Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sliter dere med å finne mat alle liker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-15, 22:05   #41
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg serverer også brødskiver til de som ikke liker middagen. Mest fordi middag er dagens siste måltid hos oss, men også fordi aldri i verden ville tvunget meg selv til å gå sulten i flere timer om jeg ikke likte maten, så da er det utenkelig å gjøre det med ungene.

Ungene her ønsker heller ikke gå sultne i flere timer, og derfor ender de vanligvis opp med å spise middagsmaten fremfor å gjøre akkurat det. Og veldig ofte viser det seg jo at den ikke smaker så aller verst likevel. Hadde de visst at de hadde hatt et alternativ i brødskiver, hadde de aldri i verden satt til livs risotto til middag (som de begge insisterer på at de ikke liker, men alltid ender opp med å spise godt av likevel).

Jeg sier ikke at dette fungerer på alle barn, men jeg har lyst til å påpeke at det å nekte ungene alternativ mat til middag ikke alltid er ensbetydende med at de ender opp sultne.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 22:06   #42
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Alle kommer med ønsker og så må alle spise hverandres mat. Enkelt og greit.


Veldig enkelt i teorien, fungerer ikke i praksis. Sukk!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 22:06   #43
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg hadde forøvrig nektet at mannen ikke spiste fisk. Det fikk han bare starte med.

Og det tror du han gjør hvis jeg tvinger han?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 22:07   #44
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Jeg sliter også med en type mat; konsistensen på røkelaks. Får det bare ikke ned, det vokser i munnen min. Sikkert derfor jeg holder meg unna sushi også. Frister ikke.
Ellers er vi ikke noe råtasser på sjømat. Det går mest i kylling og kjøtt. Laks en dag i uka.
Det er jeg som lager maten og bestemmer hva som er til middag. Gutta her spiser så og si alt.
Selv om vi brukte litt tid på å spise og like laks. Den må dessuten være helt stekt så det holder ikke med 7-8 minutter i ovnen, som det ofte står i oppskrifter.
Vi spiser mye grønnsaker så særlig gulrøtter og brokkoli går lett ned. Det blir lite pannekaker og supper.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 22:08   #45
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia

Ungene her ønsker heller ikke gå sultne i flere timer, og derfor ender de vanligvis opp med å spise middagsmaten fremfor å gjøre akkurat det. Og veldig ofte viser det seg jo at den ikke smaker så aller verst likevel. Hadde de visst at de hadde hatt et alternativ i brødskiver, hadde de aldri i verden satt til livs risotto til middag (som de begge insisterer på at de ikke liker, men alltid ender opp med å spise godt av likevel).

Mens mine har en bemerkelsesverdig utholdenhet når det gjelder å nekte å innta angivelig uakseptabel mat, og blir så atale med lavt blodsukker at brødskiver er det klart beste alternativet. De utvider likevel repertoaret sitt litt etter litt. Tolvåringen forlangte endog blåskjellpasta på bursdagen sin.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 22:10   #46
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Mens mine har en bemerkelsesverdig utholdenhet når det gjelder å nekte å innta angivelig uakseptabel mat, og blir så atale med lavt blodsukker at brødskiver er det klart beste alternativet. De utvider likevel repertoaret sitt litt etter litt. Tolvåringen forlangte endog blåskjellpasta på bursdagen sin.

Ja, jeg vet at det ikke er en universalløsning.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 22:11   #47
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, jeg vet at det ikke er en universalløsning.

Just precis. (Vi hadde barn som lå under bordet og hylte under hver eneste middag i halvannet år, det gjorde noe med pragmatismen. )

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 22:12   #48
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Jeg lager det jeg har lyst til. Så får de av og til komme med innspill.
En gang hadde vi spagetti med posekjøttsaus hver dag i ti dager.
Etter det setter de fleste pris på litt variasjon (ja, jeg var drittlei!!!)
Dog var de to yngste lykkelige og helt klare for spagetti med kjøttsaus den 11.dagen også.
Det skal sies at de spiser det meste og plukker ut det de ikke liker.
Så alle blir alltid mette.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 22:17   #49
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Jeg lager forskjellig. Siden jeg er kokk er det ofte min gane som har mest å si. Mannen spiser alt, men det er mye han ikke liker. Gutta må smake på - og ellers vente til kveldsmat.

Nå er jo storebror så stor at han kan lage middag. Jeg tror at neste år ender vi opp med tomstsuppe og kokt egg ukentlig. (Det liker ikke jeg, men jeg skal jo smake)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 22:18   #50
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Vi lager det vi lager. Eneste som har litt særegenheter i matveien, er guttungen, som ikke spiser løk, varmebehandlet mais og noen få andre ting. Det hender jeg må ta av kjøtt til ham feks, og vi må kanskje lage en halv pizza uten løk, men det kan jeg leve med. Han er også flink til å finne annet tilbehør, koke ett par brokkoli eller raspe en gullerot.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 22:19   #51
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Og det tror du han gjør hvis jeg tvinger han?

Nei, men jeg synes det er merkelig at en voksen mann ikke forstår at man ikke setter "ikke fisk" som et premiss i middagsdiskusjon foran barn. Jeg hadde reagert på at han i det hele tatt viste barna at det gikk an å diskutere akkurat det. Da er det ikke rart det blir diskusjoner rundt mat og tidspunkt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 22:20   #52
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Nei, men jeg synes det er merkelig at en voksen mann ikke forstår at man ikke setter "ikke fisk" som et premiss i middagsdiskusjon foran barn. Jeg hadde reagert på at han i det hele tatt viste barna at det gikk an å diskutere akkurat det. Da er det ikke rart det blir diskusjoner rundt mat og tidspunkt.

