Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Trenger oppskrift på gode kanelboller – NÅ!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-10, 21:02   #21
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.837
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger oppskrift på gode kanelboller – NÅ!!

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Om jeg skal doble oppskriften her, må jeg doble gjærmengden også, eller skal den være som den er?

Jeg pleier å triple oppskriften og doble gjærmengden.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 21:20   #22
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.786
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger oppskrift på gode kanelboller – NÅ!!

Supert! Takk.
Prøverunden ble veldig god.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 18:13   #23
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger oppskrift på gode kanelboller – NÅ!!

Denne oppskriften bruker jeg ... Husker ikke hvordan jeg fant den, men det var på nett for flere år siden. De ble kalt verdens beste og er de beste jeg har bakt/smakt i allefall

Verdens beste kanelboller

Gir ca 40-50 stk boller

50 gram gjær, fersk
150 gram romtemperert margarin/smør
1 ts salt
1 dl sukker
2 ts malt kardemomme
5 dl melk
13-15 dl hvetemel (heller for lite enn for mye for å unngå tørre boller)

Pensling: egg + perlesukker eller hakker mandel

Fyll:
100 gram temperert margarin/smør
1 dl sukker
2 ss kanel
(denne kan gjerne dobles)

Ovn: 250 grader, 5-8 min pr. brett midt i ovn. Pleier å steke i 6-7 min selv, men det kan jo variere fra ovn til ovn og hvordan store bollene er.


1. Varm melken til 37 grader
2. Smuldre gjær i en bolle som ta 3 liter eller mer
3. Løs opp gjæren i litt av melken før resten av melken tilsettes
4. Tilsett resten av ingrediensene
5. Jobb godt med deigen, den skal være smidig og blank
6. Pudre over litt mel og dekk bollen med plastfolie, la stå på lunt sted
7. La heve ca 30 min til dobbel størrelse
8. Ta opp deigen på lett melet benk og kna den lett. Del i 2 eller 3 biter og kjevle til avlang kake
9. Bred på fyllet (ikke vær gnien her, det er bare godt med mye fyll, lag heller mer - dobbelt opp som allerede skrevet) og full sammen. Dekk med kjøkkenhåndkle og la etterheve i ca 30 min
10. Pensle med lett pisket egg og strø over perlesukker eller mandler
11. Inn midt i ovn og følg med, må ikke steke for lenge
12. Avkjøles på rist - nyyyyt!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 08-06-10 kl 13:54.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 18:18   #24
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger oppskrift på gode kanelboller – NÅ!!

Skvatt igjen jeg, Divines tolvåring?
(men kanelbollene virker veeeldig gode, så jeg må nok uansett prøvekjøre oppskriftene)

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 18:35   #25
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger oppskrift på gode kanelboller – NÅ!!

Jeg skjønte heller ingenting av Divines 12-åring. Var noe som ikke stemte her.

Men dette må testes ja.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 20:04   #26
Silje sol
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 292
Silje sol er litt kulSilje sol er litt kul
Standard

Sv: Trenger oppskrift på gode kanelboller – NÅ!!

Ingen over, ingen ved siden:

Kanel snurrer med perlesukker!!
Dette trenger du:
100 gram smør
5 dl melk
50 g gjær
1 1/2 ts Salt
1 1/2 dl sukker
1 ts kardemomme
13 dl mel

Fyll: 100 g smør
1 dl sukker
1 ss kanelpå toppen..
1 egg
Perle sukker

Smelt smør, tilsett melk og varm opp. Bland sammen mel, kardemomme, salt og tørrgjær i en bakebolle. Tilsett litt og litt av melk/smør. Bland godt sammen!! Sett deigen til heving under et kjøkkenhåndkle i ca 35-40min.
Når deigen er ferdig hevet, kna deigen sammen i noen minutter.
Del deigen i to. Kjevl ut to flater på ca 20x 40 cm. Miks sammen sukker og kanel i en liten bolle, bland deretter inn romtemperert smør. Smør utover hver flate.
Fold sammen hver flate i to. (se bildet under) Kutt opp som på bildet..



Snurr hvert ben som på bildet, snurr deretter benene sammen.


