Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

En barneredningsvesttråd ...

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-07, 22:19   #21
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Selvsagt er ikke redningsvest verdens mest behagelige plagg, men det er et must. Rett og slett ingen diskusjon. Skal man i båt eller på brygga hører vesten til og det har ungene godtatt fra de var under året. Ingen diskusjoner eller surmuling her i gården.

Gode poeng, Berglijot! Vest på brygga/båten er det samme som hjelm på sykkel - la det bli en vane.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 22:22   #22
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Gode poeng, Berglijot! Vest på brygga/båten er det samme som hjelm på sykkel - la det bli en vane.

Svigermor gjør alltid et poeng av at det er synd på våre unger som må ha vest på hele tida. Svigerinnas unger slipper nemlig. jeg svarer alltid at det er mer synd på unger som drukner. Da blir hun litt spak.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 22:23   #23
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Og jeg må ut på en ny vurderingsrunde ser jeg før vi kjøper redningsvest til lillebror.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 22:29   #24
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Denne hadde jeg til minsten det første året.
Vektklasse 0-10 kilo

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 22:50   #25
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Helly Hansen Kid safe har størrelser i 5-15 kg og 10-25 kg.

Denne vesten har vi og den er utrolig bra. Ja, kanskje litt klumpete på små barn, men det får så være. Vi testet den da Snuppa var liten og "kastet" henne ut i vannet (basseng inne) og hun snudde seg raskt alle gangene. Så denne stoler vi på at gjør jobben sin.

Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 23:28   #26
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Tænks, Ru! Hva med nyfødte, da, hva gjør man der? Ikke at Knøtteliten skal traske i vannkanten i sommer, men hun må nok i båt.

Skitt la gå, det får briste å bære. Bildet skal vekk i morgen.
Men jeg måtte bare vise bildet av bittelille puddingen, halvannet døgn gammel, i båt, med redningsvest selvsagt. Hun forsvant litt i den for å si det sånn, men bleiestroppen på denne er genial og heiser selv de minste barna opp til halsen.


Sist redigert av Miss Norway : 25-04-07 kl 16:58. Årsak: Fjernet bilde
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 08:40   #27
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Så fin du var, Missa, og for en deilig liten babyklump! NÅ ble jeg babysyk! Dette var HH?

Du ligner ikke særlig mye på de gamle avatarene dine, egentlig.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 08:55   #28
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Så fin du var, Missa, og for en deilig liten babyklump! NÅ ble jeg babysyk! Dette var HH?

Du ligner ikke særlig mye på de gamle avatarene dine, egentlig.


Det samme tenkte jeg! SÅ feil kan man altså ta

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 09:12   #29
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.423
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Opprinnelig lagt inn av Sue, her.

Helly Hansen Kid safe har størrelser i 5-15 kg og 10-25 kg.

Denne vesten har vi og den er utrolig bra. Ja, kanskje litt klumpete på små barn, men det får så være. Vi testet den da Snuppa var liten og "kastet" henne ut i vannet (basseng inne) og hun snudde seg raskt alle gangene. Så denne stoler vi på at gjør jobben sin.

Vi har også denne 10-25 kilo og den er testet i basseng. Han hoppet og spratt opp og ned med den og han klarte nesten ikke å få hodet under vannet. Han syntes det var kjempe gøy og ville aller helst ikke ta den av. Han kan svømme i basseng (4 år), men vesten kommer å være på i sommer, vi har hytte ved sjøen.

