Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilket servise har du?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-06, 22:39   #81
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Alt vi har er arvet. Vi har et frokostservise som jeg elsker. Det er kjøpt i 1970, og er merket Figgjo- Turi design - Arden.



Middagsserviset vårt fikk mine besteforeldre til bryllupet i 1950. Det er tidløst, med søte markblomster rundt kantene. Backafall (?) heter det. Svensk?
Tenk, jeg fant bilder av det også! Gustava heter det visst. Fra 1945!

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo

Sist redigert av Gremli Skremli : 09-11-06 kl 22:48.
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 22:40   #82
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket servise har du?



Vi fikk Origo orange til bryllupet vårt, det bruker vi hver dag. Jeg er så fornøyd med det, blir i godt humør hver gang jeg tar det frem.

Så har vi et servise fra Figgjo som vi har arvet etter mine besteforeldre, det bruker vi på julaften og til andre julemiddager.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 23:00   #83
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Vi har pirat-Origokopper som kostet 10 kr stykket. Røde og svarte. Men med hank, vel å merke.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 23:11   #84
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Til pent (the good china) har vi dette serviset fra Eschenbach som heter New England Newport (som selvfølgelig ikke produseres lenger ...):

Har middagstallerkner og dype tallerkner til 12, 2 serveringsfat, 2 store skåler, 1 liten skål samt sausenebb. Skulle gjerne hatt mer, men det kan bli vanskelig. Er veldig glad i det for det er enkelt og matcher det meste.

Samler på Tangen glass fra Hadeland, og har Arvesølv sølvbestikk.

I desember bruker vi Primstavserviset fra Bokklubben:

Jeg liker det veldig godt, og synes det er passe julete. Dessuten bruker vi det i undervisningen av ungene, og jeg er spent på om de husker hva de ulike tegnen betyr og hvilken dato de hører til.
Har dype og flate tallerkner til 12, og bruker serveringsfat fra Newport-serviset.

Til daglig bruker vi disse grilltallerkenene fra Saturna (noe billig-greier):


Samt "studentserviset" vårt (kjøpt på Jysk om jeg ikke husker feil). 8 av hvert + helt frokostservise. Dette er vi møkklei, men har ikke funnet noe servise vi har kunnet bli enige om til nå.


Har også noen grå tallerkner fra Ikea (+365)

Til frokost/kvelds samler vi på det kremhvite stengodsserviset fra Höganäs. Vi har dessuten et nydelig gammeldags engelsk teservise som vi aldri bruker.

Vi drikker minimalt med kaffe, så det kaffeserviset vi har ble kjøpt til Prinsessa sin dåp. Siden vi var studenter hadde vi ikke råd til å kjøpe kaffeserviset fra Eschenbach, men vi fant et rimeligere som passer fint så det kjøpte vi til 12 personer. Vi liker begge Rosendal sitt Grand Cru kaffeservise, så det er meget mulig at vi begynner å samle på det.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 14:29   #85
Mumriel
Perspektivutvider
 
Mumriel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 272
Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Et service fra Höganes, i brunt
Amapola fra Villeroy & Boch
Grönn Anna, hverdags, fra Rörstrand
en hvitt ett, til kaffe, fra Rosenthal
Engleservice og Nisseservice fra Porsgrunn

i hvertfall ... :rodme:

__________________
Ikke la ortografiske krumspring skygge for intensjonen bak dette innlegget.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 23:35   #86
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

På kjøkkenet, til hverdags, har vi dette. MaxiStrå fra PP:


Til fest har vi Saturn Platina fra PP:


Og til jul, nisseserviset fra PP:


Jeg er veldig glad i alle sammen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 11:05   #87
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Vi har Manoir fra Villeroy & Boch som brukes til alt

  Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 12:23   #88
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Vi har New Wave fra Villeroy og Boch.

Jeg var kjempefornøyd da vi fant det i Danmark for noen år siden. Nå har flere av kompisene hermet.



__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 19:33   #89
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Kjøpt billig juleservise på Sparkjøp idag

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 12:26   #90
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Vi spiser hverdagsmiddager av noen firkantede hvite fra Ikea.
Frokost- og kaffeserviset er ego, som andre også har nevnt. Liker det veldig godt.



Til pent har vi et fra tyske Hutschenreuter med dekor i grønt og gull. Jeg er ikke i stand til å finne bilde av det på nett. Det har gått ut av produksjon.


Sist redigert av tiddelibom : 14-11-06 kl 12:27. Årsak: lette etter bilde
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 10:05   #91
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.


