Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvor mange biler har dere?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Hvor mange (fungerende) biler har dere?
Ingen 17 6,42%
En 117 44,15%
To 113 42,64%
Tre 14 5,28%
Fire eller flere 4 1,51%
Deltakere: 265. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-14, 15:20   #281
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.600
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Hvis jeg forstår noen rett, så mener hun at signaleffekten ved å kalle alternative energikilder miljøvennlige er uheldig fordi det kan virke ansvarsfraskrivende mtp å redusere eget energiforbruk. Og ettersom vi jevnt over er himla gode på å finne fram til unnskyldninger for å la være å redusere eget energiforbruk, synes jeg hun har et poeng.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 15:26   #282
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.600
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi har for øvrig én bil. Begge reiser kollektivt til jobb (med unntak av i helgene).

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 15:38   #283
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Hvis jeg forstår noen rett, så mener hun at signaleffekten ved å kalle alternative energikilder miljøvennlige er uheldig fordi det kan virke ansvarsfraskrivende mtp å redusere eget energiforbruk.

Jepp.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 15:56   #284
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Med mindre du jobber for å få folk til å bruke mindre energi, tror jeg du vanskelig kan kalle jobben din miljøvennlig. Alternative energikilder kan være mindre miljøfientlige, men helt miljøvennlige energikilder er vanskelige å finne.

Men det var dette du skrev. At det ikke kan kalles miljøvennlig å jobbe med å ta frem ikke-CO2-forurensende kraftkilder.

Det kan kanskje ikke kalles "det aller, aller, aller mest perfekte miljøvennlige man kan tenke seg", men å ikke kalle det miljøvennlig blir nesten ekstremistisk.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 17:41   #285
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Hvis jeg forstår noen rett, så mener hun at signaleffekten ved å kalle alternative energikilder miljøvennlige er uheldig fordi det kan virke ansvarsfraskrivende mtp å redusere eget energiforbruk. Og ettersom vi jevnt over er himla gode på å finne fram til unnskyldninger for å la være å redusere eget energiforbruk, synes jeg hun har et poeng.

Jeg forstå også noen slik, og jeg synes også hun har et poeng.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 18:29   #286
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men det var dette du skrev. At det ikke kan kalles miljøvennlig å jobbe med å ta frem ikke-CO2-forurensende kraftkilder.

Det kan kanskje ikke kalles "det aller, aller, aller mest perfekte miljøvennlige man kan tenke seg", men å ikke kalle det miljøvennlig blir nesten ekstremistisk.

Vel, da kjenner jeg en del ekstremister.

Jeg aner ikke hva Milfrid jobber med, men sett at det er utbygging av en vindmøllepark. Disse vindmølleparkene kan få relativt store negative miljøkonsekvenser lokalt, og det å produsere turbinene/møllene er også ressurskrevende. Ja, de er likevel mindre ille enn olje hvis man ser på den enkelte mølles "livsløp", men jeg mener det er å putte hodet godt ned i sanden å kalle dette miljøvennlig. Og nei, det betyr ikke at jeg er imot utbygging av vindkraft som erstatning for olje/kull.

Og det var godt å se at Zulu og rine skjønte hva jeg vil fram til. Jeg kan ikke fortså at det er så ekstremistisk.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 22:25   #287
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Jeg jobber ikke med vindkraft.

Jeg mener fremdeles at jeg har en jobb hvor jeg jobber for mer miljøvennlig energi og at så lenge man faktisk trenger energi så går det an å ha to tanker i hodet på en gang, hvor det er mulig å produsere fornybar energi samtidig som man er enig i at energiforbruket må ned. Hva er alternativet. Stoppe all energiproduksjon og på den måten tvinge fram en reduksjon?

Jeg synes det er positivt at man har som mål å ha en økt andel produksjon av fornybar energi.

Dessuten synes jeg vindmøller er visuell forurensning.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-14, 10:42   #288
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Jeg er med Poly her. Hvis noe fører til en forbedring av miljøet sammenlignet med status i dag, er det litt pussig hvis man ikke skal kunne klassifisere det som miljøvennlig. Det heter jo ikke miljøperfekt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 16:06   #289
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

I følge miljødirektoratet bør man skille mellom mål for reduserte klimagassutslipp, og mål for redusert strømforbruk, fordi en sammenblanding kan føre til vanskeligheter med å nå begge mål. https://fylkeskommunaltklimanettverk...ktrisk-energi/

Candy sier det veldig godt. Vi må jobbe for å nå et mer miljøvennlig samfunn, det miljøperfekte samfunn er en utopi, og ikke nødvendigvis en utopi vi bør ønske å nå.

Spesifikt for elbiler kan jeg jo nevne det lille regnestykket i kommentarfeltet her, som viser at strømmen som kreves til å raffinere råolje til bensin/diesel er nok til å drive en elbil. http://www.forskning.no/artikler/2012/oktober/337178 (en elbil bruker ca 0,2 kwh/km).

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 17:32   #290
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

For noe reinspikka sludder! Har de mistet vettet fullstendig????

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-14, 01:11   #291
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi har kun en bil, men den brukes desverre nesten hver dag(ikke i dag). Jeg må kjøre ut av byen for å komme meg på jobb, og bussene passer ikke med min arbeidstid.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no