Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #9

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-21, 10:22   #821
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.759
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Diverse helseplager etter corona som jeg aldri har hatt tidligere.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 08-12-21, 10:24   #822
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.015
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Mørkkledde gående langs bilvei uten lys.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 08-12-21, 11:36   #823
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.408
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Postnord. Har bl.a. flere munnbind på veg, det har de vært i 10 dager. Og så plutselig er estimert levering om enda 5 dager. Møkkafirma.

Har bestilt en pakke med hjemlevering av PostNord. Greit nok at estimert levering ble et par dager senere enn den veldig kjappe leveringen som ble lovet der jeg bestilte varen, men nå har PostNord overlevert pakken til Posten og med med utlevering! Jeg betalte for svarte svingende ekstra for hjemlevering!

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå  
Gammel 08-12-21, 12:52   #824
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.571
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Jeg venter på en pakke som jeg følger via sporing på helt hjem
vi får se når den kommer.
2,12: nettbutikken har meldt at en pakke er på vei!
7.12Pakken er motatt hos oss
8.12: Pakken gjøres klar for videre transport.

Ventetiden hadde sikkert ikke føltes så lang om ikke nettbutikken hadde sendt meg sporingsnummer på den 2.12

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå  
Gammel 08-12-21, 13:12   #825
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.581
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Nettavisene som fylles opp med sak etter sak om hvem som tjener mest og har høyest formue og hvor mye ubetydelige medlemmer av kongefamilien har i inntekt og ....

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 08-12-21, 13:27   #826
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.488
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nettavisene som fylles opp med sak etter sak om hvem som tjener mest og har høyest formue og hvor mye ubetydelige medlemmer av kongefamilien har i inntekt og ....

Enig. Mest usympatiske nyhetsdagen er den dagen skattelistene offentliggjøres. Hater det. Fråtsing i andres økonomi. Misunnelse. Nysgjerrighet. Grådighet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 09-12-21, 09:07   #827
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.210
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Har bestilt en pakke med hjemlevering av PostNord. Greit nok at estimert levering ble et par dager senere enn den veldig kjappe leveringen som ble lovet der jeg bestilte varen, men nå har PostNord overlevert pakken til Posten og med med utlevering! Jeg betalte for svarte svingende ekstra for hjemlevering!

Da klager man, forteller at man har betalt for hjemlevering, og lurer på hvordan de tenker å gjøre dette. Jeg har gjort det - det fungerte.

Jeg sendte en pakke nordover som stoppet opp gjentatte ganger. Til slutt stod den i over to døgn på et sted som er rundt to timer å kjøre fra dit pakken skulle. Jeg snakket med pakkemottaker, som kunne fortelle at han så at det var 7-8 fulle bur med pakker som ikke var pakket ut (og som dermed ikke var registrert) i den butikken hvor pakken skulle hentes. De hadde ikke nok folk til å få tømt og registrert innholdet i burene. Så pakken hadde nok kommet fra til rett sted - den var bare ikke registrert der.

Så vi skal ikke se bort fra at dette delvis kan være en virkning av at vi nesten ikke har postkontor mer.

Dagens gruff: Jeg liker ikke at det er kaldt, men jeg vil i alle fall ikke ha mildvær!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 09-12-21, 11:43   #828
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.737
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Diverse helseplager etter corona som jeg aldri har hatt tidligere.

Så kjedelig. Vil du dele hva med andre som har fått dette i hus?

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv  
Gammel 09-12-21, 14:52   #829
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.405
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Sursyk og småpjusk unge som er hjemme på fjerde dag med diffus vondt i hodet. Orker å game, men orker/gidder ikke noe av det jeg foreslår. Vingler mellom å tenke at hun burde vært på skolen og at her ligger noe annet og litt mer bekymringsfullt under.

Bilforsikring som kommer med årsregning i desember, som har økt fra 11 000 til 14 000 siden i fjor. Planlegger alltid å spare litt til denne, men glemmer det visst hvert år.

Et hus som fylles opp av rot, kaos og støv/skitt og en overarbeidet mann som bare plages av rotet, men ikke har overskudd til å gjøre noe med det. Det er helt sant og ok at han skal få slippe akkurat nå, men da kan han jammen lære seg å leve med det også uten å plage resten av huset med det.

