Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Märtha skal ha barn igjen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-08, 14:35   #241
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Märtha skal ha barn igjen

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg skriver forresten også lister. Jeg er vær.

Jeg og.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 14:43   #242
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Märtha skal ha barn igjen

Jamenatte, jeg skriver lister på alt altså, virkelig alt. Da jeg var mindre skrev jeg detaljert liste med klokkeslett om alt jeg skulle gjøre dagen etterpå.
07:00 Stå opp
07:01: Tisse
07:05 Spise frokost

:Tviholder på at det er jomfruegenskap:

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 14:46   #243
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Märtha skal ha barn igjen

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg er vær, forresten. Og jeg har enda ikke fått et eneste menneske til å forklare meg hvordan synske virker.

Har ingen fortalt deg dette?

Du ringer et 829-nummer og havner hos Klarsynte Klara, Spådamen Sara, Synske Siv eller Intuitive Ingunn. Det spiller ingen rolle hvem du havner hos - de har gode referanser alle sammen.

Disse kan fortelle deg at det ikke bare er lørdag i morgen, men at det kommer til å bli en relativt fin lørdag (det vet jeg også, for det sier yr.no) og du kommer til å få en herlig dag. Du kommer til å snakke med opptil flere personer du også snakket med i dag, og kanskje et par du ikke snakket med i dag. Minst én av dem kommer til å fortelle deg noe morsomt. Skal du ut å kjøre må du passe på - og se særlig opp for røde biler som kommer fra høyre.

Når du får neste spesifiserte telefonregning, har du blitt belastet med spåtjenester for 263,50,- Slik virker synske.

  Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 14:47   #244
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Märtha skal ha barn igjen

Jeg er en vær med god informasjonshåndtering og evne til organisering uten at jeg trenger å skrive lister.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 15:04   #245
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Märtha skal ha barn igjen

Jeg er en typisk jernhøne. :deler:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 15:12   #246
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Märtha skal ha barn igjen

Alle stjernetegnene passer godt på meg. :astrohore:

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 15:15   #247
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Märtha skal ha barn igjen

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Jamenatte, jeg skriver lister på alt altså, virkelig alt. Da jeg var mindre skrev jeg detaljert liste med klokkeslett om alt jeg skulle gjøre dagen etterpå.
07:00 Stå opp
07:01: Tisse
07:05 Spise frokost

:Tviholder på at det er jomfruegenskap:

Det der har ingen ting med stjernetegn å gjøre.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 15:37   #248
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Märtha skal ha barn igjen

Jeg kan opplyse om at jeg er en listeskrivende Vekt, og ellers har jeg fint lite å bidra med i denne tråden.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 15:37   #249
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Märtha skal ha barn igjen

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Det der har ingen ting med stjernetegn å gjøre.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 15:45   #250
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Märtha skal ha barn igjen

Esme;
Er det tyngdekraften eller er det andre krefter fra planetene som dere mener spiller rolle inn på barnet?

Den grunnleggende tankegangen i astrologien er at planetenes og stjernenes bevegelser og sykluser korresponderer med tilsvarende bevegelser og sykluser i alt liv på jorden. Astrologer tror ikke at planetene og stjernene påvirker livet på jorden med "stråler" eller lignende. Astrologiens tanke er at energiene på jorden følger de samme syklusene som energibevegelsene i resten av universet, og som gjenspeiles i planetenes bevegelser i vårt solsystem, og som hvert menneske er et unikt uttrykk for.
Astrologi innebærer ikke at menneskenes liv er bestemt av "skjebnen" eller noe annet som ligger utenfor oss selv. Det astrologien innebærer, er at hvert menneske fødes inn i en sammenheng og inn i en syklus, og med visse egenskaper, energier og tendenser. Hvilke valg man gjør gjennom livet og hvordan man utvikler seg ut fra de forutsetninger man er født inn i og med, er det opp til en selv å bestemme. Horoskopet viser karakteren av de problemene man møter på sin vei, og sier mye om hvordan disse kan håndteres, men horoskopet viser ikke om man velger å ta utfordringen med å overkomme disse vanskelighetene. Astrologien viser også dine talenter og ressurser, men viser ikke om du selv velger å ta jobben med å utvikle og bruke disse.


Mener dere at Saturn har en annen form for tyngdekraft enn Mars f.eks?

