Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

[Reservedeler] Elektrolux Assistent 1974

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-12, 03:53   #1
tempur
ikke for folk flest
 
tempur sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Bergen
Innlegg: 13
tempur har et hav av muligheter foran seg
Spørsmål

[Reservedeler] Elektrolux Assistent 1974

Hei

Jeg er ny her på forumet. Og har nå gått til innkjøp av mitt første produkt for å gjøre mine tanker om at alt kan lages fra bunn av litt lettere. Jeg har nemmelig kjøpt en eldgammel og ikke så moderne Assistent fra 1974. Jepp, det er det bruksanvisningen min forteller meg.

Jeg har kommet over 2 ting. Først ser jeg at jeg mangler den kule eltekloen. Mulig selgeren ikke har hatt den? (Er på saken om å høre med henne). Og det at jeg lurer på å få tak i noen reserver/brukte deler til maskinen. Ser ut til at den "deig-rullen" som er med ikke helt er i tipp topp stand.

Er det noen som har peilig på hvor jeg kunne fått tak i deler?


- tempur

tempur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 07:49   #2
Meiose
Aktiv
 
Meiose sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 155
Meiose er litt kulMeiose er litt kul
Standard

Sv: [Reserverdeler] Elektrolux Assistent 1974

Her har de hvertfall eltekroken! http://shop.electrolux.no/node543.aspx?wscid=5

Mener man skal kunne bruke samme tilbehør også på gamle maskiner, men er ikke 100% sikker. Den deig-rulleklumpen er ikke så nyttig at det gjør noe, har to sett boller/eltekroker og bruker sjeldent klumpen.

Meiose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 08:09   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.660
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Reserverdeler] Elektrolux Assistent 1974

Når jeg vokste opp brukte vi bare den rullen og den "slikkepotten" som skraper ved kanten. Synes den knar deigen kjempegodt og er ikke like glad i eltekroken som er på min kenwood. Rullen slår jo deigen godt sammen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 08:27   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.204
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Reserverdeler] Elektrolux Assistent 1974

Jeg har også 1974-maskin, og har kjøpt ny elteklo. Den passer helt fint, men jeg synes ikke den elter særlig bra. Når jeg bruker Åpent Bakeris oppskrifter med hevedeig, får jeg striper av hevedeigen i det ferdige brødet, selv om jeg lar maskinen gå i 15-20 minutter.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 12:06   #5
tempur
ikke for folk flest
 
tempur sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Bergen
Innlegg: 13
tempur har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: [Reserverdeler] Elektrolux Assistent 1974

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Når jeg vokste opp brukte vi bare den rullen og den "slikkepotten" som skraper ved kanten. Synes den knar deigen kjempegodt og er ikke like glad i eltekroken som er på min kenwood. Rullen slår jo deigen godt sammen.

Det er akkurat det min mor alltid har gjort også. Og når jeg da skal lage Ingrid's Rugbrød (mulig oppskrift fra et hus&hjem eller viover60) så har hun alltid brukt slikkepotten og rullen.

Men min rulle sitter ikke helt fast i armen, så jeg føler den kan "falle" av om jeg skal dytten den inn mot midten i bakeprosessen.

Endret:
Fikk nettopp høre at jeg burde ha den eltekroken til tyngre brødbakster. Og at rullen + slikkepotten bare er til lette bolle/kakedeiger.


- tempur

__________________
-- Er det for tidlig å være her før man er forelder?

Sist redigert av tempur : 13-10-12 kl 14:27.
tempur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 15:10   #6
tempur
ikke for folk flest
 
tempur sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Bergen
Innlegg: 13
tempur har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: [Reserverdeler] Elektrolux Assistent 1974

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har også 1974-maskin, og har kjøpt ny elteklo. Den passer helt fint, men jeg synes ikke den elter særlig bra. Når jeg bruker Åpent Bakeris oppskrifter med hevedeig, får jeg striper av hevedeigen i det ferdige brødet, selv om jeg lar maskinen gå i 15-20 minutter.

Så jeg bør heller prøve å finne en elteklo av den eldre typen?


- tempur

__________________
-- Er det for tidlig å være her før man er forelder?
tempur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 15:29   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.204
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Reserverdeler] Elektrolux Assistent 1974

Opprinnelig lagt inn av tempur, her.

Så jeg bør heller prøve å finne en elteklo av den eldre typen?


- tempur

Jeg vet ikke om den er annerledes?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 17:43   #8
tempur
ikke for folk flest
 
tempur sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Bergen
Innlegg: 13
tempur har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: [Reservedeler] Elektrolux Assistent 1974

Jeg misforstod deg kanskje, trodde du hadde kjøpt ny elteklo av den nye typen. Slik som Meiose linket.

Om ikke, hvor fikk du tak i din nye elteklo?

- tempur

__________________
-- Er det for tidlig å være her før man er forelder?
tempur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 17:44   #9
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.204
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Reservedeler] Elektrolux Assistent 1974

Det er sånn jeg har. Om det finnes andre vet jeg ikke. Jeg gikk bare til en som selger maskinen, de kan bestille tilbehør.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
1974, assistent, elektrolux, reservedeler, tilbehør

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no