Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Anbefal meg en god avtrekksvifte

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-21, 17:44   #1
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Anbefal meg en god avtrekksvifte

Avtrekksvifta vår, som ble kjøpt i 2013, har ikke godt nok avtrekk til å forhindre utløsning av røykvarslerne når vi steker bacon eller andre lignende ting. (Ja, vi er nøye med renholdet og vasker filteret jevnlig.) Jeg var i tillegg lei stekelukt i huset ved middagslaging så vi fikk installert kullfilter i samme vifta (hadde før dette avtrekk direkte ut gjennom veggen), men dette har i alle fall ikke hjulpet.

Så nå trenger vi en ny avtrekksvifte, og lurer på om noen her inne har en de kan anbefale? Vi har vurdert en slik som er integrert i koketoppen og suger luften nedover, men ble frarådet den av folk som har den selv. Den må være fritthengende, eventuelt integrert i taket (vanlig takhøyde), men ha bedre sugeevne enn den vi har fra før (som skulle være en god greie, men husker ikke mer enn det av spesifikasjoner).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-21, 20:36   #2
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal meg en god avtrekksvifte

Jeg har denne i sort. Henger på vegg uten noe skap rundt. Avtrekket er veldig godt og jeg har aldri opplevd å løse ut brannalarm. Det skjedde ofte der jeg bodde før. Har balansert ventilasjon i leiligheten jeg bor i, så vifta er tilpasset det.

https://roroshetta.no/produkter/frit...lasjon-4/luna/

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 10:25   #3
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en god avtrekksvifte

Takker for fint tips. Vi har heller ingen skap ved siden av, men vegg bak vifta. Får jeg spørre hvilken utførelse du har i (farge og matt/høyglans)? Er det vanskelig å holde utsiden fin, eller blir den lett skjoldete av fett? (Vi bruker kun litt smør/olje til steking, men synes det fort blir seigt på vifta vi har i dag, og den er forholdsvis lett å rengjøre siden det er en slik skrå sak med glassfront).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 10:44   #4
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal meg en god avtrekksvifte

Jeg har den i svart matt og den har ikke fettete på utsiden. Kanskje fordi den står såpass høyt over kokeplata? Under er filteret og knappene i rustfritt stål, så der vasker jeg av en gang i blant.

Ser det finnes en mindre versjon av samme vifte og (Luna RV). Jeg liker vifta mi siden den ser pen ut, som er greit når det ikke er skap rundt. Legger ved bilde fra mitt kjøkken:

Vedlagte bilder
Filtype: png vifta.PNG (184,2 KB, 15 visninger)
__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-21, 12:40   #5
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en god avtrekksvifte

Den var veldig fin! Skal sjekke ut denne. Tusen takk for tips!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no