__________________

tink er ikke aktiv  
Gammel 09-12-21, 14:57   #830
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.571
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Hos oss er også huset fullt av rot, kaos og hybelkaniner, på et sånt nivå at det plager meg. Jeg plager ikke resten av huset med det sånnsett, men det plager MEG i den grad at det går utover konsentrasjonen min på jobb når jeg ikke engang SER det, jeg sitter og fører innbetalinger også dukker et en prioritert ryddeliste opp i hodet mitt, eller frustrasjon/oppgitthet over situasjonen, eller en "i dag skal jeg gjøre xxx" tanke. Mentalt sorterer jeg nå klær, mens jeg sitter og jobber, de er jo ikke effektivt verken for klærne eller innbetalingene...

Dessuten har jeg mistet evnen til å sove lenge enn 5.30! Så her etter skal jeg STÅ OPP da og begynne på den hersens klesorteringen eller badevasken eller hva enn som står på den mentale lista mi, heller enn å ligge og ikke få sove i en time.

I håp om at jeg enten syjs det er så kjedelig at jeg klarer å SOVE, eller at jeg i et minste får gjort litt av alt et hodet mitt spinner med, så jeg kan få legge det fra meg mens jeg er på jobb!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå  
Gammel 09-12-21, 15:06   #831
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Et ord.
Som jeg tror alle er enig om,…


COVID

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 09-12-21, 15:13   #832
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kunne skjedd julaften, annemede. Stekeovnen vår røk første juledag i fjor. Men vi klarte faktisk å gjenopplive den over nyttår!

Vi hadde roastbiff en julaften jeg var liten og stekeovnen røyk midt i oksesteken.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 10-12-21, 08:30   #833
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Karpaltunnelsyndrom, som etter å ha vært mildt irriterende i mange år nå har gått fullstendig bananas - ikke bare er det sjukt vondt, det holder meg våken store deler av natten.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv  
Gammel 10-12-21, 08:31   #834
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.759
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9



Sånn det var godt å få ut.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 10-12-21, 08:40   #835
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Skolen til guttungen som syntes at det var lurt å sende ut regning for verktøy og opplæringsprogram på 3700kr nå, med betalingsfrist 7.januar!
Kunne de ikke ha sendt denne ut i starten av skoleåret når de fikk utstyrsstipend. Guttungen fortalte nesten gråtkvalt om flere i klassen som hadde kommet til han og fortalt at dette kunne velte hele gave og julematbudsjettet i ders famile.

De har tatt det med kontaktlærer, men lurer på om ikke det ligger en mail i luften fra meg også på dette.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 10-12-21, 08:51   #836
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.581
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Men har de ikke fått informasjon om at dette kom, Frøy? Det skal stå i opptaksbrevet. Jeg har inntrykk av at det er ganske vanlig å sende det ut et stykke inn i skoleåret, for å unngå å måtte betale tilbake de som faller av.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 10-12-21, 08:56   #837
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men har de ikke fått informasjon om at dette kom, Frøy? Det skal stå i opptaksbrevet. Jeg har inntrykk av at det er ganske vanlig å sende det ut et stykke inn i skoleåret, for å unngå å måtte betale tilbake de som faller av.

Jo, de har vist at de skal betale for verktøy som de får med seg når de slutter ergo så hadde det ikke vært rare jobben å betale tilbake om noen falt av.
Men når denne regningen skulle komme har jeg ikke sett noe informasjon om, men mulig det stod i opptaksbrevet.

Vi har ingen problemer med denne regningen altså, men ser at det er andre som kan ha det, hvor den med fordel kunne ha vært sendt ut i f.eks oktober.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 10-12-21, 08:56   #838
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.746
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Hva har de brukt utstyrsstipendet på da? Det skal i teorien gå opp i opp.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 10-12-21, 09:03   #839
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.387
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #9

En 16-åring som får flere tusen kroner inn på konto? Jeg kan se for meg ganske mye de pengene har gått til.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 10-12-21, 09:04   #840
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.581
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Det er ikke sikkert det står i opptaksbrevet når den blir sendt ut, men det er jo dette utstyrsstipendet skal dekke. Og jeg skjønner at 17-åringer er mye armer og bein og ikke tenker fremover, men jeg er likevel ikke umiddelbart i at dette er skolen sin feil.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no