Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Til dere som sier dere har et rotete hjem

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-09, 15:50   #21
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det riktige svaret må vel være "Neida, i dag så det slett ikke så ille ut, jeg har da sett det mye verre her. ".

Den skal jeg huske på til neste gang!!

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 15:51   #22
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg kjenner noen som alltid har det rotete hjemme.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 15:54   #23
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Noen har det skikkelig rotete. Sånn at det ser ut som det tar dager å rydde, i tillegg til noen turer på fyllinga. Og de slipper gladelig folk inn.

Jeg rydder ikke noe før folk kommer på besøk og blir heller ikke stresset om noen kommer uanmeldt. Det betyr at enten så er jeg av det slaget som du nevner over her, sjuskene som ikke skjønner det selv, eller så har vi det svært ryddig hele tiden. Der fikk jeg noe å tenke på faktisk.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 15:55   #24
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Du har ikke skrotboller, Esme. Altså, alle tingene dine hører hjemme et bestemt sted. Jeg nekter å tro at dere har det rotete!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 15:57   #25
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det riktige svaret må vel være "Neida, i dag så det slett ikke så ille ut, jeg har da sett det mye verre her. ".

Kongekommentar!

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 15:59   #26
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det riktige svaret må vel være "Neida, i dag så det slett ikke så ille ut, jeg har da sett det mye verre her. ".

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 15:59   #27
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg rydder ikke noe før folk kommer på besøk og blir heller ikke stresset om noen kommer uanmeldt. Det betyr at enten så er jeg av det slaget som du nevner over her, sjuskene som ikke skjønner det selv, eller så har vi det svært ryddig hele tiden. Der fikk jeg noe å tenke på faktisk.

Eller så betyr det at det er viktigere for deg å soialisere deg med folk enn at de skal se at du ikke alltid har det ryddig. Der har du i alle fall meg.

Jeg gir vel blaffen i om folk ser at vi ikke alltid har det ryddig og rent. Det viktigste er da at vi har det så hyggelig at folk har lyst til å stikke innom.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 15:59   #28
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg innrømmer at jeg er sjuskete og blir sjeldent stresset om folk kommer uanmeldt. Her kommer det folk uanmeldt flere ganger i uka. Da jeg var på kjøkkenet i sted slo det meg at jeg sÿntes det var merkelig ryddig. Jeg kan nesten garantere at en del her inne ville vært uenige.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:02   #29
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg er en sjuske, på stuebordet mitt ligger det nå en Jula katalog, en lue til Frøya, en tom kjeks pakke, fjenkontroller og duken ligger skjeivt, spisebordet er fullt av post og sånn kunne jeg ha fortsatt.

Liker virkelig ikke når det kommer uanmeldte gjester på besøk.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:02   #30
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg har jo det slik om jeg rydde og vasker når leiligheten er rotete og skitten, så klarer jeg ikke og se at det her blitt bra etter jeg er ferdig. Fordi jeg har fokusert på rote og skitt, så jeg må helse ut en ture for så og komme inn igjen da ser de bra ute her :skadet:

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:05   #31
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det riktige svaret må vel være "Neida, i dag så det slett ikke så ille ut, jeg har da sett det mye verre her. ".

Den har jeg fått høre flere ganger. Helt uoppfordret også.


Opprinnelig lagt inn av United, her.

Noen har det skikkelig rotete. Sånn at det ser ut som det tar dager å rydde, i tillegg til noen turer på fyllinga. Og de slipper gladelig folk inn. Så har du det falske slaget, som påberoper seg bombet hus, når de vet det er over gjennomsinnet rent og ryddig. Lettere å like først nevnte, men best med de som befinner seg midt imellom

Der har du meg. Jeg syns det er viktigere å være litt sosial enn å sitte inne og være flau over at det er rotete.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:07   #32
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg rydder ikke noe før folk kommer på besøk og blir heller ikke stresset om noen kommer uanmeldt. Det betyr at enten så er jeg av det slaget som du nevner over her, sjuskene som ikke skjønner det selv, eller så har vi det svært ryddig hele tiden. Der fikk jeg noe å tenke på faktisk.



