Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Er det ryddig og koselig på soverommet ditt?
Ja, stort sett alltid 55 40,74%
Ja, noen ganger 17 12,59%
Nei, nesten aldri 55 40,74%
Putevar 8 5,93%
Deltakere: 135. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-21, 23:53   #41
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Jeg har det stort sett alltid ryddig på soverommet. Fram til vi mellomflyttet var rommet på 13 kvm med skråtak. Det inneholdt det dobbeltseng, en skyvedørsgarderobe, et klesskap, en kommode, to nattbord og en regnbue malt i skråtaket. I mellomblet er det et mindre soverom, men fortsatt ryddig og ganske koselig. Det kommer til å bli koselig i nyhuset er planen. Jeg pleier å spise frokost i senga.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 00:15   #42
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Vi har det ryddig og rent på soverommet (stort sett), men det ser ikke ut sånn ellers, siden vi ikke har klart å prioritere å pusse det opp. Jeg tror ikke det er gjort noe med rommet siden starten av 80-tallet. F.eks så har jeg nå i seks år brukt klesstativ til klærne mine fordi vi ikke gidder sette opp klesskap før vi pusser opp.... og gardinene er fortsatt av det svært midlertidige slaget.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 00:27   #43
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Nei, dessverre. Blir delvis brukt som lager, og jeg gleder meg sååå til jeg får anledning til å fikse det. Masse skapplass, men skyvedørsgarderoben er overfylt og vi kan sikkert kvitte oss med halvparten av innholdet På hytta er det strøkent, og vi elsker å tilbringe tiden der. Ønsker absolutt å ha det slik hjemme også.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 08:20   #44
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Ryddig ja (hvis man ikke kikker i klesskapet...) Koselig - tja. Der har vi litt å gå på.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 08:42   #45
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Alltid. Klarer ikke å sove i rot.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 08:45   #46
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Nei, ikke så koselig. Det kunne med fordel vært malt i en lunere farge? Nå er det hvitt (etter forrige eier), men jeg har fått satt inn en fin rekke laubærgrønne pax skap, så det kommer seg. Ellers har jeg to nattbord, en bitteliten kommode og en dobbeltseng. Tenker å kjøpe ny seng snart, Ikea, i mørk grått. Det vil nok hjelpe litt. Rer sjeldent opp sengen i hverdagen, så sengeteppet ligger ofte på gulvet, gjerne sammen med noe klær som skal legges vekk. Det er ellers ikke rotete der.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 09:08   #47
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Nei, til det er det for mye rot. Jeg drømmer om å dele av til walk in-closet, og kjøpe skapseng, slik at rommet kan brukes til oppholdsrom også.

Vi har dog kommet til at det ikke er såå lenge til ungene flytter ut, og da kan vi bytte soverom og føre det vi har nå tilbake til den TV-stua det en gang var.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 09:13   #48
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Soverommet er både pent og ryddig, men i og med at jeg aldri gidder å re opp fint, bortsett fra ved sengetøyskifting, ser det likevel rotete ut. Vi har innebygde klesskap som «rammer inn» sengen og også har et sminkebord med speil innebygd. Sitter aldri der for å sminke meg men det pynter opp.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 10:00   #49
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Soverommet er nokså rent og ryddig, og inneholder seng, nattbord, garderobeskap, kommoder og knaggrekke til "midlertidig tøy" - dere vet det som ikke er helt rent og dermed ikke skal inn i skap/skuffer, men ikke skittent nok til å forsvare en vask.

Vi har plass til lenestol og bokhylle, men jeg er heldig nok til ikke å trenge å bruke soverommet som oppholdsrom. "Koselig" blir derfor litt fjernt for meg - jeg leser på senga der, sover der, oppbevarer klær der og bedriver ellers passe få aktiviteter der.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 10:09   #50
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Det er ganske ryddig hjemme hos oss på generell basis, men vi har litt for liten plass på soverommet vårt utover klesskapene. Så både mannen min og jeg har "hauger" med sånn medium brukte klær som bare ligger der.

Ja, ja. Det er uansett mørkt når vi sover og ellers er vi lite på soverommet vårt. Det er sikkert derfor vi tillater oss å ha det sånn akkurat der.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 10:10   #51
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Min side er ryddig og koselig. Mannens er rotete. Sukk

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 10:18   #52
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Ja, forholdsvis ryddig. Vi tok det også i den store korona-ryddesjauen på våren i fjor. Så nattbordene kneler ikke lengre, men har ei bok, en pakke papirlommetørklær og en iPad eller noe sånt, ikke 14 bøker, diverse papirer, pass og småpenger i åtte forskjellige valuta som vi hadde før. Sånn ca.

Det synlige rotet vi har nå består av klær som kan brukes om igjen som ligger på de små kistene ved fotenden av senga. Det er oppi dem at rotet ligger.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 10:20   #53
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Vi er litt utpregede rotehoder, og har for mye ting over alt. Men soverommet har vi ikke stappet så mye inn på.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 10:22   #54
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Nei, hva skal man nå vel med småpenger i åtte forskjellige valuta...

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 10:28   #55
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Mitt rom er ryddig fordi det ikke er plass til rot. Seng fra vegg til vegg, et klesskap, og akkurat plass til en krakk som nattbord mellom senga og skapet. En knaggrekke og en metallkurv på gulvet foran senga, til å slenge brukte klær i.
Malte et par vegger mørkegrønne ifjor, og nå når den lyse tida er kommet tilbake er den fargen enormt fin å se på når det kommer sidelys inn fra vinduet om morran. Måtte ligge litt ekstra å beundre det her om dagen.

Ihvertfall fint å ha ett ryddig rom i leiligheta.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 10:36   #56
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Altså, vi har også nattbord full av bøker og vannglass. Og det ligger noen klær som kan brukes om igjen .

Jeg definerer det som ryddig dersom rotet er noe overflatisk som man kan bli kvitt på fem minutter ved behov.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 10:40   #57
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Vi valgte bevisst nattbord med skuffer.

(Det er bare nødvendige ting som ligger der da, men det er mye småtteri som jeg ikke vil ha oppå nattbordet på permanent basis.)

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 10:47   #58
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Det er alltid ryddig der, men så inneholder det også kun en stor seng, en puff, to nattbord og to klesskap. Det er utgang til en liten veranda som brukes til lufting av sengetøy. Det kunne sikkert vært koseligere/finere på rommet, men vi trives best med å ikke har for mye dill på et soverom.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 11:11   #59
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Mnjæ. Jeg trur nei. Det har egentlig grei nok størrelse, vi har seng og nattbord, klesskap langs veggen midt imot, dobbel Malm-kommode langs en vegg og vindu og dør til luftebalkong på en vegg. Det pleier ikke ligge så mye rot utover, det ligger bøker på nattbordene og står et par vaser framme til pynt, men siden vi har pressa inn en ekstra madrass på golvet og det ligger sengetøy klart oppå kommoden, så blir det ganske fullt likevel. Tørker dessuten støv litt for sjelden. Jeg rer opp de morgenene jeg har fri og ofte de kveldene jeg legger ungene, for vi liker å sitte å lese i senga, og så hender det jeg gjemmer meg der med gitaren, men det er jo ikke akkurat ment å være et oppholdsrom.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 12:19   #60
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Ryddig ja. Koselig.. nah. Kan vel ikke påstå at det er så veldig koselig, men har ikke helt sett behovet for at det skal være det egentlig. Det er et sted for søvn og sengehygge . Bruk utover det har jeg ikke sett behov for.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no