Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Forslag til husmorferie til våren

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-12, 22:36   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Spørsmål

Forslag til husmorferie til våren

Vi er to (tre) venninner som har begynt å snakke om å gjøre en tradisjon ut av å ta en langweekend en gang i året sammen. Helst på våren en gang.

Når drar vi, hvor drar vi, hva gjør vi, hvor bor vi? Ytlandet, fortrinnsvis. Vi ser for oss shopping, spise og drikke godt, bo godt, se og oppleve spennende steder og rett og slett bare slappe av. Ingen bestigning av fjelltopper, om jeg må be. Og det bør ikke koste en formue, vi har ennå så små barn at hoveddelen av feriebudsjettet brukes i fellesferien m/mann & barn.

Anbefalinger tas imot med stor takk!

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 22:37   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forslag til husmorferie til våren

Da tror jeg at jeg hadde reist til Gdansk, bodd på flott hotell og tatt mye spa.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 12:27   #3
Bizmummy
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 6
Bizmummy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Forslag til husmorferie til våren

Jeg har faktisk også akkurat fått en god anbelfalning om Gdansk

Bizmummy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 13:58   #4
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til husmorferie til våren

Riga. God mat, Billig og bra SPA, Fine hoteller, gode drinker i skybaren på sashotellet.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 14:01   #5
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til husmorferie til våren

Barcelona

Fin temperatur, god mat og gode shoppingmuligheter. Lavt prisnivå i forhold til andre europeiske storbyer. Hva mer kan man ønske for en jentetur?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 14:12   #6
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til husmorferie til våren

Riga er jo flott og billig, det går nok også for det meste av østblokken. Jeg foretrekker Riga framfor Praha tror jeg. Jeg synes Praha var litt oppskrytt, men det har nok mest med å gjøre at det var UTROLIG mye turister der. Tok man vekk dem så var det ikke noe igjen.

Riga var ikke superspennende, men en hyggelig by, liten bykjerne, sånn at det er overkommelig å komme seg rundt.

Om man vil rive i litt mer så synes at Berlin er en herlig by. Masse bra shopping, men også litt historisk sus over det hele. Det tror jeg blir mitt valg neste gang jeg skal på en sånn tur.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 14:21   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til husmorferie til våren

Det er veldig rimelig å fly til og bo i Berlin. Særlig er det mange leiligheter å kortiddsleie sentralt i byen til veldig behagelige priser, det er absolutt noe å vurdere for venninneturer. Gdansk er fin, men Kraków er mye finere, siden den ikke er rekonstruert. Og så vil jeg anbefale alle de tre baltiske hovedstedene – Tallinn er yndig, Riga er stor og kosmopolittisk (til baltisk hovedstad å være), og har veldig mange bra spisesteder, Vilnius er rolig og sjarmerende og mye mer østlig enn de andre to.

Eller hva med Dubrovnik?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 14:49   #8
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forslag til husmorferie til våren

Dere må dra til Italia. Nesten hvor som helst.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 14:52   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til husmorferie til våren

Dere drar til Tallinn, fnyser av de som bare vil ligge på Spa og slikt, stikker innom Depeche Mode-baren, og tenker "jammen santen har de en egen Depeche Mode-bar her! Fantastisk!"

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 14:57   #10
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til husmorferie til våren

Jeg ville valgt Krakow uten tvil.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 14:59   #11
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til husmorferie til våren

Enig, et av de Baltiske landene.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 15:19   #12
smbr
Fullverdig medlem
 
smbr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 97
smbr har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Forslag til husmorferie til våren

Vi skal også på jentetur til våren, og jeg håper jeg klarer å overtale de andre til å reise til Amsterdam. Jeg har så lyst til å oppleve tulipanene når de blomstrer der, men så er jeg gjerne litt over gjennomsnittet glad i tulipaner også...

Ellers har jeg lyst til Barcelona, men innbilte meg at det var litt "dyrt" der, mulig jeg tar feil (jfr innlegget til løve70)

smbr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 15:23   #13
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til husmorferie til våren

Opprinnelig lagt inn av smbr, her.

Ellers har jeg lyst til Barcelona, men innbilte meg at det var litt "dyrt" der, mulig jeg tar feil (jfr innlegget til løve70)

Min erfaring er at Barcelona er forholdsvis rimelig til å være en storby, rimeligere enn Amsterdam for eksempel.

(Når det er sagt er det en opplevelse å være i Tulipanparken rett utenfor Amsterdam når tulipanene blomstrer på det fineste)

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 19:25   #14
Tresmåtroll123
På vei tilbake :)
 
Medlem siden: Aug 2012
Hvor: Bergen
Innlegg: 10
Tresmåtroll123 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Forslag til husmorferie til våren

Barcelona! Ikke for dyrt, tapas og vin - kan det bli bedre?

Tresmåtroll123 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 19:26   #15
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Forslag til husmorferie til våren

Praha eller kanskje København m/coop hotellkupp

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 20:04   #16
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Forslag til husmorferie til våren

Jeg stemmer også for København. En av grunnene er at man ikke bruker mye av husmortiden til selve reisen. København har god mat og shopping.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 20:06   #17
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til husmorferie til våren

Jeg er på sånne jenteturer innimellom, og sist var vi i Nice, og der var det sol, shopping, god mat og vi kom frem med en billig flyreise med Norwegian.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 21:22   #18
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til husmorferie til våren

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Dere drar til Tallinn, fnyser av de som bare vil ligge på Spa og slikt, stikker innom Depeche Mode-baren, og tenker "jammen santen har de en egen Depeche Mode-bar her! Fantastisk!"

Åh, Depeche Mode-bar!

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 21:29   #19
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forslag til husmorferie til våren

Jeg støtter forslag om de baltiske landene. Perfekte for jenteturer uten at du trenger ruinere deg.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 22:00   #20
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forslag til husmorferie til våren

Nice

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no