Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-21, 23:45   #21
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

For meg funker tynne ullsokker. Helst ordentlig ull - ikke superwash. Og gjerne Uggs-tøfler utenpå.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-21, 23:50   #22
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

I vinter, da jeg satt en periode på hjemmekontor, fant jeg ut at det beste for mine føtter var at jeg hadde lammeskinn på gulvet, så ullsokker OG ullpledd rundt beina. Men måtte også opp og gå litt innimellom. For å få varmen i føttene til å begynne med måtte jeg legge de oppå panelovnen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-21, 00:11   #23
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Saueskinnstøfler med masse fluffy ull inni er det eneste som funker på mine vekselvarme føtter.

+1 på saueskinnstøfler! De er mye varmere enn både ullsokker og raggsokker.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-21, 00:56   #24
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Tykke arbeidssokker i ull barføtt inni. Devold har slike.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-21, 08:16   #25
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Uggs tøfler. Gjerne barbeint oppi.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-21, 08:57   #26
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Eller bare vanlige UGGs. Vi bor i gammelt hus og alle har det vi kaller inne-UGGs. Barbeint oppi ja.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-21, 09:37   #27
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Hver gang jeg ser overskriften, så tenker jeg på den britiske serien Kalde føtter, og dermed på helt andre ting enn kalde føtter.

Selv om jeg er en person som ofte er kald på føttene

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-21, 09:55   #28
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Gulvteppe av ull eller saueskinn ved arbeidsplassen, evnt panelovn der du har føttene?

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-21, 10:46   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Jeg har også ofte kalde tær, og av andre årsaker har jeg brukt en massasjepute på leggen min det siste året for å løse opp knuter og også forbedre blodsirkulasjonen. Det har faktisk hjulpet mye, og jeg sliter ikke like mye med kalde tær lenger. Massasjepute er i tillegg varm, så det hjelper både umiddelbart og på lang sikt.

Også har jeg fått meg gode, gammeldagse filttøfler.

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Jeg fikk engang et tips om å tygge 3-4 tørkede einebær (krydderglass) daglig og svelge dem ned med vann. Det skulle hjelpe på blodsirkulasjonen.

Det bør man IKKE gjøre når man er gravid iallfall, det kan føre til spontanabort.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-21, 10:46   #30
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Saueskinnstøfler med masse fluffy ull inni er det eneste som funker på mine vekselvarme føtter.

Det funker her også. Men hvis jeg først har blitt kald så tar jeg meg gjerne en lang varm dusj først og noe varmt i koppen

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-21, 10:59   #31
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

+1 på saueskinnstøfler! De er mye varmere enn både ullsokker og raggsokker.

+2 Elsker saueskinnstøflene mine - en av de beste julegavene jeg har fått ever.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-21, 11:00   #32
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har også ofte kalde tær, og av andre årsaker har jeg brukt en massasjepute på leggen min det siste året for å løse opp knuter og også forbedre blodsirkulasjonen. Det har faktisk hjulpet mye, og jeg sliter ikke like mye med kalde tær lenger. Massasjepute er i tillegg varm, så det hjelper både umiddelbart og på lang sikt.

Også har jeg fått meg gode, gammeldagse filttøfler.



Det bør man IKKE gjøre når man er gravid iallfall, det kan føre til spontanabort.

Har du link til massasjeputen?

Jeg tror nesten jeg må ha ekstern varme. Gode varme tøfler, sokker, alt sånt, gjør bare halve jobben liksom. Forslaget om panelovn var bra, men har dessverre ikke det ved kontorpulten min. Ser Enklere Liv har en slags fotmassasje med varme, mulig jeg prøver den.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-21, 11:13   #33
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Hva med en fotvarmer! Jeg har ikke behov for en slik, så jeg aner ikke om den fungerer. Men det ser jo ut som en bra løsning, hvis det ikke er tilstrekkelig å pakke inn føttene.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-21, 11:15   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Har du link til massasjeputen?

