Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvilken kaffemaskin vil jeg ha

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-16, 09:49   #1
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilken kaffemaskin vil jeg ha

Jeg har en Nespresso Citiz and Milk som jeg har hatt siden 2009. Den begynner å bli slitt, melkeskummeren faller snart fra hverandre og i det hele tatt har den gjort god nytte for seg.

Hva vil jeg ha nå? det er bare jeg som drikker kaffe her i huset, jeg drikker stort sett melkebaserte drikker (hjemme) og ikke brått hver dag. På grunn av volumet tror jeg en kapselmaskin er lurt også i fortsettelsen? Bruker presskanne når vi har mange gjelster.

Fortell meg hvilken maskin jeg vil ha og hvorfor!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 22:04   #2
Urie
Superaktiv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 446
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin vil jeg ha

Jeg ville kjøpt en ny Nespresso kapselmaskin.
Syns Nespresso smaker best i forhold til kaffe fra andre kapselmaskiner.
Hos oss er det også bare jeg som drikker kaffe og da med melk, så da syns jeg det er enklest med kapselmaskin. Det er ikke hver dag det blir laget kaffe.

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 23:07   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin vil jeg ha

Vi har Nespresso U. Veldig fornøyd med den.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 23:27   #4
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin vil jeg ha

Vi har maskin som kverner bønnene og lager kjempegod kaffe, mye bedre enn kapselmaskinene, etter min mening. Lager bare en kopp av gangen, og så slipper en alt ekstra søppel fra kapslene. Husker ikke nøyaktig modell, men Delonghi, ligger på to tusen-ish. De eneste gangene den er upraktisk er når mange skal ha i selskaper o.l., men gjestene lager seg en fin liten kaffekø og alle er glade.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 23:34   #5
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.083
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin vil jeg ha

Vi har samme som ingling, eller JEG kan vi vel si, min samboer drikker egentlig ikke kaffe (han gjør det hvert jubelår). Jeg har en Siemens som kverner bønner til kaffe og den er tipptopp. Jeg lager meg en-og-en kopp, noen dager 0 og andre 3-4.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-01-16, 09:53   #6
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin vil jeg ha

Samme her, bare at vi har en Melitta-maskin. Vår har ikke melkeskummer, det ville jeg hatt om jeg skulle valgt på nytt, greit for gjester. Har vi mange gjester, lager vi opp på termokanne fra maskinen, den kan lage ca. 1/2 liter i slengen. Eller kaffekø!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-16, 10:04   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin vil jeg ha

Mannen min får ny Nespressomaskin til bursdagen sin om noen dager. Han har funnet ut at han har lyst på denne: Mastria

Den har melkesteamer på siden, men kan også kjøpes med egen melkeenhet. Vi lager som regel bare espresso eller lungo (eller så lager jeg iskaffe, men det trenger jeg ingen steamer for å gjøre), så vi ønsker en maskin som tar liten plass.

Hvis jeg skulle velge, så ville det nok blitt en ny Latissima. Den vi har er nærmere 8 år gammel, og begynner å lekke vann. Det er derfor den skal byttes ut.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-16, 12:17   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin vil jeg ha

Vi har en Lattissima. Har melkebeholder løst.
Er veldig fornøyd med den. Kjøpte den til jul 2012 og den er fortsatt helt flott.
Bruker den også masse til kakao til gutta. Blir deilig melkeskum.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-16, 13:34   #9
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin vil jeg ha

Jeg har kikket litt på Lattissimaen, GinaK og Tjorven. Er den grei å holde ren? Blir ikke sur melk i rørene og sånn?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-16, 14:25   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin vil jeg ha

Jeg har lattissima, men bruker ikke melkedelen. Jeg synes ikke det blir bra nok, og har aeroccino ved siden av i stedet. Så jeg hadde ikke kjøpt det igjen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no