Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-10, 18:46   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?

I barnehagen bedrives jo dette i stor stil.

Jeg vet ikke helt om jeg synes noe om det.
I podens barnehage i år, så er det storstilt feiring med kaker, gåing i tog, leker osv. På 14 mai.
Er det bare jeg som synes det er litt tullete?

  Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 18:48   #2
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva mener du om "17-mai feiring" flere dager før dagen?

Her skal dei feire i morgon. Supert synes eg. For me går ikkje i tog den 17 mai. ( må vel til neste år )
Grunnen til at bhg feirer det her, er fordi ungane som går der kjem frå heile distriktet. Dei er ikkje samla den 17. Ungane har laga flagg sjølv no i løpet av mai månad og i morgon skal dei vise dei fram for dei andre. Så skal dei ha pølser og litt leik. Alt foregår i bhg tida, så me foreldre er ikkje involvert i dette.
Her er det forøvrig plandag på fredag, så her er det skikkelig langhelg.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.

Sist redigert av Hjertensfryd : 11-05-10 kl 18:59.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 18:51   #3
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.739
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva mener du om "17-mai feiring" flere dager før dagen?

Storstilt feiring som den du beskriver synes jeg høres i overkant ut. I barnehagen til vesla er det grilling med foreldrene i morgen ettermiddag og de skal vise fram flaggene de har tegnet selv. Det synes jeg bare er koselig.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 18:52   #4
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mener du om "17-mai feiring" flere dager før dagen?

Jeg skal feire 17. mai 16. mai i år. Siden 17. mai er på en søndag, som tro det eller ei Norges viktige posisjon i verden tatt i betraktning, er en arbeids- og skoledag her i USA.

Så da blir det kaker og is, tog og sang den 16. i år. Og sannsynligvis den 15. neste år (om det ikke kommer noe skuddårsgreier og ødelegger).

Ellers har jeg ikke større forhold til 17. mai at barnehagene gjerne må gå i tog hele mai for min del.

__________________
Now it's nothing but MY way!

Sist redigert av Milfrid : 11-05-10 kl 18:54. Årsak: Herregud for en dårlig setning!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 18:52   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva mener du om "17-mai feiring" flere dager før dagen?

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Storstilt feiring som den du beskriver synes jeg høres i overkant ut. I barnehagen til vesla er det grilling med foreldrene i morgen ettermiddag og de skal vise fram flaggene de har tegnet selv. Det synes jeg bare er koselig.

Ja, det blir som en utvidet foreldrekaffe eller hva jeg skal si det, og det blir noe helt annet. Alle må ha med blåseinstrument og flagg osv her, og de skal "feire".
Det neste er vel at de må komme i matrosdress eller bunad.

  Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 18:52   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?

Når skulle de ellers feire da? Jeg synes det er helt opplagt at barnehagen må feire i forkant; de kan jo knappeste feire på selve dagen.

Vi har for øvrig besluttet å legge 17. mai til den 16. i år. Siden vi bort i utlendighet for tiden, synes vi at et er opp til oss selv å besemme hvilken dag vi skal plassere feiringen, og da passer det best å legge den til en fridag. : so sue me:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 18:53   #7
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva mener du om "17-mai feiring" flere dager før dagen?

Jeg synes det er tullete. Unger har ikke vondt av å vente til de begynner på skolen med å gå i tog. Har ikke hørt om 17.mai-feiringer i barnehagene her.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 18:53   #8
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?

Jeg synes det er koselig med en pre-17. mai-markering og er veldig glad for at det ikke er noe toggåing på selve dagen så lenge de er i barnehagealder her vi bor. Det blir tidsnok nok heavy 17. mai-rutiner når ungene begynner på skolen.

I morgen markeres det i barnehagen vår. Ungene går i tog midt på dagen og kan ha med flagg hvis de vil. Det kommer et korps som skal spille. I år er det bare ungene (foreldrene er ikke med). På slutten av dagen så er det foreldrekaffe.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 18:54   #9
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?

Vi øver på å gå i tog, har pølsebod og tradisjonelle leker som potetløp og sekkeløp. Intet sukkerholdige greier. Men vi diskuterte faktisk i dag hvor grensen går for forskuddsfeiring. Hvor mye er ok, liksom? Så denne tråden skal jeg følge med i.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 18:54   #10
dea
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 310
dea er litt kul
Standard

Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?

