Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Studentflyttetråden!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-23, 12:24   #61
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.058
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Og sysaker. Det holder med en sånn reisepakke, men noen tråder og en nål.

Min yngste liker godt Fattig students kokebok. Mest fordi det er ferdige menyer, og at hun får brukt opp all maten som hun kjøper.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 12:24   #62
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.825
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Kondomer


Ellers kommer besteforeldreportalen fortere enn man aner.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 12:27   #63
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.469
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Kondomer


Ellers kommer besteforeldreportalen fortere enn man aner.

Det kan man bestille gratis på nett har jeg hørt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 13:02   #64
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 13:36   #65
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.891
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Etter to år med to videregående elever bosatt i kollektiv, tenker jeg at det ikke er så viktig hva de har med av ting. Det de mangler, kan de alltids skaffe seg kjapt og enkelt. Sørg heller for at ditt barn har/får den kunnskapen og de holdningene som trengs for at vedkommende skal bli en ok person å bo i kollektiv med og ta en prat om dette før de flytter. Det er ikke gøy å dele kjøkken og andre fellesarealer med en person som ikke vil/kan/gidder rydde/vaske etter matlaging, ta sin del av ansvaret for å ta ut søppel, vaske bad, fylle/tømme oppvaskmaskin osv. Å skulle starte med å vaske andres matrester fra stekepanna eller hele kjøkkenbenken hvor gang du selv skal lage middag, er så utrivelig og demotiverende at man fort ender med å droppe å lage seg mat. Det hjelper ikke alltid med vaskelister heller, det er forbausende mange som ikke gjør jobben sin likevel. Noen har unnskyldinger som «jeg var trøtt, jeg skulle på fest, jeg jobbet onsdag og da ble det ikke tid til å vaske bad den uka» osv osv. Andre gir bare faen eller rett og slett ikke vet hvordan man gjør ting eller ikke bryr seg. Det er som om de tenker at dette ikke gjelder meg, bare de andre. Det har vært MYE frustrasjon blant de to/tre i mine døtres kollektiv over de som ikke har bidratt og som til en hver tid har vært fulle av unnskyldinger og forklaringer på hvorfor de ikke hadde tid til å vaske stekepanna før tre dager etter at de stekte omelett og lot siste rest ligge igjen i panna på komfyren. . Det har også vært frustrasjon fordi de må lære opp de andre i ting som en hver ungdom burde lært hjemme for lengst. Mine døtre er heller ikke perfekte, så jeg har også måttet ta inn over meg at jeg kanskje har vært for flink til å rydde og fikse for de, men de har definitivt ikke vært blant de verste i kollektivet. De flytter forøvrig til en mindre leilighet sammen med en kompis nå, først og fremst fordi de ikke orker all kranglingen som følger med når beboere i et kollektiv ikke klarer å ta sin del av arbeidet som må gjøres.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 15:04   #66
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.498
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Det Lhi-my sier, det sier også min datter er grunnen til at ho ikke vil bo i kollektiv.

Jeg syns studentsamskipnader skulle la være å bygge nye blokker der ti-femten personer skal dele kjøkken, som er realiteten på de nyeste studenthyblene i Tromsø f.eks.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 15:36   #67
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.391
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Ellers så vil jeg sendt med studenten skopussesaker.

What?

Jeg husker jeg lagde oppgave i mattetimen på ungdomsskolen, at elevene fikk en pengesum og skulle skrive budsjett over utstyr de trengte på hybel, samt første tur i matbutikk. Det ble noen interessante samtaler der, blant annet en som ikke kunne forstå de som ikke prioriterte strykejern.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 17:03   #68
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.103
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Kondomer.

Nei! Nei, nei, nei!

Jeg nekter(!) å tro at oppegående FP-folk sender med 19-åringene sine kondomer. Det finnes da grenser for putesying?

(Regner med innlegget var tull, men greit å få det ut. )

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 17:12   #69
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.825
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Nei! Nei, nei, nei!

Jeg nekter(!) å tro at oppegående FP-folk sender med 19-åringene sine kondomer. Det finnes da grenser for putesying?

