Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

HASTER - jeg har drept en t-skjorte!

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-07, 18:36   #1
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HASTER - jeg har drept en t-skjorte!

Storesøster har ei veninne på besøk. Hun ankom i t-skjorte. Den er lyserååååsa, med engletrykk på forsiden, og helt ny i går. Selvfølgelig krøp de to små bøllefrøene under noen busker og satte seg inntil et søppelskur, hvor solsteiken har gjort at det renner ut noe som vel må være en blanding av beis og kvae, alternativt tjære. Med andre ord - svarte seige flekker over hele ryggen. Jeg har prøvd olje, oksegalleflekkfjerner, jif ultra, oppvaskmiddel, klesvaskemiddel og vaitsprit. Er det noe annet jeg kan prøve - alternativt - hvordan i helvete får jeg bort lukta fra sistnevnte? Hun blir hentet om halvannen time...

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 18:41   #2
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: HASTER - jeg har drept en t-skjorte!

Tror alternativet er å sende med penger til en ny....

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 18:42   #3
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER - jeg har drept en t-skjorte!

Ville dere ha erstattet et plagg en seksåring hadde ødelagt under lek hvis hun var på besøk, altså? Eller tenker du erstatning for min ødelegging av det i forsøk på å få bort svineriet?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 18:47   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: HASTER - jeg har drept en t-skjorte!

Jeg hadde nok bare forklart hva som hadde skjedd, og fortalt at jeg hadde forsøkt å redde den - uten å lykkes.
Den var jo dødsdømt, så du reddet den jo egentlig bare fra et "liv" i fornedrelse.

  Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 18:49   #5
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER - jeg har drept en t-skjorte!

Enig med Sjuggerpløm.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 19:43   #6
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: HASTER - jeg har drept en t-skjorte!

Hvordan gikk det? Jeg hadde ikke forventet noen erstatning.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 19:45   #7
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: HASTER - jeg har drept en t-skjorte!

Lurer også på hvordan det gikk. Jeg ville heller ikke ventet erstatning, jeg kler ikke på lille klær jeg er redd for når han skal ut i lek.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 19:47   #8
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER - jeg har drept en t-skjorte!

Heter det vaitsprit?

Jeg hadde ikke ventet erstatning, men satt pris på ditt forsøk på å få den ren.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 19:49   #9
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: HASTER - jeg har drept en t-skjorte!

Jeg hadde nok tilbudt meg å betale erstatning men og halvveis forventet at den andre part sa at slikt kunne skje...

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 19:50   #10
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER - jeg har drept en t-skjorte!

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Heter det vaitsprit?

Whitesprit heter det vel?

Hadde ikke forventet meg noen erstatning og hadde sagt nei hvis noen ville erstatte den ... men jeg hadde syntes det var et søtt tilbud, ja. Jeg er klar over at det ikke er særlig logisk, men ...

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 22:22   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER - jeg har drept en t-skjorte!

Whitespirit. Og jeg ville ikke erstattet det, nei. Klær blir ødelagt. Du har jo til og med prøvd å redde den.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 22:25   #12
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: HASTER - jeg har drept en t-skjorte!

Hvorfor skal du betale erstatning til den? Det var jo jenta selv som har klart og ødelegge den under lek? Du prøvde bare å redde den? Den var jo som sagt ødelagt fra før.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 22:29   #13
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: HASTER - jeg har drept en t-skjorte!

Hadde ikke forventet hverken erstatning eller forsøk på rengjøring hvis dette hadde skjedd med noen av mine barn. Litt svinn må man regne med. Uansett er det ikke noe du kan noe for.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 22:32   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER - jeg har drept en t-skjorte!

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Jeg hadde nok tilbudt meg å betale erstatning men og halvveis forventet at den andre part sa at slikt kunne skje...

Jeg slenger meg med på denne.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 22:35   #15
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER - jeg har drept en t-skjorte!

Er ikke det sånn som skjer da?

Men kvae; smør kan hjelpe, men det er nok for sent når du har prøvd alt det andre ...
Min hvite, kjempedyre, russebukse ble nemlig full av kvae og tjære fra en brygge ... gikk bort med smør. Kanskje det ikke virker lenger, det er 25 år siden

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 16:26   #16
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.821
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER - jeg har drept en t-skjorte!

Acsa sånt skjer. Dette trenger du ikke erstatte.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 18:03   #17
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER - jeg har drept en t-skjorte!

Selvfølgelig skrives det egentlig white spirit. Men jeg uttaler det jo ikke på engelsk, jeg uttaler det f.eks sprit, i stedet for spirit. Derfor "vaitsprit". Eller alternativt hvitsprit (i motsetning til rødsprit).

Foreldrene tok det med godt humør. Jenta var lei seg fordi t-skjorta var ny og hun hadde fått den av tanta si. Det hjalp da hun fikk en nydelig farmorstrikket ermeløs bomullstopp som Ylva akkurat har vokst fra.

Gullet - det var derfor jeg prøvde med olje, fordi jeg har vært med på at fett fjerner kvae. Men det var nok iblandet beis/tjære, det her.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 18:18   #18
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: HASTER - jeg har drept en t-skjorte!

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Selvfølgelig skrives det egentlig white spirit. Men jeg uttaler det jo ikke på engelsk, jeg uttaler det f.eks sprit, i stedet for spirit. Derfor "vaitsprit". Eller alternativt hvitsprit (i motsetning til rødsprit).

Foreldrene tok det med godt humør. Jenta var lei seg fordi t-skjorta var ny og hun hadde fått den av tanta si. Det hjalp da hun fikk en nydelig farmorstrikket ermeløs bomullstopp som Ylva akkurat har vokst fra.

Gullet - det var derfor jeg prøvde med olje, fordi jeg har vært med på at fett fjerner kvae. Men det var nok iblandet beis/tjære, det her.

Godt at foreldrene tok det med godt humør.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 20:04   #19
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER - jeg har drept en t-skjorte!

Drept en t-skjorte.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no