Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye drikke til 20 personer?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-10, 13:40   #1
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hvor mye drikke til 20 personer?

Jeg skal arrangere julebord for jobben og prøver å regne ut hvor mye jeg skal kjøpe inn av drikke. De er lovet drikke til maten og jeg tenkte å kjøpe inn brus, juleøl, rødvin og akevitt. Men hvor mye av hvert til 20 personer, der 4-5 ikke drikker i det hele tatt? Da tenker jeg helst på alkoholen. Noen som kan hjelpe meg å tenke litt?

  Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 13:42   #2
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.576
Blogginnlegg: 808
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye drikke til 20 personer?

Husk farris og julemunkholm.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 13:47   #3
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mye drikke til 20 personer?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Husk farris og julemunkholm.

:noterer:

  Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 13:48   #4
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye drikke til 20 personer?

Skal de ha greit med drikke eller skal der være fri flyt?
1 flaske akevitt er 17,5 glass om det er 4 cl glass (som er en standard drink i norge). Hvor mye øl vs vin kommer an på de som er gjester og hvilken mat ikke minst.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 13:49   #5
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.403
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye drikke til 20 personer?

Jeg skal på julebord med min nye jobb, der sto det i invitasjonen at vi får enten to flasker mineralvann, to flasker øl eller 1/2 flaske vin. Ganske passelig etter min smak. Vi måtte gi tilbakemelding på hva vi valgte når vi takket ja.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 13:50   #6
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.403
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye drikke til 20 personer?

Hvis du er mer raus med alkoholen synes jeg det er veldig viktig å sette vannmugger på bordene. Det blir ikke bra med masse rødvin og null vann.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 13:51   #7
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mye drikke til 20 personer?

Her er det ikke snakk om fri flyt, men sånn at de kan ha det greit under maten. Jeg kan jo regne på det du sier her, Kaprifol, for å få et noenlunde estimat. Akevitt må vi vel også ha, men da tror jeg at jeg tar runder med sjenking for å unngå at noen hogger flaska fullstendig. :kjenner kollegene sine:

  Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 13:52   #8
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.403
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye drikke til 20 personer?

Julemunkholm og akevitt er forresten et triks jeg lærte av en eldre kollega som likte akevitt, men ikke likte å bli (altfor) full.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no