(Regner med innlegget var tull, men greit å få det ut. )

Det var ment som spøk, ja. Praten bør man ha tatt for lenge siden.


For egen del hadde jeg håpet at mer skulle følge med studenten som flyttet ut. Det er fortsatt fullt i skuffer og skap. Jeg begynner virkelig å forstå foreldre som kommer med flyttelasset til de håpefulle når de ette hvert får større og større steder å bo.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 18:16   #70
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Etter to år med to videregående elever bosatt i kollektiv, tenker jeg at det ikke er så viktig hva de har med av ting. Det de mangler, kan de alltids skaffe seg kjapt og enkelt. Sørg heller for at ditt barn har/får den kunnskapen og de holdningene som trengs for at vedkommende skal bli en ok person å bo i kollektiv med og ta en prat om dette før de flytter. Det er ikke gøy å dele kjøkken og andre fellesarealer med en person som ikke vil/kan/gidder rydde/vaske etter matlaging, ta sin del av ansvaret for å ta ut søppel, vaske bad, fylle/tømme oppvaskmaskin osv. Å skulle starte med å vaske andres matrester fra stekepanna eller hele kjøkkenbenken hvor gang du selv skal lage middag, er så utrivelig og demotiverende at man fort ender med å droppe å lage seg mat. Det hjelper ikke alltid med vaskelister heller, det er forbausende mange som ikke gjør jobben sin likevel. Noen har unnskyldinger som «jeg var trøtt, jeg skulle på fest, jeg jobbet onsdag og da ble det ikke tid til å vaske bad den uka» osv osv. Andre gir bare faen eller rett og slett ikke vet hvordan man gjør ting eller ikke bryr seg. Det er som om de tenker at dette ikke gjelder meg, bare de andre. Det har vært MYE frustrasjon blant de to/tre i mine døtres kollektiv over de som ikke har bidratt og som til en hver tid har vært fulle av unnskyldinger og forklaringer på hvorfor de ikke hadde tid til å vaske stekepanna før tre dager etter at de stekte omelett og lot siste rest ligge igjen i panna på komfyren. . Det har også vært frustrasjon fordi de må lære opp de andre i ting som en hver ungdom burde lært hjemme for lengst. Mine døtre er heller ikke perfekte, så jeg har også måttet ta inn over meg at jeg kanskje har vært for flink til å rydde og fikse for de, men de har definitivt ikke vært blant de verste i kollektivet. De flytter forøvrig til en mindre leilighet sammen med en kompis nå, først og fremst fordi de ikke orker all kranglingen som følger med når beboere i et kollektiv ikke klarer å ta sin del av arbeidet som må gjøres.

Absolutt, og det er en prat vi har og har tatt. Han skal dele med 2 jenter, og er nokså pertentlig av seg, men setter gjerne fra seg brukte kopper og tallerkener rundt omkring, feks. Men tror han hadde blitt ganske knust av at noen syntes han var en gris eller unnasluntrer, så vår anbefaling er at de starter bofellesskapet med å snakke høyt om alt sånt, og lav terskel for å si fra når ting er krevende.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 18:30   #71
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.058
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

What?

Jeg husker jeg lagde oppgave i mattetimen på ungdomsskolen, at elevene fikk en pengesum og skulle skrive budsjett over utstyr de trengte på hybel, samt første tur i matbutikk. Det ble noen interessante samtaler der, blant annet en som ikke kunne forstå de som ikke prioriterte strykejern.

Å pusse skoene er en form for impregnering. Lurt på et sted som Bergen. Eldste har bodd der i flere år mens han studerte, og sang noen år i kor. Nyttet ikke å stille på konsert med upussede sko.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 19:03   #72
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Nå er han installert!

