Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Jeg trenger nye kjeler og kasseroller

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-16, 23:49   #1
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg trenger nye kjeler og kasseroller

Jeg har ikea 365+ kasseroller som jeg kjøpte på 90 tallet en gang. Etter at jeg fikk ny induksjonstopp ønsker jeg meg nye. De jeg har lager en høyfrekvent pipelyd når platetoppen står på dobbel boost.

Jeg tenker derfor at det er på tide å kjøpe noen litt dyrere. Hadde lurt på ittala men ser at de får kritikk på grunn av at de er for tunge og mangler luftehull i lokket.

Noen som kan anbefale og si hvorfor?

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 00:02   #2
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger nye kjeler og kasseroller

Mine favoritter er iitala/hackmann, synes ikke de er tunge, og luftehull har de. Jeg har stålkjelene som Glassmagasinet solgte med 50% rabatt tidlig på 2000 tallet.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 00:04   #3
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg trenger nye kjeler og kasseroller

http://www.fiskars.no/produkter/matl...lle-hjemme-kok

Vi har hatt disse i 15 år og de er fortsatt like fine og tåler tilsynelatende "alt". Er med tykk stålbunn som gir jevn varme, luftehull i lokk og ikke så dyre. De het Høyang All Steel da vi kjøpte, men under står det Hackman/Iittala, så sikkert samme som Lavender har.

__________________
09 & 13

Sist redigert av venla : 03-01-16 kl 00:10.
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 11:48   #4
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger nye kjeler og kasseroller

Jeg har byttet ut mine gamle kjeler med Eva Solo/Eva Trio sine gryter. Jeg har blant annet 2, 3 og 4 liters gryte fra Eva Solo, gravity (se for eksempel her). Jeg er veldig fornøyd, men jeg har ikke induksjon så jeg vet ikke om de lager pipelyder eller ei.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 11:54   #5
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger nye kjeler og kasseroller

Har et par kasseroller fra Coop av merket Cookware. Syns de funker vel så bra som dyrere kjeler jeg har.
Opplevde igår at ene Hackman-kjelen plutselig skapte pipelyd, har nylig flyttet fra Beha til Electrolux ovn og aldri hørt den lyden før.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 13:26   #6
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger nye kjeler og kasseroller

Men blir ikke håndtakene altfor varme?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 13:34   #7
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger nye kjeler og kasseroller

Eg syns IKEA sin 365 levere aller best, minst like god som dei fleire gongar dyrare pannene mine frå Høyang.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 13:45   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger nye kjeler og kasseroller

Jeg har disse: http://www.fiskars.no/produkter/matlaging/ranges/party

Er fornøyd, men har ikke induksjon så jeg vet ikke hvordan de fungerer der.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 13:53   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger nye kjeler og kasseroller

Jeg er veldig fornøyd med Master fra Tilbords. Både grytene og stekepannene.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 19:15   #10
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg trenger nye kjeler og kasseroller

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg syns IKEA sin 365 levere aller best, minst like god som dei fleire gongar dyrare pannene mine frå Høyang.

Enig.

Vi kjøpte IKEA 365+ for å ha kun inntil vi fikk kjøpt noe annet. Men vi har stadig IKEA sine og er knallfornøyd med disse

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 19:21   #11
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg trenger nye kjeler og kasseroller

Vi har allerede ikea 365 og er ikke fornøyd etter at vi fikk induksjon, før det var vi veldig fornøyde med de grytene, som vi har hatt I ca 20 år.

Har vært flere runder og sett på kjeler uten å bli klokere og de ansatte på butikkene virker ikke å ha kunnskap om dette.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 19:27   #12
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg trenger nye kjeler og kasseroller

Jeg har tre gryter fra Le Creuset som jeg er veldig fornøyde med. Dessuten har de så kule farger at jeg kan ha de på bordet til hverdags og til fest. Den ene fikk svigers da de giftet seg, så jeg har godt tro på at de to nye jeg har skal holde noen år.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 19:32   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger nye kjeler og kasseroller

Mamma kjøpte en liten gryte/kjele til meg fra Woll. Den er helt fantastisk. Ingenting setter seg fast og den er superenkel å gjøre ren.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 23:25   #14
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Jeg trenger nye kjeler og kasseroller

Jeg har Eva trio og WMF . Jeg er mest fornøyd med WMF kjelene . De har litermål på innsiden , håndtak som ikke blir varme , tykk bunn og slikonring i lokket med hull til å sile av væsken . Mine er minst 4 år gamle og er like fine . I tillegg har vi en le creuset gryte .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 10:14   #15
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg trenger nye kjeler og kasseroller

Vi har også Høyang All Steel/ Iittala og er veldig fornøyde. Stekepannene vi har er fra Woll og de liker jeg veldig godt etter å ha prøvd litt forskjellige typer.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 10:26   #16
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger nye kjeler og kasseroller

Er like fornøyd med kjelene fra Woll og fra IKEA. Har induksjon, men har ikke hørt noen pipelyd. Så langt.

Woll sine er veldig tunge. Veldig bra slippbelegg, lette å rengjøre.

Kjøpte en kjempedyr Tefal stekepanne med noe diamantbelegg, synes den ble like ripete som enhver annen. Mener å ha hørt at kokker sier at stekepanner er forbruksvarer, og at man bare kan kjøpe rimelige og bytte dem ut ofte (mye oftere enn hva vi gjør. Hvilket sikkert er sant for min del, i hvert fall...)

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 11:15   #17
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger nye kjeler og kasseroller

Vi hadde kun kjeler fra Høyang tidligere. Så kjøpte vi en IKEA 365+ litt sånn tilfeldig og den har vart i mange, mange år. Og like holdbar som Høyang sine. Blir brukt daglig og går i oppvaskmaskinen.
Den funker også når vi byttet til Induksjon så kjøper gjerne Ikea sine 365 igjen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 13:45   #18
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger nye kjeler og kasseroller

Har hatt induksjon i noen år og er egentlig litt skuffet over å oppdage at 365+-serien fra Ikea funker akkurat like godt som de mye dyrere og lekrere grytene vi har kjøpt...

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 22:14   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger nye kjeler og kasseroller

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.


Kjøpte en kjempedyr Tefal stekepanne med noe diamantbelegg, synes den ble like ripete som enhver annen. Mener å ha hørt at kokker sier at stekepanner er forbruksvarer, og at man bare kan kjøpe rimelige og bytte dem ut ofte (mye oftere enn hva vi gjør. Hvilket sikkert er sant for min del, i hvert fall...)

Har hørt at Ikea sine er gode, så det skal jeg ha neste gang tror jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 22:23   #20
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger nye kjeler og kasseroller

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Mener å ha hørt at kokker sier at stekepanner er forbruksvarer, og at man bare kan kjøpe rimelige og bytte dem ut ofte

Dette leste jeg for en god stund siden også og her fant jeg link. Det var etter at jeg leste dette at jeg kjøpte en IKEA365+ stekepanne og en kjele og vi har fortsatt den ene stekepannen. Har kjøpt en til som kun blir brukt til pannekaker.
http://www.tv2.no/a/3720814

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no