Jeg tror nesten jeg må ha ekstern varme. Gode varme tøfler, sokker, alt sånt, gjør bare halve jobben liksom. Forslaget om panelovn var bra, men har dessverre ikke det ved kontorpulten min. Ser Enklere Liv har en slags fotmassasje med varme, mulig jeg prøver den.

Jeg har en fotmassasje også. Mitt tips, om det går: test den først. Min svigermor ha en veldig god en, men min treffer ikke helt riktig på mine føtter.

Massasjepute er noe ala dette, bare en pute med to roterende greier inni som du kan ha i ryggen, under leggen, lårene osv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-21, 11:31   #35
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Hva med en fotvarmer! Jeg har ikke behov for en slik, så jeg aner ikke om den fungerer. Men det ser jo ut som en bra løsning, hvis det ikke er tilstrekkelig å pakke inn føttene.

Ja, noe sånt tror jeg jeg skal bestille. Takk for link!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har en fotmassasje også. Mitt tips, om det går: test den først. Min svigermor ha en veldig god en, men min treffer ikke helt riktig på mine føtter.

Massasjepute er noe ala dette, bare en pute med to roterende greier inni som du kan ha i ryggen, under leggen, lårene osv.

Takk!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-21, 12:31   #36
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Jeg tenker litt motsatt og at du kanskje skal prøve å bli varm fra innsiden? Jeg tror tallulah er inne på noe med blodsirkulasjon og massasjepute. Jeg anbefaler isbading på morgenen, men det er ikke så gjennomførbart i praksis, kanskje.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-21, 12:32   #37
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg bruker glerups tøfler hele vinteren. Veldig fornøyd med dem, har slitt ut et par tidligere etter noen års bruk og kjøpte nye i fjor.

Jeg bruker disse nesten året rundt, både hjemme og på hytten. Aller varmest blir jeg om jeg har et par tynne ullsokker i dem, barbeint blir jeg ikke alltid helt varm i dem heller. Jeg elsker disse tøflene, men som sagt ikke alltid jeg blir helt varm når jeg er barbeint i dem. Jeg har generelt kalde føtter.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-21, 12:36   #38
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Jeg har hatt sånn fotvarmer som det ble lenket til oppi her, noe lignende i alle fall. Det funker hvis føttene er blitt kalde for da opplever jeg at uansett hva jeg tar utenpå kalde føtter, så blir liksom kulden "isolert" innerst. Da må man FØRST bli varm og så kle på seg sokker/ulltøfler etc. Varmt fotbad eller massasje funker såklart også, men det er jo ikke alltid like lett som en fotvarmer. Jeg brukte den i sengen en periode også, forresten.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-21, 12:39   #39
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tenker litt motsatt og at du kanskje skal prøve å bli varm fra innsiden? Jeg tror tallulah er inne på noe med blodsirkulasjon og massasjepute. Jeg anbefaler isbading på morgenen, men det er ikke så gjennomførbart i praksis, kanskje.

Ja, kanskje det. Jeg liker jo å trene om morgenen, og det hjelper nok å holde varmen utover dagen også. Isbading utgår nok.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-21, 12:40   #40
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg har hatt sånn fotvarmer som det ble lenket til oppi her, noe lignende i alle fall. Det funker hvis føttene er blitt kalde for da opplever jeg at uansett hva jeg tar utenpå kalde føtter, så blir liksom kulden "isolert" innerst. Da må man FØRST bli varm og så kle på seg sokker/ulltøfler etc. Varmt fotbad eller massasje funker såklart også, men det er jo ikke alltid like lett som en fotvarmer. Jeg brukte den i sengen en periode også, forresten.

Enig, det er min erfaring også. Har de først blitt istapper, hjelper ikke isolering. Nå sitter jeg her med varmeflaske, det er deilig, så tar jeg på ullsokker etterpå.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no