Mine barn trenger ikke noen til å vise seg at det går an å diskutere ting. Det greier de helt fint å finne ut selv.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 22:21   #53
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Min mann har ihvertfall prøvd. Jeg elsker sjømat. Vi har i de snart tjue årene hatt det meste fra sjøen. Noe sliter han mer med enn annet, men han sliter med alt fra sjøen. Det aller verste er fiskepudding og fiskeboller. Det er jo ikke noe stort tap. Og reker og blåskjell. Hvit fisk går ørlite grann bedre. Sushi går ikke. Laks og kamskjell kan han få ned bittelitt av. Og ja, han synes det er dumt selv også. Og nei, jeg vet ikke hvorfor han er slik. Men det er visst konsistensen han sliter mest med, ikke smaken.

Vet du hva, Hyacinth, du kommer med en bemerkning ut av det blå på at en venninne mener det er skilsmissegrunn at noen ikke spiser fisk.
Så kommenterer flere av oss hva vi tenker rundt det og så går du inne i forsvar av mannen din som om vi har oppfordret til at du skal skille deg.

Hva var meningen med bemerkningen dersom du ikke ville ruminere litt rundt det? aargh.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 22:29   #54
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Mine barn trenger ikke noen til å vise seg at det går an å diskutere ting. Det greier de helt fint å finne ut selv.

Høres kjent ut.

Min eldste er av Toffenbarnas kaliber og kan gå uendelig lenge uten mat hvis hun først har bestemt seg. Hun har i perioder spist en yoghurt i løpet av en hel dag i barnehagen (og ja, vi prøvde å ikke sende med det, da spiste hun ingenting), og blir ikke spesielt sjarmerende med lavt blodsukker, så å gi henne brødskive er reint selvforsvar. Minsten kan finne på å begynne å spise etter å ha sett på maten en lang stund, så der funker det å tenke som Teofelia skisserer. Regner med at det kommer seg etterhvert, jeg har brukt så mye krefter på å være frustrert over dette og gidder ikke mer. Livet er for kort.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 22:31   #55
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Mine barn trenger ikke noen til å vise seg at det går an å diskutere ting. Det greier de helt fint å finne ut selv.

Ja, mine også. Men ut fra HI tolker jeg det som om mannen også deltar i denne diskusjonen, og det gjør det jo ikke lettere.
At barn foretrekker P-mat er vel ikke uvanlig, men det vanlige er vel at man informerer barna om at det ikke er aktuelt med slik mat hver dag uansett.
Ting blir jo vanskeligere om mannen også krangler, særlig om han også er med i tidspunktdiskusjonen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 22:33   #56
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Spiser og spiser. Ikke etter min definisjon. Maks en halv hundregrams laksefilet er vel rekorden. Han spiser mye tilbehør og gjemmer fisken litt på tallerknen og snskker om mye annet koselig rundt bordet. Så ja, han tar det på tallerkenen, men det er ikke mye han får i seg. Han gjør aldri noe nummer ut av det.

Akkurat samme som jeg gjør det. Jeg er ikke stolt av det, men prøver å gjøre så lite nummer som mulig ut av det. Og jeg må ha lykkes til en viss grad. Eldste er såpass glad i fisk at hun gjerne bestiller det på restaurant. Minstemann er noe mer skeptisk, men også han er betydelig mer glad i fisk enn meg.

Dette er ikke så lett for meg å gjøre noe med, og det ER et problem i familien, uten tvil. Men vi prøver å gjøre lite ut av det. I tillegg har de veldig ofte fisk hvis jeg er borte.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 22:37   #57
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Vi finner sjelden noe alle liker, og sånn er det bare. Den som ikke liker tar seg ei brødskive.
Planlegger uka fredagen før og handler inn stort i helgen. Matprat, godt.no, godfisk ol. nettsteder brukes flittig. Vi har minst to vegetarmiddager i uka, ofte supper eller salater.
Alle spiser fisk og alle spiser kjøtt etter to år med denne løsningen.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 22:38   #58
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg hadde forøvrig nektet at mannen ikke spiste fisk. Det fikk han bare starte med.

__________________
Say you don't want it
This circus we're in
But you don't you don't really mean it
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 22:41   #59
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

En gang hadde vi spagetti med posekjøttsaus hver dag i ti dager.
Etter det setter de fleste pris på litt variasjon (ja, jeg var drittlei!!!)
Dog var de to yngste lykkelige og helt klare for spagetti med kjøttsaus den 11.dagen også.


Sånn var visst jeg og broren min også. Mamma forteller gjerne om da hun var så lei av klaging på maten at hun sa at vi fikk spise pølser og potetmos (favorittmaten visstnok) i to uker i strekk. Hun og Pappa koste seg med alt mulig annet i stedet. Så var de to ukene over og hun tenkte at nå var vi passe lei pølser. Da den nye middagen stod på bordet på dag 15 var det første vi spurte "Hvor er pølsene?" Men det ble folk av oss også altså.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 22:50   #60
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Vet du hva, Hyacinth, du kommer med en bemerkning ut av det blå på at en venninne mener det er skilsmissegrunn at noen ikke spiser fisk.
Så kommenterer flere av oss hva vi tenker rundt det og så går du inne i forsvar av mannen din som om vi har oppfordret til at du skal skille deg.

Hva var meningen med bemerkningen dersom du ikke ville ruminere litt rundt det? aargh.

Meningen? At det var en bemerkelsesverdig teit kommentar av min venninne, vel? Det er jo en teit ting å si. Og lett for henne å si. Like lett som det er for meg å si at jeg ikke ville godtatt hennes manns særheter. Man skiller seg jo ikke av den grunn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no