Sett dem til heving i ca 20min. Sett på ovnen på 250grader. Snurrene pensles med egg før de settes i ovnen, og strø over med perlesukker. Snurrene stekes i 8-10min.
Hentet fra www.ceciliasverden.com

__________________
Jente 07 & gutt 09.
Du kommer sikkert til å gjøre mye dumt, men gjør det med begeistring!

Sist redigert av Silje sol : 10-06-10 kl 20:28.
Silje sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 09:15   #27
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.498
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger oppskrift på gode kanelboller – NÅ!

Hvorfor gikk jeg inn her igjen??? Lærer jeg aldri???

Silje sol - de så rett og slett rålekre ut - sånn skal jeg prøve neste gang... Takk for tips (med bilder, ettersom det er den eneste måten å forklare meg slike prestasjoner... )

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 09:47   #28
Silje sol
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 292
Silje sol er litt kulSilje sol er litt kul
Standard

Sv: Trenger oppskrift på gode kanelboller – NÅ!

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Hvorfor gikk jeg inn her igjen??? Lærer jeg aldri???

Silje sol - de så rett og slett rålekre ut - sånn skal jeg prøve neste gang... Takk for tips (med bilder, ettersom det er den eneste måten å forklare meg slike prestasjoner... )

Ver så god, men må advare, de er farlig gode!

__________________
Jente 07 & gutt 09.
Du kommer sikkert til å gjøre mye dumt, men gjør det med begeistring!
Silje sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 10:07   #29
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger oppskrift på gode kanelboller – NÅ!!

Opprinnelig lagt inn av Silje sol, her.

Ingen over, ingen ved siden:

Kanel snurrer med perlesukker!!
Dette trenger du:
100 gram smør
5 dl melk
50 g gjær
1 1/2 ts Salt
1 1/2 dl sukker
1 ts kardemomme
13 dl mel

Fyll: 100 g smør
1 dl sukker
1 ss kanelpå toppen..
1 egg
Perle sukker

Smelt smør, tilsett melk og varm opp. Bland sammen mel, kardemomme, salt og tørrgjær i en bakebolle. Tilsett litt og litt av melk/smør. Bland godt sammen!! Sett deigen til heving under et kjøkkenhåndkle i ca 35-40min.
Når deigen er ferdig hevet, kna deigen sammen i noen minutter.
Del deigen i to. Kjevl ut to flater på ca 20x 40 cm. Miks sammen sukker og kanel i en liten bolle, bland deretter inn romtemperert smør. Smør utover hver flate.
Fold sammen hver flate i to. (se bildet under) Kutt opp som på bildet..



Snurr hvert ben som på bildet, snurr deretter benene sammen.


Sett dem til heving i ca 20min. Sett på ovnen på 250grader. Snurrene pensles med egg før de settes i ovnen, og strø over med perlesukker. Snurrene stekes i 8-10min.
Hentet fra www.ceceliasverden.com

Hvor mange snurrer blir det sånn ca?
De ser fantastiske ut. Tror kanskje jeg må bake en runde til helga og hvis de blir like gode som de ser ut må jeg kanskje bake slike til sommerfesten i barnehagen.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 10:09   #30
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger oppskrift på gode kanelboller – NÅ!

Nei, jeg trenger IKKE oppskrift på kanelboller.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 12:02   #31
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger oppskrift på gode kanelboller – NÅ!

Divine

Jeg trenger det definitivt heller ikke, men bildeforklaringen din til hvordan man lager snurrer som er mer knuter enn snurrer var gull, Silje sol. Sånn blir det neste gang!

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 13:35   #32
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.441
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger oppskrift på gode kanelboller – NÅ!

Takk Silje Sol. Ene kafeen i byen her serverer sånne kanelsnurrer og ungene synes de er så tøffe. Skal prøve de neste gang jeg skal bake

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 13:54   #33
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger oppskrift på gode kanelboller – NÅ!

Jeg har også lyst til å prøve meg på disse knutesnurrene, men tror jeg kommer til å prøve med min egen oppskrift - den er sååå god!! Takk for bilder, inspirasjon og forklaring!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 19:23   #34
Silje sol
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 292
Silje sol er litt kulSilje sol er litt kul
Standard

Sv: Trenger oppskrift på gode kanelboller – NÅ!

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Hvor mange snurrer blir det sånn ca?
De ser fantastiske ut. Tror kanskje jeg må bake en runde til helga og hvis de blir like gode som de ser ut må jeg kanskje bake slike til sommerfesten i barnehagen.