Den planeten nærmest jorden har størst påvirkningskraft og tyngdekraft. Logisk nok. Om den er annerledes vet jeg ikke noe om.

Hvorfor spiller det rolle hvordan planetene står akkurat i fødselsøyeblikket, blir ikke barnet påvirket inne i magen?

Joda, barnet blir selvsagt påvirket mens det ligger i mors mage, men det kan jeg lite om.



Om det er gravitasjonen som spiller rolle: Hvor nære barnet må en jordmor på 75 kg være før hun påvirker barnet med en tyngdekraft tilsvarende Saturns?

Hvorfor spiller det ingen rolle hvor jordmoren og faren står i forhold til barnet når det blir født?

De to siste spørsmålene ser jeg ingen hensikt i å svare på.



Noen mennesker mener astrologien er bare svada, men vi som kan litt-mer-mest om astrologien vet bedre. Vi vet at astrologi er kaos og kaos er vitenskap og vi vet at det er få vitenskaper det forskes mer oppriktig innenfor enn akkurat astrologien. Vi hadde aldri kastet bort tid på astrologi om vi ikke trodde på den. Det finnes seriøse og useriøse folk innenfor astrologien, på lik linje med andre yrker. Noen er dyktige i sitt fag, andre er det ikke.

Her er forøvrig en fin artikkel om astrologi.

Astrologi er veldig omfattende, og det nytter lite å fatte seg i korte trekk for å gi folk innsikt.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 15:50   #251
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Märtha skal ha barn igjen

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Horoskopet viser karakteren av de problemene man møter på sin vei, og sier mye om hvordan disse kan håndteres, men horoskopet viser ikke om man velger å ta utfordringen med å overkomme disse vanskelighetene.

Mener du med dette at horoskopet forutsier hvilke problemer du kommer til å møte (altså hva som kommer til å skje i livet ditt), eller mener du at horoskopet forutsier hvilke karaktertrekk du kommer til å utvikle, og at man så antar hvilke problemer du kan komme til å få på grunnlag av dette?

Jeg sa ellers noe tidligere om at det ville være interessant å vite om noen har gjort studier på hvorvidt det faktisk er sammenheng mellom når man er født og hva slags personlighet man har. Kjenner du til noe slikt?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 16:54   #252
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Märtha skal ha barn igjen

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

synes jeg man bør gjøre en innsats for å påvise om det er forskjeller mellom personligheter ut fra når på året man er født. Jeg ville absolutt være interessert i dokumentasjon av denne typen studier, dersom noen kjenner til det.

Vel, jeg har jo - som kjent for noen av dere, utført et ministudie her på Foreldreportalen.
Jeg har nemlig en teori ( ) om at fødselstidspunktet, altså når på døgnet man er født, har mye å si for personligheten.
Jeg tror ikke resultatet av studiet mitt var helt som forventet, så jeg velger å ignorere det. Vi vet jo alle at FP ikke akkurat er befolket av gjennomsnittsnordmannen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 17:01   #253
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Märtha skal ha barn igjen

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Noen mennesker mener astrologien er bare svada, men vi som kan litt-mer-mest om astrologien vet bedre. Vi vet at astrologi er kaos og kaos er vitenskap

Det er ikke vitenskap fordi det er kaos. En viktig del av vitenskapens natur er å finne reproduserbar struktur i et tilsynelatende kaos, ikke kun å påpeke at kaos finnes. Som oftest er kaos bare kaos.

Sitat:

og vi vet at det er få vitenskaper det forskes mer oppriktig innenfor enn akkurat astrologien.

Den påstanden tror jeg du skal få lov til å dokumentere ganske grundig før noen kjøper den.

Sitat:

Vi hadde aldri kastet bort tid på astrologi om vi ikke trodde på den.

Sikkert ikke, men det at du tror på astrologien, beviser eller sannsynliggjør ikke på noen måte at den virker. Det er alt for mange folk som beviselig kaster bort tiden sin på humbug og vås til at en slik argumentasjon fungerer innenfor noen vitenskap.

Jeg tror deg når du hevder å kunne mye om astrologi. Det er din ekspertise innen vitenskap jeg ikke er overbevist om.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 17:20   #254
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Märtha skal ha barn igjen

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Joda, barnet blir selvsagt påvirket mens det ligger i mors mage, men det kan jeg lite om.