Vel, jeg vet det finnes de som er verre enn meg, men det kan godt tenkes noen syns jeg har det rotete. Uten at jeg har tenkt til å la det plage meg. Rot er et definisjonsspørsmål. F.eks. er ikke leker rot hos meg. Da må det være irriterende mye av dem. Og aviser i sofaen er rot, men en liten stabel på bordet, er hjemmekoselig.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:10   #33
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Opprinnelig lagt inn av United, her.



Vel, jeg vet det finnes de som er verre enn meg, men det kan godt tenkes noen syns jeg har det rotete. Uten at jeg har tenkt til å la det plage meg. Rot er et definisjonsspørsmål. F.eks. er ikke leker rot hos meg. Da må det være irriterende mye av dem. Og aviser i sofaen er rot, men en liten stabel på bordet, er hjemmekoselig.

Hva med et salongbord med to laptoper, en krøllete duk, en lydbok, tre store bøker, ett tidsskrift, en eplejuicekartong, en mobiltelefon og diverse dokumenter? Selv synes jeg det er ganske så hjemmekoselig, men jeg ser ikke bort i fra at mange ville fått kløe i ryddegenene sine om de så det.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:11   #34
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Kommer du uinnbedt til meg, skal jeg love deg du skjønner hva jeg mener med at det ser bomba ut.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:11   #35
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Så lenge det er praktisk gjennomførbart å liste opp de enkelte bestanddelene i rotet, er det rett og slett ikke videre rotete. Amatører.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:13   #36
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Kremt: På stuebordet mitt ligger det i skrivende stund: En stor bilpark, type lekebiler i alle former og fasonger, en diger eske med lego, en legoborg, noen spillkort, et Nemi-blad, et syskrin, en symaskin, diverse stoffrester, en jeans som jeg skal legge opp for mannen, diverste nybretta tøy hentet inn fra tørkesnora og en stor rull med Torky.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:14   #37
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Så lenge det er praktisk gjennomførbart å liste opp de enkelte bestanddelene i rotet, er det rett og slett ikke videre rotete. Amatører.

Joda, man må bare skrive en lengre liste og ta en liten opptelling

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:16   #38
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Så lenge det er praktisk gjennomførbart å liste opp de enkelte bestanddelene i rotet, er det rett og slett ikke videre rotete. Amatører.

Ikke sant? For det første betyr det at man kan se alle gjenstandene på én gang at man ikke har evnet å rote i høyden, og for det andre er det åpenbart at man ville rekke å fjerne alt fra bordet på ett forsøk, selv uten å måtte ta avanserte bæreteknikker til hjelp. "Rot" som kan elimineres på mindre enn to minutter gjelds rett og slett ikke, det er da noe alle erfarne rotekoppper vet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:17   #39
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Kremt: På stuebordet mitt ligger det i skrivende stund: En stor bilpark, type lekebiler i alle former og fasonger, en diger eske med lego, en legoborg, noen spillkort, et Nemi-blad, et syskrin, en symaskin, diverse stoffrester, en jeans som jeg skal legge opp for mannen, diverste nybretta tøy hentet inn fra tørkesnora og en stor rull med Torky.

Er dette på salongbordet eller, hvor storte er det? Jeg tror jeg måtte stablet i høyden for og få plass til alt dette.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:17   #40
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hva med et salongbord med to laptoper, en krøllete duk, en lydbok, tre store bøker, ett tidsskrift, en eplejuicekartong, en mobiltelefon og diverse dokumenter? Selv synes jeg det er ganske så hjemmekoselig, men jeg ser ikke bort i fra at mange ville fått kløe i ryddegenene sine om de så det.

Ville fjernet duken og juicekartongen før jeg la meg, hvis jeg ikke var helt utslitt. Men det handler om helheten. Om jeg på vei til salongbordet kjente sanden knase i parketten og jeg snublet i en lekebil, ville jeg tatt mer. De to eksemplene er hentet fra min stue, men det skjønte du vel

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no