Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-19, 20:41   #281
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Vi har kjøpt nytt møbel til gangen vår. En stor Kallax med skuffer og skap, så nå er målet at alt som ellers har blitt lagt "her og der" på vei inn skal havne på faste steder. Hvert familiemedlem har fått sine skuffer, skap og hyller, så ransler/vesker, luer, hansker og dagens sko har fast plass. Det funker 90% bra på dag to, så jeg velger å ha god tro.

Vi har også fått full kontroll på badet, men det har vi hatt folk til å ordne da. Men deilig å ha skuffer og skap til alt der inne også.

Toalettet på lofter er tømt, malt og fått nytt møbel. Det blir ny lampe der også etterhvert, må bare sørge for å få i hus en gjest som kan gjøre denslags arbeid først. Broren min er varslet, så det blir nok ved høve.

Gjesterommet i kjelleren er tømt og ny seng inn. Hvis jeg gidder skal jeg male det rommet i løpet av sommeren.

Nå gjenstår "bare" resten av huset. Vi kaster og gir bort, så vi får ryddet plass til oss selv. Jøje, for noen skrotnisser vi er.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-19, 11:28   #282
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Siden sist (januar) har vi kjøpt nytt hus og skal selge dette og begynner å få det travelt. Nytt hus er mindre enn det vi har, og har (heldigvis) ikke en gedigen garasje og kjeller og loft til å stue all skit på. Oppdatert liste fra mine tidligere poster.

Ferdigryddet:

  • Ryddet trappegangen fra 1. etasje til kjelleren (2018).
  • Ryddet vaskerommet og trimrommet (2018).
  • Ryddet, pakket, flyttet og gitt bort fra Mutter'ns gamle leilighet og inn i den nye. (sept/okt 2018).
  • Hobbyrommet (Yngstes gamle rom), der er det nå bare ting som skal være der (uke 1 2019).
  • Muttern's siste tre bananesker er ryddet med gibortresultat (uke3 2019).
  • Rydde og sortere matkottet i kjelleren (januarmål) ble ryddet ferdig i går.
  • De delene av kontoret jeg råder over (ferdig før påsken)
  • Helten ryddet ferdig verkstedet i går!
  • Motorsykkelen, den ble faktisk solgt til en tidligere eier i mars
Oppdatert plan for 2019:
  • Ditto for lagerrommet i kjelleren (februaraugustmål).
  • Bokhyllene i 2. etasje (påsken? august).
  • Kjøkken og stue skal en gang ryddes for ting vi egentlig ikke bruker (sommer september 2019?).
  • Garasjen, mye av det samme som over. Svigerfar startet samlingen i 1956 og vi/Helten har fortsatt i de 15 årene vi har bodd her.
  • Resten av huset (loft, soverom, loftstua, Eldstes syrom, gjesterommet, leieboer skal ryddes ut)

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-19, 17:10   #283
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg går igjennom klærne mine. Har en stor haug som skal ut. Har en del klær som er for små, men som jeg sparer på for jeg vil ned i vekt. Men også der har jeg kastet med rå hånd. Sparer bare på det jeg virkelig liker. Jeg hater å shoppe klær, derfor sparer jeg på for smått.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-19, 17:42   #284
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg har IKKE gått gjennom klærne mine som jeg hadde bestemt meg for. Men jeg MÅ få gjort det før jeg starter opp på jobb igjen. I morgen kanskje. Det trengs desperat.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-19, 22:36   #285
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 01:22   #286
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Her skjer det nix nada og ingenting vedrørende den type ryddin. Jeg er litt lei av å alltid ta initiativ til det.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 01:26   #287
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg har jo fått ryddet og organisert soverommet, stua, to gjesterom og gangen her i Nordhuset. Ikke værst i en ferie må jeg si. Nå skal det sies at første runde her ble tatt for tre år side så dette var egentlig bare finpussen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 10:31   #288
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg må inn her. Vet ikke om jeg får kommet til bunns, men fokuset er å få ting ut. Vi har for mange ting rett og slett.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 10:58   #289
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg må inn her. Vet ikke om jeg får kommet til bunns, men fokuset er å få ting ut. Vi har for mange ting rett og slett.