Husker ikke helt hvor mange det ble, men det ble endel.
Men jeg pleier som regel alltid å doble oppskriften når jeg baker dem, for de er så kjekke å ha i fryseren.

Opprinnelig lagt inn av mosol, her.

Divine

Jeg trenger det definitivt heller ikke, men bildeforklaringen din til hvordan man lager snurrer som er mer knuter enn snurrer var gull, Silje sol. Sånn blir det neste gang!

Veldig kjekt når man finner en så god fremgangsmåte.

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Jeg har også lyst til å prøve meg på disse knutesnurrene, men tror jeg kommer til å prøve med min egen oppskrift - den er sååå god!! Takk for bilder, inspirasjon og forklaring!!

__________________
Jente 07 & gutt 09.
Du kommer sikkert til å gjøre mye dumt, men gjør det med begeistring!
Silje sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 19:28   #35
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger oppskrift på gode kanelboller – NÅ!

Gled dere! Jeg skal lage snurrer i morgen og skal ta bilder av snurreteknikken min og legge ut oppskrift.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 20:26   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger oppskrift på gode kanelboller – NÅ!

Jeg har en fantastisk oppskrift. De blir megaluftige, ikke så søte og egentlig mer franske.

Overnight Cinnamon Rolls (jeg har laget de uten å heve over natten også) 10 digre stykker

1 ss tørrgjær
125 ml varmt vann (40 grader)
700 g siktet hvetemel
4 store egg
60 g sukker
2 ts salt
125 gram usaltet smør, romtemperert
125 gram smør, smeltet

sukker blandet med kanel

Sprinkle gjæren over det varme vannet i en bakebolle, og la det stå i noen minutter før du pisker det jevnt. Visp inn 75 gram av melet. Dekk til med plast og la det stå på et varmt sted i 30 minutter.

Tilsett eggene, sukker, salt og de gjenværende 625 grammene med mel. Kna det sammen med deigkroken på medium hastighet i 3-4 minutter til blandingen er jevn. Tilsett det romtempererte smøret og fortsett knaingen i 10-12 minutter til deigen er glatt. Tilsett mel om det blir klissete. Dekk til med plast og la det heve til dobbel størrelse, ca 2 timer.

Smør en 23x33 cm ildfast form. Hell deigen i litt mel på benken. Kjevle ut en firkant på 38x25 cm og smørpå halvparten av det smeltede smøret, og la det være igjen 3-5 cm uten smør på langsiden. Strø med kanelsukkeret og rull sammen. Klem sømmen sammen, og skjær i 10 like store biter. Sett bitene, med skjæresiden opp i den smurte formen og smør med det gjenværende smøret. Dekk til med plast og sett i kjøleskapet over natta (eller på et varmt sted 1-2 timer).

Dagen etter tar du det ut av kjøleskapet og la det heve en time. Forvarm ovnen til 180 grader og stek til gylne, ca 30 minutter.

Vaniljeglasur
125 gram melis
1/2 ts salt
2 ss smeltet usaltet smør
2 ss melk
1 ts vaniljesukker

Bland det tørre og bland det våte før det piskes sammen. Helles over varme kanelboller.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 10-06-10 kl 11:39.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 21:04   #37
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.186
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger oppskrift på gode kanelboller – NÅ!

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Gled dere! Jeg skal lage snurrer i morgen og skal ta bilder av snurreteknikken min og legge ut oppskrift.

Gjør gjerne det! Jeg er så tett at jeg ikke skjønner helt hva som gjøres mellom bilde to og tre hos Silje...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 21:06   #38
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger oppskrift på gode kanelboller – NÅ!

Nå er det like før jeg begynner å bake. Angrer veldig på at jeg åpnet denne tråden.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 21:09   #39
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger oppskrift på gode kanelboller – NÅ!

:vurderer seriøst å slette hele tråden:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 21:22   #40
Silje sol
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 292
Silje sol er litt kulSilje sol er litt kul
Standard

Sv: Trenger oppskrift på gode kanelboller – NÅ!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Gjør gjerne det! Jeg er så tett at jeg ikke skjønner helt hva som gjøres mellom bilde to og tre hos Silje...



Du kjevler ut to rektangulære stykker, slik som du for eks kjevler ut en pizza, smører på sukker/kanel/smør- blandingen og bretter dem deretter i to.

__________________
Jente 07 & gutt 09.
Du kommer sikkert til å gjøre mye dumt, men gjør det med begeistring!
Silje sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no