Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-12, 00:47   #1
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl

Låner fra Lynni, selv om den nok ikke er ment til bentoboksbarna. Så. Når smører barna brødskiva/eggedarthvaderne/agurkrosene/tranebæromelettene/kaviarkneippen sin selv?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 00:59   #2
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl

Jeg sparker for sikkerhets skyld i begge retninger.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 01:03   #3
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl

Poden (10 år) kan, men vil helst slippe, å skjære brød. Har vi ferdisgkåret brød, knekkebrød eller polarbrød synes han at det er helt greit. Han skjærer brød om han må (f.eks om lillebroren på fem er sulten en lørdagsmorgen før foreldrene gidder å stå opp). Andre typer matpakker enn brødmat ordner jeg.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 01:41   #4
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl

Husker ikke når, men 10,5 åringen har gjort dette et par år selv nå, og storesøsteren var like tidlig ute hun også, selv om jeg vel lengre hjelp henne, siden jeg allikevel måtte skjære og smøre til broren.

Minsten er vel den jeg har måttet hjelpe lengst, siden han fikk fullstendig noia om brødskiven ikke var like tykk over det hele. Han mistet motivasjonen fullstendig om han skar skjevt. Men med litt motivering så fant han ut at maten smakte likt selv om skiva var litt skjev, og han lærte seg triksene.

Nå er det jeg som ikke skjærer bra nok, om jeg en sjelden gang skjærer brødet for han

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 05:29   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl

Poden smører selv i helgene når vi har kosefrokost, og på skolen/sfo. Ellers gjør vel vi det, tror jeg.
Poden er 7.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 05:31   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl


Spør du ikke om smøring av skive? Spør du om skjæring av brød?
Isåfall skjærer ingen her brød. Vi bruker maskin på butikken.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 06:49   #7
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl

Både 9-åringen og 12-åringen kan smøre sine egne skiver, men matpakka smøret som oftest jeg. :ekstraservice:

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 06:57   #8
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl

Hun har sikkert smurt matpakke siden 5klasse.

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 06:59   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl

Begge skoleungene (7 og 9) smører selvsagt matpakka si selv. Hverken jeg eller mannen er husmødre fra femtitallet.
Dersom de trenger hjelp til noe i prosessen hjelper vi dem, men ansvaret for å gjøre det tar de selv.
Maten de smører er hverken oppdollet eller kjedelig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 07:02   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.030
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl

Mannen lager matpakker om morgenen. Snuppa kan helt fint smøre brødskiva si selv, og begynte med det i barnehagen da hun var 2 (da ante ikke vi at hun kunne det).

Knerten er en latsabb på sånt, og jeg tror aldri han har prøvd. Han er snart 5. Jeg ser for meg blikket om han hadde fått beskjeden: "hæ. Hva mener du? Skal jeg gjøre dette? (litt snørrhoven) ... (liten tenkepause) ... Men mamma, jeg er jo lillebroren. Jeg klarer jo ikke sånt. "

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 07:10   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl

Spør du om de lager matpakken selv? Nei, det gjør vi voksne, som oftest meg. Kan de smøre brødskiver selv? Ja, både 2-åringen og 7-åringen. Minsten trenger hjelp til å finne fram det nødvendige, mens eldste kan ordne alt på egenhånd.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 07:22   #12
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.208
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl

Det har de gjort i mange år. Yngste lager ofte bentolignende bokser. Tenåringen klæsjer sammen to brødskiver med pålegg.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 07:26   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.422
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl

Sjuåringen smører selv deler av tida.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 07:26   #14
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.887
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl

Mine er sju og ni og smører ikke matpakkene sine selv. Men jeg er ganske sikker på at jeg smurte mine da jeg var ni, så jeg tror kanskje vi skal oppgradere i hvert fall storesøster til matpakkemester snart.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 07:33   #15
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl

Jeg og sjuåringen lager matpakker om kvelden, det er helt reell hjelp hun kunne klart det selv bortsett fra brødskjæringen....men da ville det blitt i overkant mye pynt og lite brød. Eldste på tolv smører frokost.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 07:53   #16
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.067
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl

Min er jo 14 måneder, så hun gjør det naturlig nok ikke sjøl, men jeg ser da for meg at barn kan smøre brødskiven sin ved bordet hjemme ganske tidlig? Matpakke lagde jeg sjøl fra jeg var 7-8 år, det regner jeg med vi viderefører til våre barn, med hjelp til brødskjæring og sånt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 07:57   #17
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl

Jeg har fortsatt et håp om at de skal klare å spikke sin egen Barbiegulrot før de er 25.

Eldstemann var en veldig selvstendig gutt, og smurte egen matpakke fra rundt tredjeklasse, helt av seg selv. Den bortskjemte attpåklatten lager jeg fortsatt til, i femteklasse. Men han bør begynne å gjøre det selv. Vi har vanligvis ikke så avanserte nistebokser, og ingen figurlaging, så han kunne jo lett gjort det selv.


Sist redigert av Filifjonka : 21-08-12 kl 08:06.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 08:01   #18
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl

Det er jeg som smører matpakker her i huset. Ungene (9,7,7) kunne nok klart det selv, men de er fryktelig vimsene og somlete om morgenen, så det er mindre stress for meg å gjøre det selv enn å gjete dem til å gjøre det. Det er utfordring nok å få de i klærne når tida er knapp.

Har dog ambisjoner om at de skal overta oppgaven etterhvert, men må kvinne meg opp litt først, tror jeg.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 08:05   #19
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.887
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl

Ja, det er jo helt klart av tidshensyn at vi smører matpakkene.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 08:05   #20
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.269
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl

Mine ferske tredjeklassinger har i oppgave å sørge for matpakke og lage frokost til seg selv hver morgen. Jeg hjelper til om de vil ha noe som krever det, er det brødskiver så smører de selv. Jeg innførte dette en gang i andre klasse, og det har hjulpet veldig i forhold til å få spist frokost - som også var det opprinnelige målet (ref frokosttråden).

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no