Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lasagne

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-08, 09:53   #1
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Lasagne

Vi skal ha lasagne i morgen, men har tenkt å lage den i dag.
Skal jeg steke den på forhånd, eller er det best å bare lage den ferdig og sette den kaldt for å steke den ferdig i morra?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 10:11   #2
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lasagne

De gangene jeg har laget før har jeg stekt halve steketiden. Men det har vært mest for å spare tid dagen etterpå.

Jeg vil tro begge deler går like greit

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 10:14   #3
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lasagne

Steke den halve tiden tenker jeg funker fint for oss.
Får gjester og alle er vi skrubbsultne etter jobb.

Tar du osten på ved første steking eller når du steker den i siste omgang?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 10:18   #4
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lasagne

Du kan godt ha på ost med en gang. Stek da lasagnen halve tiden med folie på. Ta så av folien og stek lasagnen ferdig. Da unngår du at lasagnen blir brent.

Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 10:26   #5
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lasagne

Opprinnelig lagt inn av Barbalala, her.

Steke den halve tiden tenker jeg funker fint for oss.
Får gjester og alle er vi skrubbsultne etter jobb.

Tar du osten på ved første steking eller når du steker den i siste omgang?

Har ost på hele tiden. Dekker med folie om den ser ut til å måtte steke lenger enn osten "tåler" før den blir brent.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 10:37   #6
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lasagne

Jeg halvsteker den uten ost, og steker den ferdig med ost når den skal brukes.

Når jeg forst lager lasagne lager jeg minst dobbel porsjon, og lager en eller to jeg putter i fryseren også. Halvsteker de uten ost for jeg fryser de.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no