Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Dine beste tips for smidigst mulig pakke- og flytteprosess?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-12, 21:54   #21
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine beste tips for smidigst mulig pakke, og flytteprosess?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vi bodde med mer enn 50 uåpnede pappesker i 1,5 år mens vi bygde hus, så listene våre kom til god nytte. Vi fant tom. esken som hadde bursdagskakelysene etter et kjapt søk i Excel-listen.

Primrose er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 22:11   #22
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.056
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste tips for smidigst mulig pakke- og flytteprosess?

Dere er altså så organiserte! Imponerende. Vi hadde merkede kasser og tildels med etasje, men det ble litt diverse på slutten, gitt. Nå hadde vi ikke veldig mye, ca. 50 kasser til sammen kanskje, og mange av dem er tomme nå. Det beste tipset jeg kan komme med er det som noen andre også nevnte, å ha tilgjengelige klesskift til både voksne og barn. Vesla begynte i barnehage allerede dagen etter, og det var greit å slippe å leite veldig mye i kasser etter klær til henne. Hadde jeg vært enda litt flinkere hadde jeg pakket så det var lettere å finne mine egne klær også.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 22:51   #23
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dine beste tips for smidigst mulig pakke- og flytteprosess?

Mange gode råd. Også flyttet noen ganger. Siste to gangen skrev jeg hvilket skap ting var fra, i stedet for innhold. Det fungerte supert for meg, for jeg har alltid oversikt over hva som er i hvilket skap.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 10:14   #24
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dine beste tips for smidigst mulig pakke- og flytteprosess?

Meget god merking er alfa omega. Jeg merket mine kasser med hvilket rom de kom fra, og generelt om innhold. F.eks kjøkken - skuffer, eller kjøkken - dekketøy, storebror - hylle (alt han hadde i hylla på rommet sitt).
Det jeg hadde mest bruk for med en gang la jeg i store, blanke plastkasser.
Da kunne jeg se hva som var i dem, og etter at det var pakket ut, la jeg over ting jeg visste jeg skulle lagre i kjelleren. Ryddig og oversiktlig.

Jeg pakket dyner, klær og andre myke ting i store dyneposer fra IKEA.

Da kunne jeg legge nedi etterhvert som jeg vasket ting jeg visste jeg ikke kom til å ha bruk for, samt at det var lett å se hva som var oppi.

Det er jo mye man kan pakke ned før man begynner selve flytteprosessen.

Ekstra sengetøy, dyner, puter, pyntegjenstander, bilder, ekstra gardiner, tepper etc.
Vintertøy i sommersesongen og omvendt. Alt av tøy man ikke kommer til å bruke før flyttingen.

Jeg er ellers tilhenger av å ta rom for rom. Tømme et og et rom. Stable alt i kasser på hvert rom etterhvert som man pakker ned.

Nå sist leide jeg oppbevaringscontainer, som sto parkert utenfor huset, slik at etterhvert som jeg ryddet ut det jeg ikke trengte, så bar jeg det rett ut i containeren. Containeren kom litt utpå dagen flyttedagen, slik at vi rakk å pakke ut alt fra selve flyttebilen først, som kjørte de viktigste tingene.
De siste dagene før flytting var det bare helt nødvendige ting igjen i huset, slik at det skulle være fort gjort å komme seg avgårde flyttedagen. Godt med alt som er gjort.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no