Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tørketrommel - anbefalinger, research og gode deals

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-21, 13:11   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tørketrommel - anbefalinger, research og gode deals

Før ferien ga tørketrommelen en feilmelding som handler om selve trommelen eller motoren eller noe. Jeg gjorde en større innvendig rens, og så fikk den være i fred i en måned. Nå er feilmeldingen borte, men den bråker fælt, så jeg tror vi må tenke enten reparasjon eller ny. For å ikke bare måtte styrte ut og handle, så hadde det vært fint å ha funnet ut hva jeg vil ha, og å se etter gode tilbud.

Alle tips mottas med takk!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-21, 13:20   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tørketrommel - anbefalinger, research og gode deals

Vi er fornøyd med Miele. Vart 10 år uten tull nå.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-21, 14:30   #3
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørketrommel - anbefalinger, research og gode deals

Vår Miele gikk 14 år. Da stoppet den. For godt. Da hadde den tørket ca 6000 vask. Jeg synes ikke det var bra nok. Jeg er såpass bitter på at den ikke holdt lenger at vi ikke har kjøpt ny #muligenslittlangsint

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-21, 16:03   #4
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tørketrommel - anbefalinger, research og gode deals

Jeg var veldig fornøyd med min gamle maskin, en Whirlpool fra 1994 eller noe sånt Da den ga seg for 3 år siden, kjøpte vi en testvinner fra Bosch. Den er skikkelig, skikkelig dårlig. Såpass dårlig at jeg også har bestemt meg for at vi må kjøpe ny. Igjen Så jeg er egentlig bare innom for å si kjøp noe annet enn Bosch!

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-21, 16:09   #5
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tørketrommel - anbefalinger, research og gode deals

Henger her for tips. Jeg skal også kjøpe tørketrommel, men blir utmattet bare av å gå inn på nettsidene til Elkjøp.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-21, 17:23   #6
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tørketrommel - anbefalinger, research og gode deals

Vi har en ganske enkel modell fra Miele. Fornøyd med den. Vi bruker den ikke til annet wnn sengetøy, håndklær og undertøy så den gpr ikke så all verden.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-21, 18:42   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørketrommel - anbefalinger, research og gode deals

Vi har Siemens hjemme og er storfornøyd. Den er rask, gjør ikke rommet unormalt varmt slik forrige gjorde og tøyet blir helt tørt. Den er også stillegående. Har en god del ulike program og er stor nok til å tørke dobbeldyne. Det er en av toppmodellene.

Miele skal vi aldri ha igjen. Mange runder med service og var ikke spesielt skånsom heller. Noen naboer hadde samme modell og de var like fortvilet.

Vi har kombi vask/tørk på hytta i merket LG, og det kommer jeg heller ikke til å kjøpe igjen. Bråker og ikke på langt nær så god som Siemens på verken vask eller tørk (men jeg vet at kombimaskiner ikke er like effektive).

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-21, 18:44   #8
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørketrommel - anbefalinger, research og gode deals

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vår Miele gikk 14 år. Da stoppet den. For godt. Da hadde den tørket ca 6000 vask. Jeg synes ikke det var bra nok. Jeg er såpass bitter på at den ikke holdt lenger at vi ikke har kjøpt ny #muligenslittlangsint

Endte med å bestille den billigste de hadde på Power.
Impulsiv much

https://www.power.no/hvitevarer/kles...mel/p-1062131/

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-21, 23:21   #9
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tørketrommel - anbefalinger, research og gode deals

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Før ferien ga tørketrommelen en feilmelding som handler om selve trommelen eller motoren eller noe. Jeg gjorde en større innvendig rens, og så fikk den være i fred i en måned. Nå er feilmeldingen borte, men den bråker fælt, så jeg tror vi må tenke enten reparasjon eller ny. For å ikke bare måtte styrte ut og handle, så hadde det vært fint å ha funnet ut hva jeg vil ha, og å se etter gode tilbud.

Alle tips mottas med takk!

Du kan jo søke opp tråden min fra før sommeren. Den dyrekjøpte erfaringen var at å bestille reparerør på en 7 år gammel maskin var å hive penger ut av vinduet..

Til gjengjeld fant jeg en bra maskin på tilbud hos Elkjøp, mener den kom på nesten halve prisen, fra 11 til 6?