Der jeg jobber skal vi gå i tog og ha 17 mai leker og pølser i morgen. Selv jeg i mot det. Men det er foventninger fra foreldre og at de andre avdelingene skal gå som gjør at vi også gjør det.

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 18:55   #11
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.968
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?

Her vi bor er selve 17.mai lagt mere til rette for skolebarn, dermed så er det greit med en feiring i barnehagen, hvor de får være med på ulike leker og slikt.

Siden jeg har barna i 2 barnehager blir vi ikke å gå i tog i år

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 18:57   #12
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?

Slik det gjøres her er det ikke med på å skape forventninger heller, for de gjør jo alt de skal gjøre på 17-mai.

  Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 18:57   #13
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.874
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?

Jeg synes det er koselig jeg. Det er jo ikke barnehagetog selve 17. mai så da gjør det meg ingenting at de tar en 17.mai feiring i barnehagen.

De går i tog, griller og spiser is.
Vi pynter poden.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 19:05   #14
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?

Vi gjør det på jobb. Går i tog og har fest med foreldrene etterpå. Jeg har aldri fått noen spesielt god forklaring på hvorfor vi gjør det, men de fleste later til å hygge seg.

Det blir litt sånn i kategorien "snodig greie, men whatever - is og pølser til folket."

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 19:05   #15
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?

Jeg syns det er helt greit å feire før. I barnehagen til poden var feiringen av 17 mai årets høydepunkt, og det var alltid siste hverdag før 17 mai. Alle bydelens barnehager og førsteklassene på skolene i nabolaget går i tog, og musikkorpsene fra de ulike skolene stiller opp. Toget ender opp ved NRK der det er tale med kringkastingsdirektøren og konsert med diverse kjente fjes fra barnetv etterpå. Det var et utrolig bra opplegg, og både barn og voksne satte veldig pris på arrangementet. Etter toget og konserten var det grilling og diverse leker i barnehagen.

__________________


Sist redigert av Nina : 11-05-10 kl 19:15.
Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 19:12   #16
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.886
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?

Syns det er heilt fint eg! I barnehagen vår gjer dei det, men det er ikkje pynting eller noko slikt. Det er som shute sa her, is og pølser til folket.

Spesielt bra i år når vi rømme landet til fordel for Legoland.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 19:21   #17
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva mener du om "17-mai feiring" flere dager før dagen?

Jeg har ikke barnehagebarn lengre, men her og var det full feiring før selve dagen.
Og jeg syns det er noe tull. De fleste barna får en flott og full dag på selve dagen selv om barnehagen ikke går i tog.

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg skal feire 17. mai 16. mai i år. Siden 17. mai er på en søndag, som tro det eller ei Norges viktige posisjon i verden tatt i betraktning, er en arbeids- og skoledag her i USA.

Jeg har bodd i utlandet i mange år, og vi feiret alltid 17. mai på selve dagen etter skole-/arbeidstid.

Vi rakk fint å gå i tog, ha leker, dagens taler, grilling og sosialt samvær på ettermiddag og kveld. De årene det falt i helgene (som var torsdag og fredag for vår del, det er ikke overalt i verden helgen faller på lørdag og søndag heller ) startet vi naturligvis tidligere og hadde frokost etc.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 19:24   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?

Barnehage til Knotten skal feire i morgen. De skal ha med flagg, og sås kal de spise pølser og gå i tog rundt barnehagen, kunne den unge informanten fortelle.
Foreldre er ikke invitert.

De har gjort det samme vært år, men vanligvis litt nærmere 17.mai enn det det blir i år (pga. helligdag og planleggingsdag).

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 19:34   #19
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.855
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?

Jeg synes det er helt greit med forhåndsfeiring i barnehaven, jeg. Har tidligere år gått i barnehagetog i opptil flere dager før den 17., det er koselig uansett.
I den lille sørlandsbyen vi bor i nå er barnehagene en del av det store barnetoget på 17.mai. Her går forresten også en del videregående-elever (ikke bare russ) i tog, toget er laaangt og veldig fint!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 19:39   #20
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.868
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?

Barnehagene her går ikke i toget på den 17. så derfor er de med og går en liten snutt i øvetoget til skolen, som var i dag faktisk.
Så gikk de tilbake til barnehagen og hadde leker og fikk is.

Foreldrekaffe fra klokka 15.30 med kaffe, saft, kaker og pizzasnurrer og det var stappfullt av foreldre da vi kom så her er det et populært arrangement.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no