Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-21, 09:50   #201
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.829
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Ha ha, Pøblis! Jeg har kål som middag av og til. Helt ny sommerkål, skjært i digre båter og såvidt oppkokt. Heller over olivenolje, ristede pinjekjerner og revet parmesan med minst tre års lagring.

Sommerkål er jo noe HELT annet. Det er nydelig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-21, 10:34   #202
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.925
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?

Jeg digger fårikål, men jeg aner ikke hva det har i luksusmattråden å gjøre. Når det gjelder svineribbe er det kun den sprøstekte svoren som er god. Det oppfatter jeg som luksus, ordentlig sprø svor.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-21, 10:47   #203
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?

Drit i luksus, som jeg sa. Det er ingen luksusmattråd. Råvarer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-21, 12:09   #204
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Mange typer norsk fest- og høytidsmat er jo alt annet enn luksus (i form av dyrt). Det er mer tradisjonsmat til en relativt billig penge.

Pinnekjøtt er virkelig ikkje billig, trur faktisk det er den dyraste middagen eg lagar.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-21, 18:42   #205
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.426
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Pinnekjøtt er virkelig ikkje billig, trur faktisk det er den dyraste middagen eg lagar.

Pinnekjøttet i fjor (jeg tittet på en test) lå på fra 159 per kilo (First Price), andre dagligvarekjeder hadde til rundt 200 per kilo. Såklart fantes det også dyrere sorter, opptil ca. 500 per kilo, men de må man jo strengt tatt ikke kjøpe. Når jeg sa at dette var billig, sammenlignet jeg med annet kjøtt jeg ville brukt til festmat. Det er såklart riktig at man jo betaler kiloprisen for beina, ikke bare for selve kjøttet, men i og med at kjøttet er såpass fett, synes jeg ikke det går så mye per person. Jeg ser at det anbefales å kjøpe inn 500 gram ikke-utvannet pinnekjøtt per person. I vår familie er det alt for mye. Men såklart, hva man mener om priser, er jo veldig individuelt. Uansett er det vel riktig at årets dyrest middag serveres på slik en dag.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-21, 20:11   #206
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg blir også oppriktig glad av luksusmat og synes at opplevelsen er så verdt hver krone.

Jeg også!! Jeg elsker mange små retter med vin til og blir oppriktig glad av det. Jeg har egentlig som kriteriene neste mann også må elske det, men etter en date med sykt rik mann som tok første daten på RENAA og betalte for det, så innser jeg jo at det ikke kan være eneste kriteriet. :knegg. (Han var veldig hyggelig og grei altså, men vi hadde ikke kjemi).

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-21, 20:24   #207
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Pinnekjøttet i fjor (jeg tittet på en test) lå på fra 159 per kilo (First Price), andre dagligvarekjeder hadde til rundt 200 per kilo. Såklart fantes det også dyrere sorter, opptil ca. 500 per kilo, men de må man jo strengt tatt ikke kjøpe. Når jeg sa at dette var billig, sammenlignet jeg med annet kjøtt jeg ville brukt til festmat. Det er såklart riktig at man jo betaler kiloprisen for beina, ikke bare for selve kjøttet, men i og med at kjøttet er såpass fett, synes jeg ikke det går så mye per person. Jeg ser at det anbefales å kjøpe inn 500 gram ikke-utvannet pinnekjøtt per person. I vår familie er det alt for mye. Men såklart, hva man mener om priser, er jo veldig individuelt. Uansett er det vel riktig at årets dyrest middag serveres på slik en dag.

Jeg bruker ca 2000 for en pinnekjøttmiddag på julaften. Det er sjelden jeg bruker så mye på bare én råvare til andre middager.

Men klart, pinnekjøtt er tradisjonelt en fattigmannsrett. Det var jo derfor de konserverte kjøttet på den måten.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-21, 08:43   #208
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.961
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg også!! Jeg elsker mange små retter med vin til og blir oppriktig glad av det. Jeg har egentlig som kriteriene neste mann også må elske det, men etter en date med sykt rik mann som tok første daten på RENAA og betalte for det, så innser jeg jo at det ikke kan være eneste kriteriet. :knegg. (Han var veldig hyggelig og grei altså, men vi hadde ikke kjemi).

Dette er av de tingene jeg virkelig setter pris på med mannen min. At han er minst like glad i gode restaurantmåltider som jeg er.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no