Mangler kun skittentøykurv. Trenger en av plast (må jo henge våte kluter på kanten) som er maks 25 cm bred. Det var jaggu ikke lett.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 19:15   #73
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.780
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

4

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Etter to år med to videregående elever bosatt i kollektiv, tenker jeg at det ikke er så viktig hva de har med av ting. Det de mangler, kan de alltids skaffe seg kjapt og enkelt. Sørg heller for at ditt barn har/får den kunnskapen og de holdningene som trengs for at vedkommende skal bli en ok person å bo i kollektiv med og ta en prat om dette før de flytter. Det er ikke gøy å dele kjøkken og andre fellesarealer med en person som ikke vil/kan/gidder rydde/vaske etter matlaging, ta sin del av ansvaret for å ta ut søppel, vaske bad, fylle/tømme oppvaskmaskin osv. Å skulle starte med å vaske andres matrester fra stekepanna eller hele kjøkkenbenken hvor gang du selv skal lage middag, er så utrivelig og demotiverende at man fort ender med å droppe å lage seg mat. Det hjelper ikke alltid med vaskelister heller, det er forbausende mange som ikke gjør jobben sin likevel. Noen har unnskyldinger som «jeg var trøtt, jeg skulle på fest, jeg jobbet onsdag og da ble det ikke tid til å vaske bad den uka» osv osv. Andre gir bare faen eller rett og slett ikke vet hvordan man gjør ting eller ikke bryr seg. Det er som om de tenker at dette ikke gjelder meg, bare de andre. Det har vært MYE frustrasjon blant de to/tre i mine døtres kollektiv over de som ikke har bidratt og som til en hver tid har vært fulle av unnskyldinger og forklaringer på hvorfor de ikke hadde tid til å vaske stekepanna før tre dager etter at de stekte omelett og lot siste rest ligge igjen i panna på komfyren. . Det har også vært frustrasjon fordi de må lære opp de andre i ting som en hver ungdom burde lært hjemme for lengst. Mine døtre er heller ikke perfekte, så jeg har også måttet ta inn over meg at jeg kanskje har vært for flink til å rydde og fikse for de, men de har definitivt ikke vært blant de verste i kollektivet. De flytter forøvrig til en mindre leilighet sammen med en kompis nå, først og fremst fordi de ikke orker all kranglingen som følger med når beboere i et kollektiv ikke klarer å ta sin del av arbeidet som må gjøres.

Det er sikker de samme folka som aldri gjorde/gjør noe på gruppearbeid og sluntrer unna i arbeidslivet.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 20:10   #74
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.860
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Vi er i Trondheim nå og har brukt dagen på Ikea. Herlighet, det ble dyrt.🫣 Men ble bra da. Det hørtes så lite ut med 13kv men han er strålende fornøyd.
Tror han er stolt. Og heldigvis for det.
Tror han har veldig godt av dette. Og lurt at han bor alene nå.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 20:12   #75
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Vi er i Trondheim nå og har brukt dagen på Ikea. Herlighet, det ble dyrt.🫣 Men ble bra da. Det hørtes så lite ut med 13kv men han er strålende fornøyd.
Tror han er stolt. Og heldigvis for det.
Tror han har veldig godt av dette. Og lurt at han bor alene nå.

Vi har brukt 19200 på Ikea!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 20:29   #76
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.860
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Oi, ja tør du åskrive det så skal jeg innrømme at jeg dro kredittkortet på 16600.
Mangler noe småting og persienne til vinduet.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 20:38   #77
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.058
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nå er han installert!

Mangler kun skittentøykurv. Trenger en av plast (må jo henge våte kluter på kanten) som er maks 25 cm bred. Det var jaggu ikke lett.

Denne er fin: https://www.megaflis.no/bad/baderoms...SABEgLSV_D_BwE

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 22:25   #78
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Denne er fin: https://www.megaflis.no/bad/baderoms...SABEgLSV_D_BwE

Perfekt!!! Takk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 23:01   #79
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Oi, ja tør du åskrive det så skal jeg innrømme at jeg dro kredittkortet på 16600.
Mangler noe småting og persienne til vinduet.

Mannen presiserer at det er både Ikea, Clas O og Elkjøp. I tillegg kommer en tusenlapp jeg brukte på å fylle opp matskapet hans (fikk overraskende lite!) og så har vi brukt noen få tusenlapper før vi dro til Bergen på småting fra Ikea (fortrinnsvis kjøkkenutstyr, men også dokost, vaskemidler etc).

