Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvordan koble til vanntilførsel til kjøleskap

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-19, 20:59   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Hvordan koble til vanntilførsel til kjøleskap

I dag har jeg et mindre smart spørsmål...

Om man kjøper seg seg side-by-side kjøleskap med vanndispenser og isbitmaskin, hvor det skal være direkte vanntilførsel og ikke vanndispenser inni kjøleskapet. Hvordan får man til det? Hvordan kobler man til vannet, antar at kjøkkenkranen er den som bruker de tilgangene til vannet som finnes? Trenger man et såkalt moderne kjøkken med flere "tilganger" til kaldvannet slik at man får koblet til vannslangen?

Slike ting skjønner jeg meg virkelig ikke på.

Et slikt skap, feks.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 21:04   #2
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan koble til vanntilførsel til kjøleskap

Her finner jeg selv noe info:

«Har du ikke allerede tilkobling til vannkran kan dette bli en dyr affære, da det kreves rørlegger for å gjennomføre".

Kan jeg da konkludere med at det var en stor tabbe å tro at det var med vanndispenser slik at man selv kunne velge løsning når teksten sa" "Direkte vanntilførsel eller vanntank".

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 21:39   #3
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan koble til vanntilførsel til kjøleskap

Er kjøleskapet langt unna vasken? Tipper rørlegger må til, men kan ikke skjønne at det skal bli så fryktelig dyrt for ekstra vanntilførsel.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 21:59   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan koble til vanntilførsel til kjøleskap

Jeg ville kjøpt et kjøleskap som har dunk man fyller opp inni, ikke vanntilførsel.

Edit: Sorry, ser nå at du har kjøpt skap allerede. Jeg tror jeg hadde tolket teksten som deg altså, at det var valgfritt.

Jeg har gjort mye research på det selv, virker som ingen av LG-skapene har egen tank. Samsung mener jeg å huske at har.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 22:06   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan koble til vanntilførsel til kjøleskap

Jeg har LG-skap med egen tank, så det finnes.
Mye billigere med tank man fyller enn å koble rør. Og mye mindre fare for lekkasje.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 22:19   #6
Bonzai
Aktiv
 
Bonzai sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 295
Bonzai er litt kulBonzai er litt kul
Standard

Sv: Hvordan koble til vanntilførsel til kjøleskap

Vi har også LG med vanntank, superenkelt og godt å slippe bekymre seg for lekkasje.

Bonzai er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 23:03   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan koble til vanntilførsel til kjøleskap

Vi har kjøleskap med rør til under vasken som rørlegger har koplet til med en slags vannsikring.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 23:22   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan koble til vanntilførsel til kjøleskap

Burde ikke være noe mer hokuspokus enn når man får seg oppvaskmaskin som skal kobles? Det koster sikkert litt, men burde ikke være noen stor sak om dere først har plass til skapet. Da vi installerte oppvaskmaskin i gammelt kjøkken, koblet han på under vasken og førte røret ut i bakenenden av kjk skapene. Husker ikke hva det kosta, så en formue kan det ikke ha vært.

Go,girl!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 23:26   #9
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan koble til vanntilførsel til kjøleskap

Ja. Må kobles med vannsikring for å unngå vannskader. Tar ingen sjanser. Kjøleskapet er jo kjøpt og pakket ut, så jeg får jeg bare gjøre det beste utav det., selv om det vil koste. Får sende en forespørsel til jentas storebrødre, de er begge rørleggere, og vil vel ha en viss innsikt i hva det vil koste meg.
Hadde jeg lest enda mer i dybden hadde jeg sikkert fått med meg at det ikke var å velge i mellom dispenser og direkte tilkobling, men men. Gjort er gjort. Bortkasta blir det i alle fall å ha muligheter for iskaldt vann og isbiter, men å ikke koble det til. Får skrive det på kontoen for tabber.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 23:29   #10
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan koble til vanntilførsel til kjøleskap

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Burde ikke være noe mer hokuspokus enn når man får seg oppvaskmaskin som skal kobles? Det koster sikkert litt, men burde ikke være noen stor sak om dere først har plass til skapet. Da vi installerte oppvaskmaskin i gammelt kjøkken, koblet han på under vasken og førte røret ut i bakenenden av kjk skapene. Husker ikke hva det kosta, så en formue kan det ikke ha vært.

Go,girl!


Var det jeg også tenkte, men til oppvaskmaskina er det jo allerede et slikt rør som slangen er koblet til. Må ha enda et rør. Jaja, det blir vel til slutt.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-19, 00:14   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan koble til vanntilførsel til kjøleskap

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg har LG-skap med egen tank, så det finnes.
Mye billigere med tank man fyller enn å koble rør. Og mye mindre fare for lekkasje.

Opprinnelig lagt inn av Bonzai, her.

Vi har også LG med vanntank, superenkelt og godt å slippe bekymre seg for lekkasje.

Ja, nå fant jeg også! Mulig det var utsolgt en stund.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-19, 19:29   #12
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan koble til vanntilførsel til kjøleskap

Har du kjøpt skapet på Elkjøp har de 50 dagers åpent kjøp. Power 30 dager.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-19, 19:38   #13
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan koble til vanntilførsel til kjøleskap

Ingen av de plassene, dessverre.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-19, 19:41   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan koble til vanntilførsel til kjøleskap

Du kan jo evt Google «åpent kjøp» også. Coop har jo også det.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-19, 19:48   #15
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan koble til vanntilførsel til kjøleskap

Vi har koblet kjøleskap på vannet, vet ikke hvor mye det kostet, men det er jo helt genialt. Ville undersøkt pris på montering.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-19, 21:42   #16
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan koble til vanntilførsel til kjøleskap

Tror jeg skal bli godt fornøyd, selv om jeg må bruke noen kroner til for å koble til vannet.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-19, 22:31   #17
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan koble til vanntilførsel til kjøleskap

Det er veldig praktisk å ha vannet koplet til kjøleskapet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-19, 00:04   #18
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan koble til vanntilførsel til kjøleskap

Jeg tror og du vil elske det. Det er noe annet med «friskt» vann i stedet for vann i beholder synes jeg

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-19, 03:09   #19
Bonzai
Aktiv
 
Bonzai sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 295
Bonzai er litt kulBonzai er litt kul
Standard

Sv: Hvordan koble til vanntilførsel til kjøleskap

Det er ofte ikke så friskt, siden det blir stående i rørene. Og man kan bytte på tanken hver dag om man vil.

Bonzai er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no