Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan tilberede en hel røkt skinke?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-23, 16:42   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.932
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan tilberede en hel røkt skinke?

Jeg har en sånn: https://oda.com/no/products/32941-bj...t-skinke-kokt/

Den gikk ut på dato i går. Siste forbruksdag. Jeg tenker å spise den i dag eller i morgen. Men hvordan skal jeg tilberede den/varme den opp?

:dårlig husmor:

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 16:46   #2
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan tilberede en hel røkt skinke?

Jeg hadde trukket den i vann og servert sammen med kålrotstappe, poteter og hvit saus

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 16:57   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.465
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tilberede en hel røkt skinke?

Skinke i cola, - google det og du får noen oppskrifter. Har prøvd, godt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 17:01   #4
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.932
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan tilberede en hel røkt skinke?

Den er røkt, ikke rå.

Trekke i vann? Hvordan gjør jeg det? I plasten, uten plasten, hvor lenge?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 17:10   #5
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan tilberede en hel røkt skinke?

Jeg hadde tatt av plasten, for jeg er ikke så kjempeglad i den sterke røyksmaken, og når man da trekker den i vann blir den litt mildere. Dette er jo en smakssak. Bare ha den lenge nok i vannet til at den blir gjennomvarm.

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Den er røkt, ikke rå.

Trekke i vann? Hvordan gjør jeg det? I plasten, uten plasten, hvor lenge?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 17:37   #6
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.932
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan tilberede en hel røkt skinke?

OK, takk for hjelp.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 17:47   #7
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tilberede en hel røkt skinke?

Vi spiser den gjerne kald med kokte poteter og hvit saus.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 18:07   #8
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.932
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan tilberede en hel røkt skinke?

Hmm. Er det lurt i morra når den gikk ut på dato i går? Og hvit saus, altså? Bare standard med smør, mel og melk og ikke noe fuzz?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 18:21   #9
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tilberede en hel røkt skinke?

Jeg hadde ikke bekymra meg det fnugg over datoen nei. Kjøper slike på datosalg og de ligger gjerne både tre og fire uker over tiden her…..

Vanlig hvit saus. Om jeg er skikkelig gæærn blander jeg i en pose hollandaise.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 19:09   #10
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan tilberede en hel røkt skinke?

Jeg pleier å skjære de i skiver som jeg fordeler i en langpanne med alufolie over før jeg varmer skinken i stekeovn. Serverer det med hjemmelaget potetmos, grønnsaker og en brun saus med godt med fløte, eventuelt en litt oppjazzet versjon av Toro sin fløtesaus.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 19:54   #11
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan tilberede en hel røkt skinke?

Eg likar potet, surkål, gulrot og ein mørk brunsaus med sennep i.

Får du restar av skinka er den veldig god i pai.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 22:56   #12
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan tilberede en hel røkt skinke?

Hadde ikke bekymret meg over datoen på denne, den er kokt hel. Kunne stilt seg annerledes med rått kjøtt. Er den oppbevart hel i ubrutt forpakning på rett temperatur kunne jeg også brukt den en uke eller to over dato, så om du vil være forsiktig og bruke den i løpet av noen dager nå tenker jeg det er helt innafor. Selvfølgelig se, lukt, smak som alltid.

Forslagene over ser kjempegode ut, så gå for det!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-23, 07:17   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan tilberede en hel røkt skinke?

Godt med samme tilbehør som til kalkunkjøtt.
Gjør som med wienerpølser, kok opp vann og la den trekke i posen mens du lager resten av maten. 20minutter ca.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-23, 12:23   #14
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan tilberede en hel røkt skinke?

Poteter grønnsaker og tomatsaus er jeg vant til. Aldri smakt hvit eller brun saus til skinke.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-23, 12:27   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan tilberede en hel røkt skinke?

Hel og uåpnet hade jeg ikke bekymra meg for datoen så lenge den lukter normalt. Se, lukt smak.

Jeg har de sist to dagene spist hamburgerrygg somhadde siste dato tidligere i uka. Den var nylig åpnet, luktet helt fint, jeg har rett og slet spist MYE av den, på hjemmekontor synes jeg det er deilig å steke kjøttpålegg med litt krydder på og legge på stekt brødskive, så jeg har hatt litt hauger av pålegg på, og altså stekt det ekstra, men det pga at jeg liker det, ikke datoen egentlig. Den så, luktet og smakte som den skulle, men jeg har altså brukt store mengder for å spise den opp idag, så får vi kjøpe nytt skinkepålegg til helga.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-01-23, 12:56   #16
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan tilberede en hel røkt skinke?

Restene er gode på brød. Med litt sennep og noe grønt er det nam-nam.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-23, 13:23   #17
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tilberede en hel røkt skinke?

Jeg deler den i skiver, varmer opp og serverer med fløtegratinerte poteter og noe egnede grønnsaker.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no