Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-08, 22:19   #1
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?

Noen som har gjort dette? Hvordan gikk det? Jeg vurderer å ta meg en juleshoppingtur (altså jeg skal på shopping, ungene skal besøke tanter og besteforeldre!) til konkurboet noen hundrede kilometer vest , men har litt scecond thoughts med å reise alene med Junior og Småen. Småen er vel ikke den verste å reise med, men en gjennomsnittlig aktiv treåring i tillegg kan kanskje bli litt i overkant?

Solskinnshistorier ønskes? Evt advarsler mot å finne på noe sånt.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.

Sist redigert av Martis : 06-10-08 kl 22:50. Årsak: La til en vesentlig opplysning!
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 22:39   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?

Jeg har ei venninne som har pendlet ganske mye med sønn på 2,5 med lopper i blodet og lillesøster som da var ca halvåret. Det gikk stort sett over all forventning. Lillesøster satt på ryggen i ergosele og storebror satt i trille.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 22:43   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?

PÅ shoppingtur med småbarn? Noway! Er du spinna gæren?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 22:45   #4
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?

Du skal vel besøke familie, Martis? Det høres jo ut som du drar for å shoppe sammen med småttisene, men så gæern er vel selv ikke du?

Hvis du kan bli fulgt til Gardermoen og hentet på Keplavik, går det helt sikkert supert. Hvis ikke blir det et festlig minne.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 22:45   #5
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

PÅ shoppingtur med småbarn? Noway! Er du spinna gæren?

Altså, bare jeg kommer meg til og fra Island så har jeg nok av barnevakter der... Så det er bare selve reisen. Shopping med begge to utgår!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 22:49   #6
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?

I jula i fjor, kl 06 om morgene, så slet vi (to voksne) med å ha kontroll over den overtrøtte Junior. Dessverre så flyr Icelandair til Norge tidlig om morgenen.

Tenke, tenke, tenke.

Junior i sele evt bånd og Småen i trille? Og null håndbagasje.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 22:49   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?

Alt går. Hold blodsukkeret jevnt og galgenhumoren intakt, så blir det, om ikke fredelig, så antageligvis ganske festlig. Unger synes det er gøy å reise, og sier masse morsomt. Kjør på!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 22:53   #8
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?

Jeg tenker det går helt fint jeg. Du får noen til å følge deg til Gardermoen, og noen møter dere på Island - jaaada, det går så fint atte. Sørg for å ha noen festlige bestikkelser til storebror, så går det som en drøm.

  Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 22:54   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?

Selve reisen ville jeg ikke bekymret meg for.
Jeg har reist masse med ungene. Toern er temmelig aktiv, men turene har gått greit. Det har vært 12 timers togtur en vei osv., flyturer og i fjor kjørte jeg 86 mil over to dager med to av dem. Jeg tenkte faktisk på å reise alene 12 timer en vei med tog sammen med alle tre på 6,3 og 0 i høstferien, men det ble ikke noe.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 23:03   #10
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?

Jeg har reist aleine på fly til bergen med mine to gutter 3 ganger nå. Det har gått veldig greit. Litt stress men med minsten i MT, lite håndbagasje, litt mat og en PSP med film/musikk har det gått greit. Familie har hentet oss på flyplassen.

Reist engang med tog også. Det gikk helt greit det også. Vi fikk plass i en familievogn med lekerom. Storebror storkoste seg. Det var flere barn og leke med der, men dette var midt i sommerferien. Lillebror koste seg også, men jeg kjedet meg.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 23:08   #11
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?

Nå ser jeg at du skal til Island, så da blir nok ikke tog aktuellt.
Jeg ville iallfall reist! Planlegg litt underholdning, motiver 3-åringen og ha bæredings til lille.
Hvis du har en zapp kan jo den være grei å ha med, men litt stress å pakke den sammen.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 23:10   #12
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Re: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?

Jeg har reist aleine på fly til Colombia med guttene, oskar litt over et år og daniel litt over 3, det gikk bra inkl. mellomlandig i Amsterdam, overnating i Paris, heldigvis har jeg en god venniner der som hentet og kjørte oss til flyplassen dagen etterpå. og en mellomlading til i Bogota, pappa min ventet på oss der.. og en fly til min hjemmeby

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 11:30   #13
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?

Jeg så for meg en kjøretur fra finnmark til sverige på shopping.
Flytur til Island, med barnevakt, det hadde jeg gått for altså.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 11:35   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?

Jeg hadde gjort det uten å tenke meg om.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 11:40   #15
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?

Har reist med ei på 2,5 og lillebroren da han var baby. Det går greit sånn fram til 8-9 mnd. Kommer jo også an på hvor lang flyturen er og sånn. Bæresele er et must. Vil ikke tenke på turene da han var eldre, og hev diverse rundt i kabinen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 11:42   #16
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?

Det klarer du fint. Jeg hadde med alle mine på toget til Trondheim da Bonus var seks måneder. Det gikk bra, det og.

Hold blodsukkeret jevnt, husk at potetgull er bedre enn sukkertøy, og at små overraskelser gjør flyturen mye greiere.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 11:44   #17
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?

Det går bra, Martis, bare husk å ha minst mulig håndbagasje. Stelleveske/ryggsekk med stellesaker er godt å ha Jeg har reist alene med baby som var få måneder og storesøster 3,5 uten problemer, det kommer i grunnen mest an på den eldste.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 11:49   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?

Det klarer du finfint!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 12:03   #19
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?

Det de andre sier.

En ting som jeg syntes var veldig nyttig da jeg reiste med små barn alene var belteveske. Jada, harry, og nordmann på sydentur og alt det der. Men man får med seg pass og penger lett tilgjengelig, og har fortsatt hendene fri til barna.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 12:09   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?

Du får mannen til å følge deg til Gardermoen, og noen til å møte det på flyplassen dit du skal. Det går nok helt bra. Det er jo ikke så voldsomt lange flyturen.

Husk bæresjal av et eller annet slag til Gardermoen. Da har du beggene hendene fri til å holde fast på junior, for vogna får du jo ikke med deg.

Shoppingmessig må det være gunstig å reise dit nå, for krona deres har jo stupt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no