Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-13, 20:10   #21
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg rydder mens jeg lager mat, så etter på bruker jeg fem-ti minutter. Ikke mer. Kjøkkenet er alltid ryddig før vi starter middagen, så det er jo grenser for hva man klarer å rote til med litt matstell.

Ja, sånn. Eg rydde jo heile tida mens eg lage middag så det er jo berre å sette i maskin, vaske ei panne eller tre og tørke av benkene.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 20:16   #22
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Her skylles alt. Med børste. HAr prøvd å la være, men det blir ikke rent da.

Hvilken oppvaskmaskin? Den høres ikke helt god ut..?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 20:42   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Hvilken oppvaskmaskin? Den høres ikke helt god ut..?

Alle maskinene jeg har hatt har vært sånn. Har hatt minst tre av ulike merker i mitt voksne liv. Og ja, jeg har prøvd mange ganger å la være, siden jeg hører så mange driver med det. Vi skylte også alltid tingene før maskinen da jeg var liten. Mulig maskinene var dårligere den gang, men jeg har prøvd med jevne mellomrom hos meg selv også. Har som sagt prøvd med flere maskiner.

Jeg har ellers ingen problemer med skitne ting, jeg føler ikke at maskinen vasker dårlig noen gang, bortsett fra hvis jeg ikke skyller. Vi må også skrubbe gryter som har inneholdt poteter, ris eller pasta, for den stivelsen setter seg fast bare i tidsrommet mens vi spiser. Andre verstinger er eggerester og smøreost.

(Det er klart at det kan hende at ikke alt trengte vært skylt, som feks tomtasaus. Men så lenge det har ligget alle slags ting på tallerknene, så er det alltid et eller annet som setter seg fast i større eller mindre grad. Og vi driver heller ikke og rengjør tallerknene akkurat, kun skylling og evt litt børsting med oppvaskkosten. På bestikk også. Ikke glass. Men gryter og panner. Ja, alt går i maskinen her.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 20:52   #24
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Den oppvaskmaskina kan ikke være helt god.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 21:10   #25
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Skyller ikke mye jeg heller, skrapet bort middagsrester, og inn i maskinen med det. Går vanligvis 10 minutter til opprydding.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 21:21   #26
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.877
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Det varierer, fra 5-15 minutt vil jeg tro. Som regel så rydder jeg(vi) underveis, men det er jo ikke alltid det går. Skyller om tallerknene er virkelig grisete, men ofte settes de bare rett inn i maskinen. Gryter går som regel også i opp vaskmaskinen.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 21:28   #27
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Bruker ikke mye tid. Er alene og må dermed gjøre alt. Stort sett går alt i oppvaskmaskin. Skyller ikke først.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 21:33   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Den oppvaskmaskina kan ikke være helt god.

Som sagt, da har ingen jeg har prøvd vært gode.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 21:58   #29
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.386
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Alt for mye, vi rydder hele tida, men det blir aldri bra. Gir vel opp for tidlig.

__________________

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 22:00   #30
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Det eneste jeg skyller er vel egentlig havregrøt. Det blir lim over natta.

Men rydde kjøkkenet etter middag? Nei, det bruker vi ikke tid på. Sette inn i maskinen... nja, før vi legger oss helst. Vaske opp, njta, tja, ha, antakelig når vi skal lage middag i morgen. Kjøkkenbenkene? Hva har de med saken å gjøre?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 22:05   #31
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Jeg er helt hjernevasket etter å ha jobbet i delikatessebutikk i mine yngre dager. Det må være supershiny, ellers får jeg ikke ro på meg. Ingen skitne ting på benken, med mindre de er i bruk.

Jeg kan være sjuske ellers, men kjøkkenet er stort sett blåst. Helst desinfisert også.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 22:11   #32
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Bruker vel ca ti minutter. Rydder underveis så det er kun det som står på kjøkkenbordet som må ryddes, benket og div. er shinet før vi setter oss.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 22:12   #33
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Alt fra 2 -30 min tenker jeg, alt ettersom hva vi har tid til og hvor mye rot det er. Typisk bruker vi eller dvs en av oss 10-15 min tipper jeg. Vi tar eventuelt det som er igjen når det er kveldsmat- tid for barna.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 22:17   #34
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Vi bruker 2-10 minutter. Vi prioriterer å rydde av bordet. Så tar vi evt resten etter at ungene er i seng om kvelden. Helt strøkent blir det sjelden.

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jeg er helt hjernevasket etter å ha jobbet i delikatessebutikk i mine yngre dager. Det må være supershiny, ellers får jeg ikke ro på meg. Ingen skitne ting på benken, med mindre de er i bruk.

Det hjelper ikke på meg å ha jobbet i ferskvareavdeling. Dessverre.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 22:21   #35
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Her må ungene rydde sitt eget fat, bestikk og glass. Ergo tar det LITT kortere tid.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 22:23   #36
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Her må ungene rydde sitt eget fat, bestikk og glass. Ergo tar det LITT kortere tid.

Regelen hos oss er at man tar egne ting pluss en ting til. Men altså ingen regel uten unntak.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 23:18   #37
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Tipper fem-ti minutter, hvis jeg har laget maten. Jeg rydder nesten alltid opp alt fra matlagingen underveis.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 23:23   #38
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Eg starter alltid middagslaginga med å fylle oppvaskkummen med varmt såpevatn, og vaskar opp fortløpande medan eg lagar middagen. Vanlegvis er oppvasken tatt når middagen er klar, så då er det berre å sette i oppvaskmaskina når vi er mette.

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 23:28   #39
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Jeg vasker veldig lite oppvask for hånd, og skraper/skyller bare av de mest grisete tingene før de settes i oppvaskmaskinen. Opplever veldig sjelden at noe ikke blir rent. En ting i uka maks.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 23:45   #40
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg rydder mens jeg lager mat, så etter på bruker jeg fem-ti minutter. Ikke mer. Kjøkkenet er alltid ryddig før vi starter middagen, så det er jo grenser for hva man klarer å rote til med litt matstell.

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Ja, sånn. Eg rydde jo heile tida mens eg lage middag så det er jo berre å sette i maskin, vaske ei panne eller tre og tørke av benkene.

Jepp, sånn er det her også.
Alle tar sitt egen fat og glass, skyller (ofte med børste) og setter inn i maskinen. Den av oss som tar resten kaster matrusk, setter på plass krydder og ketchup, tar evt matrester i kjøleskapet, tørker av bord og vasker panner. Maks 10 minutter, men sjelden mer enn 5.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no