Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ditt beste tips for åpning av halvtett do

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-19, 16:23   #21
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt beste tips for åpning av halvtett do

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Ok. Då sjekker eg bøtterådet i kveld, og kjører innom i mårra viss det ikkje funker. Og kjøper litt hardere dopapir.

Mudin er veldig ok å ha i huset ellers også. Feks ha litt i vasken på kjøkkenet sånn forebyggende.
Vedr dopapir så er rumpa mi så sart at jeg må ha den mjuke typen Lambi og passe på å ikke ha for mye av det i doen. Bare sånn til info

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-19, 21:11   #22
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt beste tips for åpning av halvtett do

Hahaha, eg pg liker det mjuke papiret... Skal kjøpe madin så eg kan ha det ståande.

Problemet er forresten ganske løst for denne gong. Dundra oppi ein ppumbo-rest før eg gjekk på jobb, glemte heile greia og når eg kom heim var det nesten ikkje tett.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-19, 21:24   #23
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt beste tips for åpning av halvtett do

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Fyll en bøtte med vann og hell det nedi (alt på en gang altså, ikke litt etter litt).

Jepp, det gjør jeg også, om det bare er en papirpropp som tetter til. Må gjerne tømme vannbøtta med litt kraft, og da forsvinner proppen.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-19, 22:49   #24
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ditt beste tips for åpning av halvtett do

Jeg har brukt stakebånd (eller hva det heter), det har fungert bedre enn vakuum. Det er mulig jeg ikke fikk helt til vakuum, da. I tillegg har jeg brukt bøtter med vann og stukket hånda nedi (not nice) samt brukt kosteskaft, pinner og diverse. Alt har fungert.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-19, 23:10   #25
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt beste tips for åpning av halvtett do

Eg får heller ikkje til vakuum. Stakebånd har eg ikkje prøvd. Men sånne pinner og kosteskaft kjem ikkje langt nok rundt svingen liksom til å løyse opp dette. Eg har nemlig kjent etter med armen, ææææh, og det låg ingenting der eg kom til.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-19, 23:15   #26
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ditt beste tips for åpning av halvtett do

Du får stakebånd på Clas Olson. Det er det de bruker når personaldoen deres går tett sa selgeren til meg.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-19, 11:43   #27
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt beste tips for åpning av halvtett do

Hahaha, men då veit eg det!!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-19, 11:52   #28
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt beste tips for åpning av halvtett do

Hvi du bruker kvalitetsdopapir, er det konstruert sånn at det lett løser seg i vann. I motsetning til tørkepapir o.l. som er konstruert for å tåle og holde vann - og i motsetning til skikkelig billig dopapir av resirkulert fiber. I så fall løser det seg opp. Hva bæsjen evt gjør, kommer jo bittelitt an på hva som er spist

Så skylling og skylling kan hjelpe, hvis vannet fremdeles går ned (og ikke står høyere og høyere i skåla).

Sugekopp og sånn stakebånd skal hjelpe - sistnevnte har jeg, men har egentlig aldri fått helt dreisen på det. Det er kanskje tungt å dytte. Mutterns 101 er å bruke en renseri-henger av metall som du bøyer til, men da kommer du ikke kjempelangt, naturligvis.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no