Til fest har vi Saturn Platina fra PP:

Vi har Saturn Hvit med

dekketallerken og dessertboller Galakse fra Hadeland:


Kommer til å kjøpe inn Thomas Loft fra Rosenthal Group til kaffeservise:

Denne har også rillemønser rundt tallerkenkanten slik at vi tar igjen "tema" fra middagstallerkenene.

Til nå har vi brukt et gammelt, lyseblå Figgjoservise fra 50 tallet, og glasskopper fra Bodum
Hverdagsservise er en gammel vervepremie jeg er drittlei (fra Pagnossin):

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 21:41   #92
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.




Dette har vi også. Bestemor bestemte da jeg var 15 år at jeg måtte begynne å spare på servise. Så da plukket hun ut dette for meg, jeg var ikke videre interessert kan man si Nå i dag er jeg veldig glad i det.

I tillegg har vi 365 fra Ikea og Origo Orange på kjøkkenet.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 22:25   #93
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

Hverdagsservise er en gammel vervepremie jeg er drittlei (fra Pagnossin):http://images.google.com/images?q=tb...pg%5B/quote%5D

Hjelp! Det har vi også, som "hverdagsmiddagsmiddagsfat", dvs de som brukes mest. Bare vårt er flaskegrønt med lilla kant Jeg er MØKK lei det, og bruker finserviset for hver minste anledning bare for å slippe å dekke med det. Det passer ikke med NOE av det vi har idag.

Ligger i evige forhandlinger med Mr. Norway om å erstatte det med noe freshere, men nei - det vil han ikke. For de 12 tallerknene var nemlig en av de første gave fra MEG i sin tid og har derfor sentimental verdi. :klask: Hvordan kunne jeg? På tidlig 90-tall var de jo visstnok fine mener jeg å erindre.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 22:50   #94
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Juleserviset vårt heter "Engler" og er fra Porsgrund Porselen.Veldig glad i det

Ellers har vi et middags servise fra Lene Bjerre.Men jeg ønsker meg et lekkert middags sevise og kaffe servise fra Versace.Men det er jo så steike DYRT
Medusa, tror jeg det heter.

Kaffeserviset vårt er fra Rosenthal og heter Maria Bjørnebær...(tror jeg).

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 22:51   #95
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Vårt penservise bærer preg av at vi giftet oss på nittitallet, tiåret da lutet furu og tørkede blomster var in.

Melina fra Villeroy og Boch



Synes ikke noe særlig om det lenger.

Vi arvet det gamle Porsgrund-serviset som besteforeldrene mine fikk i bryllupsgave. Det er i grunnen mye finere. Jeg vet ikke hva det heter, men jeg tror det er ganske ordinært.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 09:13   #96
Gina
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 50
Gina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Det vi bruker daglig vet jeg ikke hva heter.Hvitt og enkelt med en lys blomst på. Ellers samler vi på Antarktis fra Vebjørn Sand.

http://www.magnor.no/kolleksjon/prod...antarktis.html
http://www.magnor.no/kolleksjon/prod...antarktis.html

Gina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 10:06   #97
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Vi har dette serviset fra Rosenthal. Det heter "Sanssouci"

Til hverdags har vi et billig benhvitt fra Ikea som vi har latt barna dekorere

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Sanssouci Rosenthal.jpg (15,5 KB, 12 visninger)
gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 10:22   #98
Helle
Har glorien til vask.
 
Helle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.696
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Vi har ikke noe penservise ennå, men vi ønsker oss Martha fra PP til bryllupet.

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 12:11   #99
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Penservice bryr jeg meg ikke om. Jeg har ikke skapplass til sånt, heller.

Jeg vil ikke ha et servise som er så dyrt at jeg nesten ikke tør bruke det.

Jeg har kjøpt andresortering på svenskegrensen. Helt greit til hverdags og fest.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 12:37   #100
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.


Jeg vil ikke ha et servise som er så dyrt at jeg nesten ikke tør bruke det.

Nei, da hadde ikke jeg heller giddet. Vi bruker glatt vårt "dyre" servise til en hver anledning, samme gjør alle jeg kjenner.

Det der blir for meg en myte på lik linje med at foreldre som kler barna i dyre klær ikke lar barna leke som de vil, fordi foreldrene er redde for å ødelegge klærne. Har aldri vært borte i noen som tenker sånn, men jeg har vært borte i flere som kjøper billige klær til barna og som tror foreldre som kjøper dyrt tenker sånn.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no