Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Forslag til lavbudsjetts sydenferie?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-10, 18:04   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Forslag til lavbudsjetts sydenferie?

Jeg er student og vi kan ikke prioritere å bruke mange titusener på ferie de to somrene det er snakk om.
I år er første året vi ikke har oppsøkt sydligere trakter med sol og varme, og allerede nå i oktober er jeg i ferd med å krype ut av mitt gode skinn.

Vi er enige om at neste år vil vi sydover, men vi må forsøke å gjøre det på billigste mulige måte. Mannen har firmabil så vi har på den måten mulighet til å reise ganske billig om vi kjører, men vi har ikke lyst til å bruke alt for mye av dyrebar ferietid i bilen heller så fly blir antakeligvis det beste alternativet uansett.

Vi er dessverre litt kravstore til bosted, 3 stjerner er minimum. Rent og pent er det viktigste.

Tar veldig gjerne imot tips til både steder og gjerne (rimelige) hoteller, leiligheter eller annet dere har god erfaring fra. Vi må reise i skoleferien.
Barcelona er en feriefavoritt for oss, men der er det både dyrt å bo og dyrt å leve så jeg tror vi får finne på noe annet.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 18:09   #2
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Forslag til lav-budsjett syden-ferie?

Boligbytte.

Vi skal bytte med en familie i Hellas neste aar - 100 meter fra stranden

Vi har faatt flere tilbud blant annet fra Barcelona.

Naar en bytter bolig bor en i det minste gratis samt at leiligheten eller huset er relativt barnevenlig.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 18:19   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Forslag til lavbudsjetts syden-ferie?

Rosolina Mare i Italia. Dere kjører ned på to dager, det er deilig sydenete og det koster nada å bo der.

  Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 19:04   #4
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forslag til lavbudsjetts syden-ferie?

Tenk annet enn charter. Boligbytte eller leie privat.
Vi kom hjem fra to uker i Spania første helga i oktober. Familie på fire, bodd i stor flott leilighet rett ved stranda. Pris for hele familien, bolig pluss flyreise; 7500kr.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 19:16   #5
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til lavbudsjetts syden-ferie?

hvor boligbytter man?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 19:45   #6
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Forslag til lavbudsjetts syden-ferie?

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

hvor boligbytter man?

Vi er medlem av denne: www.intervac.com

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 20:43   #7
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til lavbudsjetts syden-ferie?

Til Malaga i Spania går det rimelige fly direkte. Bestill rutefly tidlig, da får du det billigst om du skal dra i skoleferien. Det er også ofte billigere å reise på en torsdag enn en lørdag pga. at det er mye husbytter av leiehus på en lørdager. HER er noen som leier ut som har valgfri ankomstdag. Flere jeg kjenner skal reise dit til sommeren og har bestilt allerede. Hvis en skal dit så må en vel ha leiebil, men det er rimelig i Spania og det er greie veier å kjøre på, men bostedet der er rimelig forhold til mye annet, men skal være god standard. Har du leilighet så kan dere lage en del mat selv.


Sist redigert av Elisabet : 18-10-10 kl 21:11.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 20:44   #8
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til lavbudsjetts syden-ferie?

Boligbytte?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 10:55   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til lavbudsjetts syden-ferie?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Boligbytte?

Jeg må innrømme at jeg er litt der jeg og...
Men takk for tips, det høres jo spennende ut for de som ikke er så pysete som oss.

Både Rosolina Mare og Malaga skal sjekkes ut!

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 11:08   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til lavbudsjetts syden-ferie?

Om du reiser med SAS så har de akkurat inngått en ordning med TRUMF så du kan overføre oppspart TRUMF-bonus til SAS sitt bonussystem og få avslag i prisen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no