Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Handbrake

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-12, 20:16   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Spørsmål

Handbrake

Noen som kjenner til Handbrake? Jeg holder på å lage mp4 filer for å få lagt filmer inn på iPad. Jeg har gjort dette flere ganger tidligere på iPod. Men nå får jeg ikke til å lage filmene med tekster. Skjønner ikke helt hva det er jeg har glemt av. Jeg har som sagt gjort det før og jeg får det nå ikke til på noen filmer (har forsøkt flere forskjellige).

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 20:17   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handbrake

Kan jeg gjøre noe med filmene/seriene mine så jeg får lagt de over på iPhonen også?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 20:26   #3
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Handbrake

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Kan jeg gjøre noe med filmene/seriene mine så jeg får lagt de over på iPhonen også?

iPod touch, iPhone og iPad

Når jeg får det til så gjør du også det.

Du må først bruke DVD Decrypter og så Handbrake. Hvis du søker på det på nett så er dette gratisprogrammer. Enkelt penkelt ... helt til du vil ha med undertekster. Det vil si jeg har fått det til de tre siste årene. Jeg husker at jeg knotet litt i fjor, men fikk det til. Nå funker jo ingenting av det jeg forsøker.

Du får forresten mulighet til å velge dubbet versjon, hvis det er greia på barnefilmer.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 20:34   #4
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Handbrake

Du må velge kva teksting du skal ha på den linja der nede... har det ikkje framfor meg, og hugsar ikkje kva det heiter. Men, der er ein funksjon for det ja. Ah, det var sikkert god hjelp!!

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 20:35   #5
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Handbrake

Så enkelt som "subtitles" var det faktisk!

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 20:44   #6
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Handbrake

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Så enkelt som "subtitles" var det faktisk!

Jammen jeg velger jo norsk på subtitles. Trykker på add og står på den linja når jeg starter. Likevel blir de ikke noe tekst når jeg starter filmen.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 01:19   #7
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Handbrake

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Du må velge kva teksting du skal ha på den linja der nede... har det ikkje framfor meg, og hugsar ikkje kva det heiter. Men, der er ein funksjon for det ja. Ah, det var sikkert god hjelp!!

Hvilket program bruker du før Handbrake?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 02:27   #8
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handbrake

Dropp subtitles. Utmerket språktrening for både små og store.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 09:59   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handbrake

Jeg foretrekker denne, mye kjappere og mer brukervennlig:
http://www.macxdvd.com/dvd-to-avi-co...-for-mac-free/

Den er for Mac (og ja, den konverterer til mp4 eller mkv eller hva som helst annet også), det finnes sikkert tilsvarende for PC også.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 11:11   #10
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Handbrake

Handbrake tror jeg må være det minst stabile programmet jeg har brukt. Fungerer kun 1 av 4 ganger (på Win7). Har vært heldig å få med tekst 1 gang, men tror det er avhengig av kodinga på plata.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 18:18   #11
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handbrake

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg foretrekker denne, mye kjappere og mer brukervennlig:
http://www.macxdvd.com/dvd-to-avi-co...-for-mac-free/

Den er for Mac (og ja, den konverterer til mp4 eller mkv eller hva som helst annet også), det finnes sikkert tilsvarende for PC også.

Det finnes for PC også, ja, jeg driver og tester det akkurat nå.

http://www.winxdvd.com/dvd-ripper/

Første gang stoppet den 70 % uti filmen, så jeg er enn så lenge ikke helt overbevist, men den er i det minste kjappere enn betalprogrammet jeg bruker, så jeg har gitt det en ny sjanse.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 20:00   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handbrake

Jeg har ikke hatt trøbbel en eneste gang med min, den konverterer til og med vob.filer. Det eneste jeg ikke har fått til er .mov.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 20:12   #13
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handbrake

Etter at den hadde nektet sånn ca. 10 filmer på grunn av at de var skrivebeskyttet endte jeg opp med å kjøpe meg en lisens. Så nå går det så det griner etter.

Programvaren er kjapp, det skal den ha, og mer brukervennlig enn den jeg har på Mac, så alt i alt er det sikkert verdt pengene.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 21:45   #14
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Handbrake

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Hvilket program bruker du før Handbrake?

VLC... trur eg. Er så lenge sidan eg har ført over film no at eg nesten har gløymt ut gangen i det.

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no