTubeKids før jeg visste det selv.

Tenker du at de kan gå inn via YouTube i nettleser og at man kan sette begrensningene der? Eller kommer de inn i YouTube via app? Jeg får ikke helt taket på dette jeg altså.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-21, 13:49   #7
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kontroll på Youtubekonto

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg var liksom inne i YouTubeKids før jeg visste det selv.

Tenker du at de kan gå inn via YouTube i nettleser og at man kan sette begrensningene der? Eller kommer de inn i YouTube via app? Jeg får ikke helt taket på dette jeg altså.

Kommer an på om de blir logget inn i nettleser. Jeg har lagt inn deres kontoer både i nettleser og i apper for å ha litt koll på de. Hvis man feks bruker Safari som ikke har noe innlogging og ikke har vært på youtube.com før har man tilgang på det meste (unntatt det som er 18+).

Prøver å kjøre hardt Google/Android-regime hjemme. Men de har også iPad med ymse innstillinger i skjermtid. De klarer alltids å finne en ny vei inn og se noe om det er virkelig om å gjøre, så prater en del med de om hva som er ok å se på og ikke.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no