Det viktige er også, og det har i vært HH, at bæreevnen på magen er litt forskjellig fr siden til side. Det gjør at den vipper rundt da den ene siden har litt mer bærekraft. Tidligere hadde vesten like bærekraft på begge sider og da kunne barnet bli liggende med magen og hodet nedover. Dette har jeg selv sett på babysvømming med små barn. Det var tre foreldre som hadde med seg vest. Den ene, 6 år gammel vippet aldri rundt, barnet ble alltid liggende feil vei. Vesten som var 3 år gammel snudde seg halvparten av gangene. Den nye snudde alltid på seg så at barnet lå riktig vei. Derfor anbefaler jeg alle å kjøpe nye vester hvis de vestene dere har er noen år gamle.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 11:02   #30
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.689
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Jeg er hvertfall overbevist og kommer til å kjøpe ny vest til lillegutt om vi skal i båt i sommer. Bestefar har stor båt som vi ofte er på tur i. Trenger ikke vesten på om han ligger og sover inne men vil hvertfall ha den med tilfelle det skulle skje noe og vi må ut i gummibåt.

Må vel ta en stor diskusjon med mamma om at vestne fra vi er små med ødelagde rumpestropper ikke er god nok for mine barn.. men den diskusjonen får jeg heller ta..

får håpe vi ikke plutselig skal ut på båtur en søndag ettermiddag for jeg vil ikke kjøpe før jeg ser vi trenger det..

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 12:03   #31
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.691
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Det er vel også mulig å låne vest hos brannvesenet? Jeg vet ikke om de har så små.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 12:20   #32
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Det er vel også mulig å låne vest hos brannvesenet? Jeg vet ikke om de har så små.

Vi lånte til poden i fjor sommer, den 5-15 kg varianten. Om de har mindre er jeg usikker på, men det er jo bare å ringe og spørre!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 16:01   #33
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg er hvertfall overbevist og kommer til å kjøpe ny vest til lillegutt om vi skal i båt i sommer. Bestefar har stor båt som vi ofte er på tur i. Trenger ikke vesten på om han ligger og sover inne men vil hvertfall ha den med tilfelle det skulle skje noe og vi må ut i gummibåt.

Må vel ta en stor diskusjon med mamma om at vestne fra vi er små med ødelagde rumpestropper ikke er god nok for mine barn.. men den diskusjonen får jeg heller ta..

får håpe vi ikke plutselig skal ut på båtur en søndag ettermiddag for jeg vil ikke kjøpe før jeg ser vi trenger det..

Vestene fra du er liten funker ikke, nei. Definitivt!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 16:16   #34
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.689
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Brannvesenet her låner ikke ut, heller ikke på sotra.. men må jo gjøre gjennom Bergen kommune for å komme til sotra så kan vel låne der. men det er ikke problem å kjøpe en på obs den dagen det blir nødvendig.

Hva koster det å låne hos brannvesenet da?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 17:00   #35
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Det er ikke alltid like lett å få riktig str hos brannvesenet. Vi lånte der i fjor, men den minste str hadde de ikke inne, alt var lånt ut. Betalte 10 kr for en dag.

Jeg har nå kjøpt nye vester til alle ungene, stoler ikke på gamle vester som ligger i båten til kjæresten. Kjøpte baltic til alle tre.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 21:36   #36
Cilius
På flyttefot
 
Cilius sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Snart på landet
Innlegg: 143
Cilius er litt kulCilius er litt kul
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Opprinnelig lagt inn av Myggstukket, her.

Denne hadde jeg til minsten det første året.
Vektklasse 0-10 kilo

Er kragen like tynn som den ser ut?
Hvilket merke er den?

__________________
Lillemor født august 2004 og Rampetrollet født juni 2011
Cilius er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 21:38   #37
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

De har HellyHansen sin på salg på Coop Obs! til 499,- denne uken.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 21:40   #38
Cilius
På flyttefot
 
Cilius sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Snart på landet
Innlegg: 143
Cilius er litt kulCilius er litt kul
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

De har HellyHansen sin på salg på Coop Obs! til 499,- denne uken.

Mener jeg betalte det full pris i fjor jeg...?

__________________
Lillemor født august 2004 og Rampetrollet født juni 2011
Cilius er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 21:53   #39
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.689
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Jeg såg den til 449,- på obs for 2 dager siden.. men kan være jeg såg på feil HH vest men prisen sto rett over den røde som var så god lengre oppe i tråden her.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 22:36   #40
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Jeg selger en her - så godt som ny!

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=15136

Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no