Vi er ganske «kjipe» foreldre når det kommer til penger, og ungene våre har alltid tjent penger og fått høye summer av besteforeldre, de er flinke å spare, så de har en del selv. Derfor skal han betale en del av denne summen selv. Når det er sagt, er jeg vilt sjokkert over summen og holdt på å dette i bakken da mannen nevnte det.

Som jeg skrev tidligere i tråden, har han nok bare en brøkdel av det som er nevnt på listene i denne tråden. Siden det er jeg som i to dager har vasket, sortert og organisert tingene hans mens de to andre har handlet og skrudd sammen, har jeg god oversikt over hva vi har kjøpt og hva han har. (Nevner i parentes det han selv skal betale, etter både avtale og eget ønske, og noen ganger er det ting han selv spesifikt har ønsket seg veldig):

Badet:
-Mangler skittentøykurv
-Sånn kurv med sugekopper til dusjen
-To små trebokser til å ha stæsjet sitt i
-Dopapir
-Dovaskemiddel
-Dokost
-Tannglass
-Håndsåpe
-Håndklær (tok med hjemmefra)
-Badematte

Oppholdsrom:
-Ny seng og overmadrass. (Betalte 1/3 selv)
-Poäng lenestol (Tatt med hjemmefra, men ønsket ny pute. 1400, betalte selv.)
-Fotskammel (Betalte selv)
-Spisebord m/klaffer (Betalt av besteforeldre.)
-To spisebordstoler, tok med hjemmefra
-Ny kontorstol (sånn god og pen variant, betalte selv.)
-En ekstra pc-skjerm, betalte selv.
-Stort golvteppe, betalte selv.
-Stor plante m/potte, betalte selv. (Ønsket seg veldig!)
-Div innredning (Skubb fra Ikea) til klesskapet
-Verktøyskrin fra Ikea
-Bedroller
-Ekstra sengetøy
-Tørkestativ
-Støvsuger (arvet av besteforeldre)
-Bøtte, kluter, vaskemidler
-Kleshengere til både garderobe og klesskap (16 stk)
-Pledd

Kjøkken:
-Kluter og håndklær
-Zalo
-Oppvadkkost og hansker
-Oppvaskstativ med brett
-Grytekluter
-Stekepanne og to store gryter (tatt med hjemmefra)
-Liten gryte
-Liten og stor ildfast form
-Gryteunderlag (2)
-Lite og stort skjærebrett
-Brødkniv, kokkekniv, mindre kniv
-Ostehøvel
-slikkepott
-Bestikk
-Stekespade
-Serveringsskje
-Visp
-Øse
-Saks
-Søppelbøtte og poser
-Brødposer, bakepapir, plastfolie, aluminumsfolie
-Litt tørrvarer som pasta, havregryn, knekkebrød, littegrann hermetikk
-Litt krydder
-Litt posemat
-En bråte tallerkener han fikk med hjemmefra, meb egentlig ikke ville ha, så han kjøpte heller:
-Pakke med tallerkener og skåler i ulike str (betalte selv)
-Mange Mummikopper og drikkeglass (tok med hjemmefra)
-Drikkeflasker og termokopper (tok med hjemmefra)
-To bakeboller i ulike str
-Tre dl-mål (ulike)
-Dørslag
-Matbokser (3-4, tok med hjemmefra)
-9 bokser til oppbevaring av mat, ulike str, Clas O
-Diverse bokser i ulike str til å organisere mat i kjøleskap og kjøkkenskap

Jeg tror dette er alt han har. Personlige eiendeler som klær, sko, paraply, bilder, datagreier og annen elektronikk, høyttaler etc kommer utenom.


Sist redigert av Hyacinth : 02-08-23 kl 23:55.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 23:17   #80
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Studentflyttetråden!

For å få ned utgiftene, uansett hvem som tar regningen, så vil jeg tipse om å handle kjøkkenutstyr og servise etc. brukt, en brøkdel av prisen og miljøvennlig.


Vår erfaring er også at i kollektiv forsvinner ting, så dyre ting er lite lurt.


De er jo heller ikke ferdig utviklet, en av mine er en vims av dimensjoner, så en liste over hva de FAKTISK har med seg inn kan være nyttig.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no