Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvor billig kan jeg få en bil?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-15, 12:17   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor billig kan jeg få en bil?

Bilen vår synger på siste verset. Kanskje ikke så rart, den er seks år unna å bli karakterisert som en veteranbil. Men den er en tanks, og tåler forunderlig mye. Anyhow, nå kan det hende det blir for dyrt å fikse den og jeg ønsker å orientere meg i bilmarkedet. Vi er ikke kravstore. Vi bruker bil relativt lite, men ønsker at den skal være grei å kjøre, ha automatgir (ellers må jeg bruke meg litt tid på å lære meg å gire igjen) og ha ok med plass. Altså ikke en sånn minibil, eller sånn mini-SUV uten bagasjerom. Den kan ikke koste over 100.000 og helst mye mindre.

Kan dere vise meg biler på Finn som er et godt valg sånn at jeg kan skjønne litt av hva vi har å velge i?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 12:24   #2
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Vi betalte 5000 for vår Caravelle. Ble vel 13000 når vi hadde skifta reg-reim og betalt omregistrering. Så billig bil går an om man leter litt.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 12:25   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Åh, det var jo kjempebillig! Problemet er at jeg ikke ANER hvordan man kjenner igjen en god deal når det kommer til bil.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 12:29   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Sånn som dette, f.eks: http://www.finn.no/finn/car/used/obj...ckthrough=true

Er det et godt kjøp? Bortsett fra at den ikke har automatgir, seff.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 12:30   #5
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Prius bruker i alle fall lite drivstoff. Veldig fornøyd med min så langt.

http://m.finn.no/car/used/ad.html?fi...ckthrough=true

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 12:30   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Eller dette? http://www.finn.no/finn/car/used/obj...ckthrough=true

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 12:46   #7
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Jeg kjøpte en bil som er veldig bra for 80 000 nå i februar, så det bør absolutt være mulig. (Min forrige kostet 11 000, men jeg ville nok anbefale å spandere bittelitt mer enn det... ). Noen sterke meninger for/mot bestemte bilmerker?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 12:50   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Nei, ingen meninger om merker. Endel meninger om estetikk. Jeg vil aller, aller helst betale under 50'. Vi bruker bilen veldig, veldig lite. Maks en gang i uka, ofte ikke det en gang.

(Og før noen foreslår det; nei, det lønner seg ikke med bilkollektiv for oss, siden vi ikke bedriver småkjøring i byen, bare helgeturer og lengre turer ut av byen)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 12:53   #9
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Jeg ville aldri kjøpt en bil som har gått så langt som oppunder 250.000.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 12:58   #10
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jeg ville aldri kjøpt en bil som har gått så langt som oppunder 250.000.

Ja, dette har jeg fått innprentet fra min bilkyndige svoger, det er antall km den er kjørt som teller, alderen på bilen sier ikke nødvendigvis så mye om slitasjen.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 13:02   #11
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jeg ville aldri kjøpt en bil som har gått så langt som oppunder 250.000.

Det er jo helt avhengig av hvordan den er kjørt, hvor i landet, og bilmerke.

Jeg har en forkjærlighet for Saab, som egentlig ble påtvunget meg av han som bestemmer hvilke biler jeg skal kjøpe siden det er han som hjelper meg når noe er galt, men jeg er overbevist.

Så jeg ville f.eks sett på denne: http://www.finn.no/finn/car/used/obj...ckthrough=true

og denne: http://www.finn.no/finn/car/used/obj...ckthrough=true.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 13:53   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Enig i det med høy km.
Toyota er jo kjent for å være driftsikker. Noe sånt? Hva med å prøve å prute ned denne? Vær obs på om EUkontrollen kan koste litt...

http://www.finn.no/finn/car/used/obj...ckthrough=true

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 14:00   #13
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Jeg tror at det vil lønne seg med bilkollektiv uansett, så lenge dere ikke er avhengig av bil til daglig. Det var den typen bruk dere har vi hadde da vi hadde bilringen (det bergenske alternativet) og jeg er sikker på at det var rimeligere enn egen bil.

Men ellers så er jeg veldig fornøyd med å kjøre Toyota. Veldig driftsikker og trygg. Og mer vet jeg ikke om bil.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 14:10   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Blå, jeg har regnet på det altså. Bilkollektivet lønner seg for småkjøring i byen, korte helgeturer, IKEA-runs og slikt, men med en gang man skal kjøre langt, eller ha bilen over noe lengre tid en helg blir det med en gang veldig dyrt. I tillegg kommer aspektet med hvordan utgiften blir spredt utover, man får en opphopning av utgifter i forbindelse med ferier og lengre turer, og det er helt urealistisk for oss å spare penger til slike utgifter.

En ukes ferie til Danmark med kjøring gjennom Sverige ville kostet 5500,- + drivstoff med en stasjonsvogn fra bilkollektivet.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 25-03-15 kl 14:16.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 14:10   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Den ene bilen vår er en Skoda. Den kan jeg varmt anbefale. Vi har hatt den i mange år vi altså, (den er 06-modell) - den har vi ikke hatt noe tull med. Vi har bare byttet slitasjedeler - den har gått ganske langt - over 200' i alle fall.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 14:17   #16
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Sånn som dette, f.eks: http://www.finn.no/finn/car/used/obj...ckthrough=true

Er det et godt kjøp? Bortsett fra at den ikke har automatgir, seff.

Det står at det følger med ekstra girkasse, og det er det nok en grunn til. Dessuten bruker denne drivstoff så det synger etter.

Er du eller mannen din mekaniker? Hvis ikke, styr unna denne.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 14:19   #17
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Enig i det med høy km.
Toyota er jo kjent for å være driftsikker. Noe sånt? Hva med å prøve å prute ned denne? Vær obs på om EUkontrollen kan koste litt...

http://www.finn.no/finn/car/used/obj...ckthrough=true

En bil som denne tror jeg kan være et bra kjøp.

Uansett - vær oppmerksom på at prisen på Finn er den selgeren håper å få. Det vanlige er å prute, så den reelle prisen er alltid lavere.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 14:21   #18
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Vi har hatt akkurat en slik Avensis (2004-modell). Vi hadde den i seks år uten at den ga oss noe som helst problemer. Vi byttet den ut bare av lukusgrunner.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 14:22   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det står at det følger med ekstra girkasse, og det er det nok en grunn til. Dessuten bruker denne drivstoff så det synger etter.

Er du eller mannen din mekaniker? Hvis ikke, styr unna denne.

Høvdingen bare lo når han så den.

Men da vet jeg at jeg skal se etter kilometertall. Noe annet man bør spørre om?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 14:23   #20
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Jo færre eiere, jo bedre, tror jeg. Kanskje.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no