Hvordan kan du si at det er selvsagt når du ikke kan nok om det til å kunne redegjøre for det?
Det man ikke vet, er da ikke selvsagt.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 17:46   #255
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Märtha skal ha barn igjen

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Nja. Jeg har fem søsken og vi er hhv vannmann, vær, tyr, tvilling, kreps og løve. krepsen er mest depresssiv og tungsindig, tiltross for fødsel på året aller lyseste dag. Den muntreste er væren. Den mest sporty er vannmannen. Den gladeste er løven, den smarteste er tvilling og den mest harry er tyr.

Jeg er født i tvillingenes tegn!!

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 18:43   #256
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Märtha skal ha barn igjen

Opprinnelig lagt inn av Optimist, her.

Jeg er født i tvillingenes tegn!!

Og hvid du tror på noe er det sant!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 19:21   #257
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Märtha skal ha barn igjen

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda

det ville være interessant å vite om noen har gjort studier på hvorvidt det faktisk er sammenheng mellom når man er født og hva slags personlighet man har

Noen har muligens gjort det, for det foresvever meg at jeg hørte noe om det i radioen en gang. At personer født i mai var de mest optimistiske mens personer født i oktober var de mest deprimerte. Dette ble koblet til "sinnets munterhet" hos mor, og at hun tydeligvis hadde mer overskudd til den nyfødte i den lysere årstid. Lenge siden jeg hørte det, så jeg husker ikke detaljene. Men dette var kanskje på jordet?

Glemte nesten å gratulere Märtha, det er vel det denne tråden handler om.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 20:50   #258
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Märtha skal ha barn igjen

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg er faktisk ikke en fisk.

Men det er jeg.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 21:55   #259
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Märtha skal ha barn igjen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Fruktflua, jeg tror ingen benekter at du har mye kunnskap om astrologi. Men det at du kan mye om det betyr ikke at astrologi er sant. Jeg kan for eksempel veldig mye om voodoo, men det igjen betyr ikke at voodoo er sant.
...

Det er ikke påkrevd at man skriver lange avhandlinger for å forsvare sine synspunkt her inne, men det er forventet at man kan forsvare dem, kanskje spesielt når man legger ut ganske diskutable påstander. Igjen, det at du personlig har mye kunnskap om feltet og har studert det i mange år gjør det ikke automatisk sant eller til en vitenskap.

Det glitter sier!

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det er ingen automatikk i at man blir hovmodig fordi man er kunnskapsrik.

Nei, heldigvis.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det kan neppe kalles barneskolemobbing å be deg dokumentere din påstand om at astrologi er vitenskap.

Det Veronal sier også.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Fruktflua: Hvis du ikke har behov for å utdype påstandene dine, så syns jeg heller ikke du bør bli fornærmet når noen ikke tror på deg. Det er ingen som krever at du bruker dyrebar tid på å forklare deg, men da må du også regne med at det du sier ikke blir oppfattet spesielt seriøst. Bare et vennlig tips.

Glitter er snill.

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

La meg se:

1. Fruktflua er v. busy and important.
2. Astrologi er sant og riktig fordi Fruktflua bruker mye tid på det og sterkt og innstendig har erfart at det har noe for seg.
3. Folk som uttaler seg om astrologi uten å kjenne til astrologien i minste detalj, er arrogante barneskolemobbere. Det er ikke nok å ha en informert mening om at grunnprinsippene ikke holder vann.
4. Folk som bruker mye tid på nettfora, er tilbakestående og usikre mennesker som trenger å ta personlig grums ut på tilfeldig forbipasserende.

Charming.

WOW!



Jeg er forøvrig skytte, men treffer ikke blink noe oftere av den grunn.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 22:03   #260
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.810
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Märtha skal ha barn igjen

Fine FP!

AC, jeg mener Märtha - du må jo bare elske denne tråden. Ikke får du bare en haug gratulasjoner med lille Chrisander Appolollonius, evt. Cassandra Evangelina, men jammen meg spinner vi ikke innom ting og tang som du sikkert interesserer deg for i engelskolen din også.

Som sagt - fine FP.

Og nok en gang, tror dette er eneste stedet jeg noensinne hadde giddet å pløye meg gjennom godt over 250 innlegg om et kongelig svangerskap.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Emneord
astrologi, englebarn, god dag mann økseskaft, hkh appollonius, jordmorologi, kvasivitenskap, noha filiokus septimus, prinsessebarn, uvitenhet gjør usikker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no