Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tar du barna med i valglokalet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Tar du barna med i valglokalet?
Ja, jeg synes det er viktig at barna får se demokrati i praksis. 115 69,28%
Ja, men bare fordi jeg ikke har barnepass. 24 14,46%
Nei, det har jeg aldri tenkt på. 18 10,84%
Nei, jeg har det travelt nok om jeg ikke skulle ta med barn også. 7 4,22%
Sofademokrat / dustepåll. 2 1,20%
Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-11, 13:08   #21
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tar du barna med i valglokalet?

Tar de ikke med inn nei. De får leke i skolegården mens vi stemmer.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 13:15   #22
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du barna med i valglokalet?

Tror jeg alltid har hatt barna med. Har ikke orket å ordne barnevakt for dette, og nå når de er store nok til å være alene hjemme, så vil de gjerne være med.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 13:18   #23
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tar du barna med i valglokalet?

Ja, men fordi jeg ikke har hatt barnepass.
Minnes med gru stemming for to å siden, etter en time i lav sol/rushtrafikk på vei hjem fra jobb, diverse trassanfall, verdens mest gnålete hodepine og sultne barn ved beina i den digre gymsalen.
Får vise dem "demokrati i praksis" når de blir litt større.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 13:19   #24
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tar du barna med i valglokalet?

Inn i båsen alle sammen, av pedagogiske hensyn.

Det er planleggingsdag så jeg har fri fra jobb så da går vi til lokalet på dagtid når alle er opplagte.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 13:19   #25
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du barna med i valglokalet?

De må gjerne være med, men det er ikke et stort poeng for meg å ta dem med. Jeg må nok innse at Lillemor neppe kommer til å bli av den samfunnsengasjerte typen. Vi har selvsagt forklart litt om dette med valg, men hun er særdels lite engasjert. Nå er faren til en i klassen hennes ordførerkandiat, og vi har fått litt drahjelp gjennom det. Det gjør det hele litt mer fascinerende når hun ser bilder av ham i avisen og på nettet. Jeg tror ikke det vil gjøre stort til eller fra om vi drar henne med inn i avlukket der stemmeseddelen legges i konvolutten.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 13:23   #26
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tar du barna med i valglokalet?

Barna var med forrige valgdag og. Men de likte kirkevalget best for der fikk de twist.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 13:23   #27
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tar du barna med i valglokalet?

Forresten hadde førskolegruppa i barnehagen eget valg sist. Det var temmelig underholdende, og de lærte ganske mye av det.
Hvit graver og spør om det meste, og synes det er frekt at barnas stemmer ikke teller. Det blir sikkert noe artig av henne, tenker jeg.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 13:24   #28
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du barna med i valglokalet?

Ja, jeg har stemt med unger. Egentlig bare fordi de henger på overalt. I morgen har jeg faktisk tenkt å ta med de to store av mer pedagoiske årsaker, eldstemann har spurt mye om valget og hva jeg har tenkt å stemme og om statsministeren er snill og sånn.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 13:33   #29
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du barna med i valglokalet?

Ja det gjør vi. Alle tre har vært med til stemmelokalet på valgdagen. Her i huset diskuteres det mye politikk, spesielt i valgkampen, så de får politikk og samfunnsengasjement inn med morsmelka.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 13:41   #30
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tar du barna med i valglokalet?

Nei, de er 3 og 4 år og er a) for små til å være opptatt av dette og b) ikke særlig flinke til å stå i kø. Så mannen og jeg har forhåndsstemt, uten ungene.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 13:42   #31
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.786
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du barna med i valglokalet?

Ja, både av pedagogiske og praktiske grunner, men vi skal stemme i dag siden det ikke passer i morra.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 13:45   #32
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du barna med i valglokalet?

Jeg ser hverken noe problem med å ta henne med ei heller noe stort poeng i det.

I år skal timeplanen holde hardt og det er mulig det blir stemt mens vi er på vei et sted. Da blir hun vel med inn eller venter i bilen. Så spennende tror jeg ikke hun synes det er.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 13:48   #33
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Tar du barna med i valglokalet?

Ja, ungene er med. Ordner ikke barnepass bare for at vi skal stemme.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 14:08   #34
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.146
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du barna med i valglokalet?

Min venninne har havnet i valgstyret og har vært på opplæring. Det er visstnok strengt forbudt å ha barn med inn i selve båsen.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 14:13   #35
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.994
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du barna med i valglokalet?

Jeg har hatt med både bonusbarn og egne barn tidligere, både av praktiske og pedagogiske grunner. I år er jeg ikke sikker på hvem som blir med, muligens ingen, at jeg tar det rett etter jobb.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 14:13   #36
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.933
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du barna med i valglokalet?

Akkurat det med barn inn i båsen kommer litt an på alder. Hos oss mener jeg at vi sier at barn under skolealder kan være med inn. Barn over skolealder kan lese og se hvilken stemmeseddel foreldrene tar og det strider mot at man skal stemme i enerom. Jeg ville latt en fireåring være med inn, men stanset en seksåring.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 14:14   #37
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.390
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du barna med i valglokalet?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Min venninne har havnet i valgstyret og har vært på opplæring. Det er visstnok strengt forbudt å ha barn med inn i selve båsen.

Høh? Er det noe nytt, eller?
Jeg har hatt med unger inn i valgbåsen siden jeg fikk barn, det er 18 år siden.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 14:39   #38
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tar du barna med i valglokalet?

Jepp, for å vise demokrati i praksis. Vi rusler bort og snakker valg både ene og andre veien.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 15:02   #39
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.072
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du barna med i valglokalet?

Ja, som oftest. Fordi det passer sånn. Jeg husker første gangen da hun var to, og vi stod inne i ett av avlukkene, og hun utbrøt: "mamma, jeg prompa!" Jaja.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 15:02   #40
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.083
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du barna med i valglokalet?

Jepp. Både av praktiske og pedagogiske årsaker.
I år har jeg forhåndsstemt fordi det var lettvint (vi kunne stemme på jobb), men det gjaldt ikke kirkevalget så jeg må ut en tur i morgen uansett.

Forrige gang var Knotten veldig opptatt av om vi vant. Og siden vi hadde stemt på Jensemann og vennene hans, kunne jeg si ja til det.
I år tror jeg dog vi taper.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no