Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Kulepenn på skinnsofa

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-07, 20:01   #1
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kulepenn på skinnsofa

Det har vi fått oss .

Det er ganske lekkert, må jeg si. Men på tross av at dette er lillegutts første, ordenlige kunstverk, så vurderer vi å få det fjernet. Det vil si, jeg har allerede prøvet en mix av Jif-kluter (engangs) og hårspray, og selv om pennestrøkene ble svakerer, ble det mørkebrune skinnet (type hud) misfarget og litt hvitt (vet ikke om dette har tenkt å forsvinne)

Så før jeg eventuelt gir den andre puten den samme behandling så vil jeg gjerne høre om noen vidunderkurer/suksesshistorer.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 20:13   #2
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kulepenn på skinnsofa

HAr ikke prøvd det selv, da vi heldigvis har vært skånet for akkurat det

Men jeg har hørt av andre som har prøvd dette
Aske blandet med litt vann skal være det beste middelet

Vet også at sitrusrens tar det meste, og det har jeg prøvd å alt fra plst til flott treverk

Sitrusrens fra 3M, jeg har både kluter og spray.Kjøpt hos MAXBO
Vil tro de fleste jern- og byggevarer har det

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 20:13   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kulepenn på skinnsofa

Jeg vet ikke med skinnsofaer, dessverre, men i sommer hadde jeg stor suksess med kombinasjonen kulepenn på lys stoffsofa og sitron. Vet ikke hvordan det vi ha innvirkning på skinnet. Du kan jo prøve triksene på undersiden/siden av en pute først for å sjekke at ikke skinnet blir ødelagt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 20:35   #4
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kulepenn på skinnsofa

Vi har hatt vår runde med dette, men appelsinskall tok vekk alt!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 20:37   #5
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kulepenn på skinnsofa

Jeg har ingen vidunderkur, man kan opplyse at de fleste skinnfargene kan freshes opp. Jeg har en gammel skinnsofa som blir behandlet med jevne mellomrom pga striper etter hundene. Hør med møbelforretningen.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 20:49   #6
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kulepenn på skinnsofa

Sitrusspray på skinn synes jeg høres litt vågalt ut?

Ellers finnes det jo en sånn hvit vidundersvamp som tar alt. Vet ikke hva den heter, men jeg har selv brukt den på gamle penne- og tusjstreker på bord og det forsvant.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 21:15   #7
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kulepenn på skinnsofa

Takk alle sammen - går til innkjøp av diverse sitrusfrukter og skinnbehandlinger ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 21:24   #8
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kulepenn på skinnsofa

Blekket forsvinner av seg selv. Hilsen min onkel, som har 7 barnebarn og skinnsofa.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 00:49   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kulepenn på skinnsofa

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Sitrusspray på skinn synes jeg høres litt vågalt ut?

Ellers finnes det jo en sånn hvit vidundersvamp som tar alt. Vet ikke hva den heter, men jeg har selv brukt den på gamle penne- og tusjstreker på bord og det forsvant.

Magic Eraser!

Aner ikke om det går på skinnsofa, men den tar ALT!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 01:16   #10
xena
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 60
xena har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kulepenn på skinnsofa

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Magic Eraser!

Aner ikke om det går på skinnsofa, men den tar ALT!

Signerer denne jeg altså. Har ikke prøvd den på skinnsofa men her har den fjernet alt.

xena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 12:38   #11
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kulepenn på skinnsofa

Her er resultatet så langt:
På testdelen av sofaen har vi prøvd jif, hårspray med påfølgende skinnnbehandling for bilseter. Det ble veldig bra faktisk. Kun svake spor.
I kontrollgruppedelen av sofaen, hvor vi ikke har gjort annet enn å gnikke litt skinnbehandling, er det OGSÅ kun svake spor.

Og som den dovne fant jeg er erklærer jeg derfor "Ikke-behandling" (annet enn knikking med feite dongerirumper) som den beste og minst ressurskrevende behandlingen.

Onkelen til Benzo ruler!

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 12:46   #12
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kulepenn på skinnsofa

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.


Og som den dovne fant jeg er erklærer jeg derfor "Ikke-behandling" (annet enn knikking med feite dongerirumper) som den beste og minst ressurskrevende behandlingen.



Fatastisk! Den kunnskapen kan vel overføres til absolutt alle andre aspekter av husarbeid, regner jeg med?
*Har ubegrenset tilgang på dongerirumper*

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 16:14   #13
Blush
Aktiv
 
Blush sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 144
Blush er litt kul
Standard

Sv: Kulepenn på skinnsofa

Lillesøster her gikk amok i sofaen vår med kulepenn. Jeg tok rikelig med zalo på en klut og gnukket løs - alt ble borte. Var ikke skinn, men sånn tara etterligning (stoff som ligner semsket skinn). Generelt bør alt sånn tas så snart som mulig da.

__________________
Storebror Juli 2001 og Lillesøster November 2004
Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 20:24   #14
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kulepenn på skinnsofa

Jeg er med i klubben. Vår sofa er svart, så det synes ikke så godt, men storebror lagde akkurat en nydelig runding på siden av sofaen.

Spørs om rådet fra Onkelen til Benzo hjelper der…

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 16:52   #15
abc12345
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 1
abc12345 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kulepenn på skinnsofa

Dersom du har vært så uheldig å få kulepennstreker på skinnmøblene dine behøver du ikke å kjøpe dyre rengjøringsmidler hos møbelforretningen. Spray på ELNETT HÅRSPRAY direkte på streken og gni bort med papir. Blekket forsvinner umiddelbart!

abc12345 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no