Vi er flere. Jeg rydder og rydder, gir bort og selger, men boden er likevel full.

Det jeg lurer på er om det er vits i å spare på ting til barna flytter ut? Har f.eks fire juletreføtter. Kanskje heller selge unna eller gi bort?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 12:07   #290
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Nå fikk jeg faktisk tatt et tak i skapet mitt. Jeg kaster med hard hånd. Fant masse jeg ikke har sett på flere år, og som ikke passer. Ut med det. Jeg er på ingen måte ferdig, men bare der ble jeg kvitt to søppelsekker med rask. Flaut å ha så mye tull.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 12:28   #291
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Nå fikk jeg faktisk tatt et tak i skapet mitt. Jeg kaster med hard hånd. Fant masse jeg ikke har sett på flere år, og som ikke passer. Ut med det. Jeg er på ingen måte ferdig, men bare der ble jeg kvitt to søppelsekker med rask. Flaut å ha så mye tull.

Så deilig å få det gjort eller i alle fall startet! Jeg skal gå gjennom når jeg har ferie igjen i august.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 12:50   #292
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Vi har sykkelhjelmer og sånne do-ringer for småbarn, sikkert 7 år siden noe av dette har vært i bruk. Jeggir det til Fretex, sikkertnoen som trenger sånt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 13:37   #293
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Vi har sykkelhjelmer og sånne do-ringer for småbarn, sikkert 7 år siden noe av dette har vært i bruk. Jeggir det til Fretex, sikkertnoen som trenger sånt.

Garantert! Vi har en NMS bruktbutikk i nærheten av jobb. De tar i mot absolutt alt (de selger også utrolig mye, butikken er godt kjent og er enormt stor).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 17:55   #294
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Seks svarte sekker (halvfulle så de ikke ble så tunge) er ute av skapet mitt og i UFF-boksen nå. Der var det masse rart jeg ikke har sett på flere år. Har enda mer igjen, men nå er jeg i gang. Det føltes utrolig deilig å kvitte seg med så mye. Jeg har noen fine kjoler som aldri kommer til å passe igjen, de tror jeg at jeg skal levere direkte til Fretexbutikken her hos oss. Har sett at de tar i mot poser inne i butikken.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 18:08   #295
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg har 3 stappfulle fretex poser. De er ganske store. Mulig det blir mer. Har en haug som jeg lurer på om jeg skal prøve å få solgt.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-19, 21:48   #296
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg har begynt litt her og der i dag. Venter til jeg har ferie og oppholdsvær. Da tømmes boden i carporten slik at jeg kan støvsuge og vaske boden før noe av det settes inn igjen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-19, 22:41   #297
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Yuhuu, jeg er også igang! Jeg skrev i tråden før jul at jeg tok utfordringen, så det var på tide. Men for en deilig mentalhygiene!

Rommet vårt er tømt for alt unødvendig, i tillegg til et av barnas rom. Mer skal ryddes i morgen.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-19, 23:37   #298
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Datter på 11 har tatt et røsk på eget rom, men ting hun skal kvitte seg med har ikke kommet lenger enn ut i gangen. Vi bør ta et skikkelig tak på kontoret og i kjelleren, men føler ikke helt for det enda... Om et par uker, kanskje?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-19, 17:32   #299
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Omsider har jeg startet på soverommet og er snart ferdig. Nå gjenstår å rydde skikkelig i skapet med sengetøy og annet ræl. Et par sekker med klær skal tas med på jobb når ferien er over.Til uka står uteboden for tur, deretter rotet som står under trappa. Eldste skal ha med seg noe av det som er der på sitt flyttelass
Ellers; helt utrolig hva man klarer å ta vare på og stappe inn på minimalt med lagringsplass

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-19, 23:48   #300
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg har ryddet hele loftsetasjen i helgen. Dvs vårt soverom og to av barnas. Mellomste tok sitt i påsken. I tillegg har jeg tatt vaskerommet og fryseskapet. Det kjennes helt herlig. ��

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no