Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnskaper fremfor en halt oppvaskmaskin?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnsaker fremfor en halt oppvaskmaskin?
Stoler på mor 18 19,78%
Stoler på skadd oppvaskmaskin 53 58,24%
Stoler ikke på noen 20 21,98%
Deltakere: 91. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-12, 22:51   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnskaper fremfor en halt oppvaskmask

Vi hadde forøvroig sikkert fått flekker av ostekake som sitter størpt fast på glassene, om den oppvasken der hadde gått i vår maskin. Å få ut såpen er ikke noe problem, lokket lar seg egentlig ikke lukke, så at det skal åpnes er i alle fall ikke problmet nei...

Men altså, HI sin mor hadde ikke fått vaske opp her. Heller oppvaskmaskin med vaskemiddel løst ja.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 23:01   #42
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnskaper fremfor en halt oppvaskmask

Jeg hadde stolt på skadd oppvaskmaskin, men skulle jeg vært vill og gal ville jeg vasket det fort for hånd med såpe og slengt det i maskina etterpå. Da burde koppene ha vært veldig møkkete, type julefett eller noe. Varmt vann er uansett bedre en lunket såpevann med matrester og gørr.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 08:47   #43
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnskaper fremfor en halt oppvaskmask

Jeg hadde vel stolt på, i denne rekkefølgen:

- min egen oppvask for hånd
- skadd oppvaskmaskin
- min mors oppvask for hånd

Min mor har mange fantastiske egenskaper. Men oppvask er ikke blant hennes styrker.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 09:11   #44
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnskaper fremfor en halt oppvaskmask

Oppvaskmaskin. Det enkle er alltid det beste når det kommer til husarbeid.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 09:11   #45
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnskaper fremfor en halt oppvaskmask

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Jeg stoler fullt og helt på mammas oppvaskkunnskaper. Hun skyller, vasker i varmt vann, skyller i brennvarmt vann, bytter vann ved behov og passer på rekkefølgen. Oppvaskmoren i HI ville nok ikke fått oppvastillit hos meg.

Samme her. Mamma er supernøye, men i dette tilfellet hadde jeg stolt på oppvaskmaskinen. Jeg hadde slengt en tablett løst inni der, og håpet på det beste

  Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 10:23   #46
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnskaper fremfor en halt oppvaskmask

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har faktisk hørt at brennvarmt vann fra springen er mindre hygienisk på vanlig oppvask enn kaldt vann og at det kun er fett som trengs å vaskes med varmt vann. Varmvannet som kommer ut av springen skal man ikke drikke heller.

Forskjellige rester/matvarer skal skyldes i ulik temperatur. Noe skal først skyldes i kaldt vann(det har noe ned hvordan de ulike proteinene reagerer på temperatur) for så å vaskes/ skyller i varmt vann.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 14:34   #47
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnskaper fremfor en halt oppvaskmask



Skadd oppvaskmasin, definitivt. Din mors metode virker nesten bare å gjøre vondt verre.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 14:36   #48
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnskaper fremfor en halt oppvaskmask

Ha tabletten i bestikkurven. Program uten masse skylling. Finnes flunkende nye oppvaskmaskiner der det ikke er sånn beholder til vaskemiddelet.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 16:31   #49
energibombe
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 173
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnskaper fremfor en halt oppvaskmask

Jeg stoler heller på oppvaskmaskin som er ut til å vaske rent enn mor som har ostekakerester på glassene.

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Forskjellige rester/matvarer skal skyldes i ulik temperatur. Noe skal først skyldes i kaldt vann(det har noe ned hvordan de ulike proteinene reagerer på temperatur) for så å vaskes/ skyller i varmt vann.

Dette skulle jeg visst mer om egentlig. Nå stoler jeg blindt på den nye oppvaskmaskina vår og merker at jeg blir stadig sløvere på skylling, noe som sikkert ikke er lurt med tanke på det som er nevt ovenfor.

Når vi lager fiskeboller og fiskekaker av fersk fisk skyller vi alltid alt i kaldvann før vask. Melkekartonger og diverse melkemat har jeg lært at skal skylles av i kaldvann.

Også har jeg lært på den dyre måten at det er lurt å tørke med papir og skylle av alt etter pinnekjøttmiddagen. Kosta 1000 kr for at reperatøren brukte 5 minutter på å ta ut fettproppen fra oppvaskmaskina.

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 23:12   #50
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnskaper fremfor en halt oppvaskmask



Stoler ikke på noen

Jeg hadde endt opp med å vaske alt på nytt selv. :lettbrekt:

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no