Mine kriterier:
Selvrensende kondensator (jeg tror støv i kondensatoren drepte den gamle)
Varmepumpe
Spesialprogram for ull, sport, yttertøy og finvask
Antikrøll
Stor kapasitet, tror den tar 9 kg

Vi så på noen fancy med damp, men konkluderte med at det ikke var verdt prisen, og at vi sikkert skulle ha ny vaskemaskin etterhvert vi kunne få med damp. Vi fikk rett i det.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-21, 00:34   #10
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tørketrommel - anbefalinger, research og gode deals

Vi har en fra AEG som vi kjøpte ny i 2008. Til nå har det ikke vært noe tull eller feilmeldinger. Tørker stort sett bare håndklær, sengetøy, undertøy og sokker. Og av og til puter, dyner og litt skallklær for impregnering.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-21, 22:05   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørketrommel - anbefalinger, research og gode deals

Vi har en Siemens som har vært mye brukt i 10 år, helt problemfritt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 11:08   #12
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørketrommel - anbefalinger, research og gode deals

Jeg er passe fornøyd med min Siemens, selv om jeg syns den bruker litt for lang tid. Den er fem år gammel, men jeg hadde ikke kjøpt den igjen. Vi har en AEG på hytta, som også bruker veldig lang tid. Men den tørker bra. Hadde jeg skullet kjøpt ny nå, hadde jeg nok valgt Miele.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 11:18   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tørketrommel - anbefalinger, research og gode deals

Nå har jeg AEG. Forrige var Miele. Mye bedre.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 11:21   #14
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Tørketrommel - anbefalinger, research og gode deals

Vi har en Boch tøreketrommel med touch-panel, tror det er denne https://www.elkjop.no/product/hvitev...B&gclsrc=aw.ds


Den er egentlig helt ok, men jeg liker virkelig ikke den touch-panelet. Den reagerer ikke alltid på trykking, så noen ganger må jeg trykke førti ganger før den starter...Vi har også en AEG vaskemaskin med samme betjening, og det er samme problemet der. Hvis jeg skulle kjøpt igjen, hadde jeg vaglt noe med vanlige knapper og hjul.

Vind er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 12:09   #15
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tørketrommel - anbefalinger, research og gode deals

Bosch'en vår har også dustete trykkfølsomme knapper, start-knappen må gjerne trykkes på mange ganger, og hardt, før den reagerer.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 12:34   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørketrommel - anbefalinger, research og gode deals

Ah, det skal jeg notere. Ellers er jo denne tråden all over The place i anbefalinger.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 12:44   #17
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørketrommel - anbefalinger, research og gode deals

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ah, det skal jeg notere. Ellers er jo denne tråden all over The place i anbefalinger.

Der har du essensen i alle hvitevaretråder.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 13:01   #18
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørketrommel - anbefalinger, research og gode deals

Skal få åpnet den i dag og sett om den kan fikses. Tror det er noe rusk rundt trommelen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 13:27   #19
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørketrommel - anbefalinger, research og gode deals

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ellers er jo denne tråden all over The place i anbefalinger.

Preferanser er jo forskjellige. Det er vel derfor det er så mange forskjellige produsenter av hvitevarer.

Det beste eksempelet jeg har er at jeg elsker bestikkskuffen i oppvaskmaskinen min, mens jeg har en venninne som ikke tar i bestikkskuff med ildtang. Vi ville aldre kjøpt samme oppvaskmaskin.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 14:59   #20
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tørketrommel - anbefalinger, research og gode deals

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ah, det skal jeg notere. Ellers er jo denne tråden all over The place i anbefalinger.


Folk kjøper jo tørketrommel kanskje en gang hvert 10. år Så de færreste har sammenligningsgrunnlag på tvers av merker og modeller. Og så er det vel menneskelig å være fornøyd med valget man selv tok og dermed anbefales det videre med mindre man et skikkelig misfornøyd?

Jeg leste noen tester og så var det en av kjedene, power eller elkjøp, tror jeg, som hadde beskrevet hva man bør tenke på og vurdere ved kjøp av ny tørketrommel. Eksempelvis at hvis trommelen står i et rom som brukes til andre ting (vår står på hovedbadet), så bør den ha varmepumpe for å unngå at rommet varmes unødvendig opp.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no