Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Har dere hermetikk nok i kjelleren til å klare dere to uker?
Ja 16 7,34%
Nei 114 52,29%
Hæ? 81 37,16%
Annet 7 3,21%
Deltakere: 218. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-08, 15:26   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Det har nemlig vi viser det seg. Og mye av den går ut på dato i 2008 og må spises visstnok. Og når jeg ler, ser mannen min skikkelig snurt ut og mener at jeg er en snørrunge som ikke husker den kalde krigen.

Er dette sånn som er vanlig å ha i kjelleren?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:27   #2
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Jeg tok en liten titt og vi har bare noen bokser med hermetisk frukt og litt grønnsaker.
Blir det en krig, så har vi nok dessert i en ukes tid hvertfall.
:snåbb:

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:27   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Lite hermetikk her i huset, gitt!

Sånn på stående fot kan jeg fortelle om 1 boks ananas, 2-4 bokser hakkede tomater og sikkert 2 småbokser med mais. Blir det krig får vi heller spise tørr spaghetti eller noe sånn..(det har vi uante mengder av, nemlig)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:28   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Ikke mat i kjellerboden, nei; vi har sikkert nok hermetikk og tørrmat i kjøkkenskapet til å klare oss gjennom en vinter og vel så det, men det er ikke egentlig meningen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:28   #5
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Nei, det har jeg ikke. Jeg har bare sprinkelseng, ved, hagemøbler og varmtvannsbereder i kjelleren.

Jeg har litt hermetikk i skapet, men langt i fra nok til å klare meg i to uker.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:29   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Vi har veldig lite hermetikk i huset. Kanskje noen tomatbokser og bønner.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:29   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Sånn på stående fot kan jeg fortelle om 1 boks ananas, 2-4 bokser hakkede tomater og sikkert 2 småbokser med mais.

Mannen min sier at du ikke har sjans, og at du ikke får smake av hans lager. Jeg er sannelig ikke sikker på om jeg heller får smake av det lageret

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:30   #8
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Det vi har av hermetikk nå er to bokser med tomater, så vi har ikke mye hermetikk stående her.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:31   #9
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ikke mat i kjellerboden, nei; vi har sikkert nok hermetikk og tørrmat i kjøkkenskapet til å klare oss gjennom en vinter og vel så det, men det er ikke egentlig meningen.

Mannen min mumler noe om stråling og vannforsyning. Jeg synes dette er litt festlig. Håper jeg aldri må spise mine egne ord (og fnising) på området.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:34   #10
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Veldig lite hermetikk. Mye i fryseren, men det hjelper jo ikke når strømmen blir tatt. Med mindre det er på vinteren. Kald krig høres ut som det er på vinteren.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:34   #11
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Veldig lite hermetikk. Mye i fryseren, men det hjelper jo ikke når strømmen blir tatt. Med mindre det er på vinteren. Kald krig høres ut som det er på vinteren.

Ikke dere heller? Det var litt sjokkerende kjenner jeg.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:36   #12
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

En liten digresjon, men finnes det en trosretning/sekt som "krever" at man har et forråd av hermetikk osv. stående? Jeg bodde nemlig i samme studenthus som en som var fra et hjem hvor dette var et must, og da fikk jeg høre at det hadde noe med foreldrenes tro å gjøre. Stemmer dette?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:37   #13
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

En liten digresjon, men finnes det en trosretning/sekt som "krever" at man har et forråd av hermetikk osv. stående? Jeg bodde nemlig i samme studenthus som en som var fra et hjem hvor dette var et must, og da fikk jeg høre at det hadde noe med foreldrenes tro å gjøre. Stemmer dette?

Jeg har blitt lurt opp i stry! Mannen min er ikke den jeg tror han er!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:40   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Mannen min sier at du ikke har sjans, og at du ikke får smake av hans lager. Jeg er sannelig ikke sikker på om jeg heller får smake av det lageret

Forøvrig fant jeg en boks med MME-pulver da jeg ryddet til jul (prinsen sluttet med MME sommeren 06) - kanskje jeg har enda mer i hus som jeg ikke vet noe om

jeg har forvrig veldig mye å gå på i min egen kropp. *gladtjukk*

__________________
Min signatur

Sist redigert av DM : 12-04-09 kl 00:38. Årsak: Endret på quoten
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:41   #15
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Har ikke kjeller en gang. Eller, vi bor i kjelleren og har ikke stor nok plass til lagring av noenting. Tror mannen hadde blitt rimelig frustrert om jeg skulle hatt et lager hermetikk midt oppi alt rotet på soverommet

Tror mannen din at en krig vil komme plutselig og være over på to uker?

Man burde vel kanskje ha stæsj liggende til å delta i motstandsarbeidet også, da? *ser for seg trykkpresse og radioutstyr liggende under senga*

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:46   #16
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Tror mannen din at en krig vil komme plutselig og være over på to uker?

Nei, men da regner han med at en eventuell organisert utdeling vil være i gang - om det ser ut til at krisetilstanden blir langvarig. Jøss. Jeg trodde ikke han var en slik planlegger

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:49   #17
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Jeg har 2x3 bokser med ananas som hhv. ringer og biter (dobbelt-au) + jeg har et lager på 10 stk. fantastico italiensk tomatpuré. Ellers har jeg en boks med salige bønner. Hermetikklageret er av dynamisk art. En boks inn - en boks ut.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:50   #18
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg har 2x3 bokser med ananas som hhv. ringer og biter (dobbelt-au) + jeg har et lager på 10 stk. fantastico italiensk tomatpuré. Ellers har jeg en boks med salige bønner. Hermetikklageret er av dynamisk art. En boks inn - en boks ut.

Og ikke dere heller??

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:53   #19
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Jeg har ganske mye sjokolade i skapet, da. Man lever en stund på sjokolade.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:54   #20
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Nei, men mine besteforeldre hadde det.

Da vi ryddet loftet ( i fjor) fant vi tørrmelk med utløpsdato i 1962.

Jeg pleier å ha nok i frysen til å lage middager i ca en uke og det er praktisk hvis man ikke kommer seg på butikken eller plutselig har veldig lite penger.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no