Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Forskjellige priser for forskjellige folk i Disneyland Paris?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-09, 09:44   #1
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Forskjellige priser for forskjellige folk i Disneyland Paris?

Igår kveld prøvde jeg å bestille i rom i Disneyland Paris Davy Crockett, 2 netter for barna og meg. Når jeg var innlogget fikk jeg opp en spesial tilbudspris på 358 pund, med "united kingdom" foretrykt som bopæl. Andre skulle ringe servicetelefonen. Dette prøvde jeg ca. 20 ganger både igår og idag, men jeg får bare et opptatt lyd.

Så prøvde jeg å bestille fra min annen maskin uten å være logget inn. Gikk fint, også fra Norge, men prisen ble 2000 kr. høyere for akkurat samme tilbud, nemlig godt over 700 euro.

What's up ? Opererer DP med forskjellige priser for forskjellige folk ? Noen som har prøvd ? Jeg så på Sembo sine sider, men da ble prisen endda høyere enn ved å bestille direkte hos Disney med norsk bopæl... Ingen webside hvor jeg kan kontakte dem.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 09:48   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: forskjellige priser for forskjellige folk i Disneyland Paris ?

Vi var der i fjor og betalte 6-7000 for to netter på Cheyenne tror jeg det var. Men jeg så ikke om det var ulike priser fra ulike valutaer. Den hjemmesiden var forøvrig til å bli fullstendig sprø av.

  Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 10:49   #3
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forskjellige priser for forskjellige folk i Disneyland Paris ?

Enig i at det var noen dårlige hjemmesider. Men kan det ha noe med valutakursomregninger å gjøre? At de opererer med dårlige/høye kurser, som gjør at prisen oppgitt i NOK blir høyere enn når man velger prisen oppgitt i originalvaluta og lar banken ta seg av valutaberegningen?

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 10:58   #4
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.020
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forskjellige priser for forskjellige folk i Disneyland Paris?

Det er kjent at det er forskjellige priser til forskjellige land. Et tips jeg fikk på et Disneyforum (har ikke prøvd selv), er å bare bestille og skrive ønsket land. Du får jo ikke post tilsendt til den utenlandske adresse. Dette er godt mulig noe jeg skal gjøre neste gang.

Noen ganger har de til og med spesialtilbud som kun gjelder visse land. Urettferdig! Ellers bør jeg nevne at prisene har generelt gått opp veldig mye i år, noe andre europeere er temmelig oppgitt over. Det virker som om vi nordmenn kan sukke, men finner pengene. Folk i en del andre land har simpelthen ikke lenger råd.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 12:53   #5
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forskjellige priser for forskjellige folk i Disneyland Paris?

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Det er kjent at det er forskjellige priser til forskjellige land. Et tips jeg fikk på et Disneyforum (har ikke prøvd selv), er å bare bestille og skrive ønsket land. Du får jo ikke post tilsendt til den utenlandske adresse. Dette er godt mulig noe jeg skal gjøre neste gang.

Noen ganger har de til og med spesialtilbud som kun gjelder visse land. Urettferdig! Ellers bør jeg nevne at prisene har generelt gått opp veldig mye i år, noe andre europeere er temmelig oppgitt over. Det virker som om vi nordmenn kan sukke, men finner pengene. Folk i en del andre land har simpelthen ikke lenger råd.

Takk ! Da har jeg booket, som nederlender, på Newport Bay. Englanderne får mest rabatt for tiden - 40% - men det gikk ikke an å booke selv med en veninnes engelske adresse. Pappa og mamma i Nederland har heldigvis samme etternavn og første initial som meg, og da gikk det - med 20 % rabatt, så fortsatt litt dyrere enn om vi hadde bodd i England. Urettferdig, det er det, ja. Men guttaboys gleder seg helt vilt og nå har vi også utendørs swimmingpool. Vi kan ta Davy Crockets Adventure trial på veien om veiret er bra.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no