Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

"Behov" for usunne saker og tomme kalorier?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-09, 14:10   #61
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Behov" for usunne saker og tomme kalorier?

Jeg er egentlig glad i frukt, men har dessverre hatt litt av samme erfaring som Smurfine i det siste - det er mye dårlig frukt å få kjøpt. Da frister det så lite.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

For meg så er det bare aktivitet som demper sug. Frem med symaskinen, Elinblu.

Ja, der sa du det, egentlig. Det var den ammekjolen, ja ... Må se å få laget mønster.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 15:47   #62
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Behov" for usunne saker og tomme kalorier?

Jeg tror man går på en smell, når feks grov brød med ost skal dekke sjokoladebehovet.
Iallfall så er det sånn hos meg. Hvis jeg liksom skal være flink, ikke spise godis, så tar jeg en brødskive. Hva skjer, etter en halv time så spiser jeg likevel den sjokoladen.
Hadde jeg droppet den skiva, bare tatt sjokoladen så hadde jeg vært fornøyd med en gang. Og spart masse kcal.
Så her spiser jeg det jeg har lyst på og prøver å holde meg litt i skinnet. Bør ikke stapp liksom, for det blir jo ikke tom for godis i butikken.
Noen ganger skulle man jo tror det var siste gangen man fikk sjokolade.

Er riktig nok medlem hos vektklubb.no nå da, skal ned 4kg før sommeren etter 10kg ned i fjord våres. Men bytter med glede ut kveldsmaten med en sjokolade om det er det jeg har lyst på.

Legger på meg av for mye mat jeg, ikke av sjokoladen. Elsker middag. . .

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 15:48   #63
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Behov" for usunne saker og tomme kalorier?

Men jeg elsker sjokolade altså. . . men klarer å begrense meg litt bedre på akkurtat det punktet.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 15:50   #64
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Behov" for usunne saker og tomme kalorier?

Opprinnelig lagt inn av c27, her.

Iallfall så er det sånn hos meg. Hvis jeg liksom skal være flink, ikke spise godis, så tar jeg en brødskive. Hva skjer, etter en halv time så spiser jeg likevel den sjokoladen.
Hadde jeg droppet den skiva, bare tatt sjokoladen så hadde jeg vært fornøyd med en gang. Og spart masse kcal.

Ja, ikke sant?

Her gyver jeg nå løs på dagens fjerde måltid. Sulten vil jo ingen ende ta.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 16:00   #65
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Behov" for usunne saker og tomme kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ja, ikke sant?

Her gyver jeg nå løs på dagens fjerde måltid. Sulten vil jo ingen ende ta.

Jeg har allerede spist tre ganger i dag, blu, og jeg ammer ikke ennå.

Jeg er forøvrig litt som deg, jeg liker litt søtt innimellom. Men når det er sagt så kan jeg klare å avhjelpe behovet med en brødskive med brunost, evt. også syltetøy. Frukt, yoghurt eller nøtter derimot, gjør ikke nytten for seg her. Har vi sjokolade i skapet forsvinner nok den til det behovet, trikset er å ikke kjøpe det inn. Jeg er nemlig altfor lat til å stikke ut igjen for en skarve sjokolade.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no