Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når pakkes gavene inn

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-08, 00:14   #1
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Når pakkes gavene inn

Får du de innpakket i butikken når du handler?
Eller pakker du inn selv, og når gjør du da dette?

Her pakkes alt inn av mor, jeg koser meg skikkelig med det og legger ganske mye jobb i innpakningen for da tar det lang tid og jeg kan kose meg lenge.
Jeg drar ikke frem gavene før langt inn i desember, setter av et par kvelder til pakking. Julemusikk på fulle guffer og masse godis.
Og så prøver jeg å ikke tenke på at alt blir revet av julekvelden, skikkelig revet i stykker og krøllet ihop for å havne i en søppelsekk, uten at så fryktelig mange rakk å legge merke til innpakningen.

Det var tider i gamledager gitt. Da min oldemor levde.
Hun satt med broderisaks julaften, klippet tapen pent opp for ikke å rive i papiret.
Hun nektet alle som var å rive, vi måtte pent klippe og overlevere papiret vårt til sjefen.
Papiret glattet hun ut og brettet pent og la i en haug ved siden av haugen med gaver.
Å ja dette papiret ble brukt igjen, vi fikk ofte pakker pakket inn i papir som var så skrukkete og slitt at det var snodig det hang ihop i det hele tatt.
*mimrer*

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 00:16   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.813
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Allerhelst får jeg de ansatte i butikken til å gjøre det. :lat:

Men, jeg har selv jobbet i butikk, type en som blir nedrent før jul, så jeg har full forståelse for at de ansatte ikke har tid og anledning. Dersom det er pakkedisk i butikken, pakker jeg altså gavene inn der og da.

Det er ytterst sjeldent jeg pakker inn noe som helst hjemme.

Herre min hatt - jeg er så fint lite julete av meg at det er helt pinlig.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 00:17   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

INGEN butikker får pakke inn mine gaver, det gjør jeg gladelig selv. Jeg har et rituale hver natt til julaften. Da setter jeg meg ned på gulvet omringet av papir, bånd, teip, saks, snop og julemusikk og pakker i vei. Det er så koooselig.

Jeg irriterer meg forresten dødsens av de som på død og liv skal ha gavene innpakket i butikken når det er milelange køer bak. Kan ikke de ansatte heller bare si at de ikke har tid, men kunden kan få med seg papir, når kundene er for treige til å skjønne det selv?? Er det ikke kø er det jo noe helt annet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 00:19   #4
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

INGEN butikker får pakke inn mine gaver, det gjør jeg gladelig selv. Jeg har et rituale hver natt til julaften. Da setter jeg meg ned på gulvet omringet av papir, bånd, teip, saks, snop og julemusikk og pakker i vei. Det er så koooselig.

En dame prikk lik meg.

Jeg hadde også dette som tradisjon natt til julaften, men så er det så mange som kommer og bytter pakker lenge før den tid og jeg ble nødt til å flytte seansen litt bakover i tid desverre.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 00:21   #5
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Jeg elsker å pakke inn gaver! Koser meg skikkelig da. Pleier vanligvis å vente til midten av desember før jeg pakker inn. I år vet vi ikke helt hva som skjer framover og jeg er derfor ferdig med innpakkinga.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 00:22   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Ja, de pakkene som skal leveres til folk før julaften, pakkes inn en stund før, men det er ikke så mange, heldigvis.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 00:25   #7
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, de pakkene som skal leveres til folk før julaften, pakkes inn en stund før, men det er ikke så mange, heldigvis.

Putter du de i sånne fine gaveposer med julemotiv på også?
Sånne de har på Nille.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 00:42   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Sjelden.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 00:45   #9
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Sjelden.

Alltid.
Det irriterer meg når jeg har handlet pakker som er for store til de største posene, for de er nemlig ikke så store. I gamle dager hadde de kjempestore sånne på Rema.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 08:04   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Litt forskjellig... pakkene til ungene prøver jeg å få med innpakket hjem, resten koser jeg meg med hjemme.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 08:07   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Jeg pakker dem inn selv. Utenom to store esker på Toys 'R Us som ble pakket inn i butikken. Vi har ikke sånn ekstra bredt papir.

Jeg synes det er gøy å pakke inn. Pre-poden så laget scrappet jeg gavelapper og dekorerte gavene.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 08:09   #12
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Vi pakker dem inn sammen en gang tett opptil jul. Det er en koselig tradisjon som vi bruker tid på. Gjerne litt julemusikk, kveldsmat og kakao. Jeg elsker å pakke inn pakker og savner studietiden da jeg hadde julejobb i bokhandel. Ikke snakk om at noen andre får pakke inn mine gaver.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 08:10   #13
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Jeg pakket 30 julegaver i går kveld Ungene stemplet merkelapper og jeg pakket. Jeg synes også at det er trivelig å levere fra meg gavene i pene poser, så gjennom året tar jeg vare på fine poser, gjerne papirposer. Gavene til ungene og mannen gjenstår - de må selvsagt pakkes inn når ungene er i seng. Deretter gjemmes posene med gaver i kjelleren

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 08:11   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Jeg jobbet forøvrig i The Body Shop en jul. Det var ikke koselig å gjøre forsøk på å pakke inn de gavekurvene fint. Jeg skulle ha satset på bokhandel i stedet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 08:13   #15
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Jeg elsker å pakke inn julegaver, og bruker gjerne litt tid og penger på å finne pent papir og bånd.

Er forresten nesten ferdig med innpakkingen for i år. Vi må sende de fleste julegavene, så det gjelder å være ute i god tid.

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 08:41   #16
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.842
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

I år har jeg bestemt meg for at de få gavene jeg har igjen skal pakkes inn i butikken.
Mannen får den desidert finest innpakkede gaven iår. Tror damen i butikken brukte et kvarter på pakka. Lange tråder i forskjellige farger og krusseduller og hva_har_du.

Jeg synes det er kjedelig å pakke inn og som jeg har sagt før, jeg gidder ikke legge sjela mi i noe som sjelden nytes av mottakeren.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 08:43   #17
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Hvis det ikke er for mye kø så får jeg dem i butikken om å gjøre det, ellers så syns jeg det er morro å gjøre det selv til tider!

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 08:54   #18
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Jeg pakker inn det meste selv, en ting er at jeg syns det er veldig koselig, en annen at jeg nok er litt for nøye.

Jeg jobber i en typisk gavebutikk så jeg pakker inn gaver til den store gullmedaljen om dagen. Og jeg legger like mye flid i hver eneste gave (og blir like glad hver gang kundene tydelig gir uttrykk for at de syns gavene blir flotte).

For oss er service viktig, så om en kunde vil ha gavene pakket inn gjør vi det selv om det er kø. Sjelden det blir sure miner av den grunn.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 09:00   #19
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Pakker inn alle gaven selv og storkoser meg.
Pleier å hamstre inn julepynt når det er salg, for jeg pynter pakkene med nisser, engler og annet fint.
I år er alle pakkene ferdig pakket inn nå.
Mangler kun å kjøpe to vinflasker.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 09:11   #20
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.477
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Jeg pakker inn selv, ikke så mye fordi jeg synes det er gøy, men fordi jeg ikke gidder stå og vente på at de butikkansatte skal pakke inn for meg. Det pakkes inn når det nærmer seg jul, unntaket er de gavene som skal sendes, de må jo pakkes inn i god tid for å rekke frem i tide.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no