Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #11

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-22, 10:11   #621
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Om det ofte er slik vær hadde jeg fått laget meg en koselig uteplass med tak og varmelamper og sittet ute noe på trass bare fordi det er sommer.


Jeg har det, men som andre har nevnt så er det ikke slik at det blir så koselig likevel. Tro meg. Jeg har prøvd.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 10:37   #622
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg har det, men som andre har nevnt så er det ikke slik at det blir så koselig likevel. Tro meg. Jeg har prøvd.

Jeg vet. Det er ikke det samme å sitte ute når det er 10 grader, masse vind og regn.

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 11:23   #623
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Ja, det er denne kulda og vinden. Her på nordvestlandet har det vært ekstremt dårlig vær i sommer, med ukesvis i strekk uten sol og med regn, vind og 10 grader. En soldag i ny og ne hjelper masse. I går var det 20 grader og overskyet, det var helt halleluja.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 11:35   #624
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tror rett og slett bare det er å konstatere at tolkningen av begrepet "dårlig vær" har enorm variasjon ut fra hvor man bor i landet. Særlig denne sommeren.

Dette gikk opp for meg da (eks-)svigermor var på første besøk fra Sørlandet, for hundre år siden. Vi foreslo å gå en tur til byen, og hun svarte "Kan vi ikke vente til det slutter å regne?"

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 11:53   #625
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Dette gikk opp for meg da (eks-)svigermor var på første besøk fra Sørlandet, for hundre år siden. Vi foreslo å gå en tur til byen, og hun svarte "Kan vi ikke vente til det slutter å regne?"

Som min far sa første gang han besøkte meg da jeg bodde i Bergen: "Det regner slett ikke alltid i Bergen. Det er bare uhyre sjelden at asfalten rekker å tørke."

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 12:10   #626
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Første jobbedag etter ferien.

Jah. Og på mirakuløst vis er alle de problemene som var her før ferien fremdeles tilstedeværende.

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Holder ikke med tak. Det regner sidelengs. Må ha vegger også. Da sitter man per definisjon innendørs. Hilsen den ekstremt værsjuke værkverulanten .

All sympati, jeg hadde gruffet og oiet og akket betydelig mer med sånt vær. Det påvirker jo alt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 12:56   #627
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Jeg ser ut vinduet. Utsikten er kjent. Utsikten fra kontorvinduet er tilfeldigvis egentlig ca. utsikten fra kjøkkenvinduet i oppveksten.

Jeg VET det er en fjellrekke der bak den øya.

Det er bare ikke mulig å se konturene av den engang.
Og det regner.

Det frister ikke på villkår å sitte ute, nei.
Jeg trives finfint med å sitte inne. Det er lurt, når man er bosatt her.

I dag blåser det i det minste ikke så mye da, i går lå det veltede planeter (eller planter? ) på verandaen, noe som ikke overrasket når jeg kjente hvordan vinden tok i bilen, særlig over broa, på vei hjem

Nei, sommerværet er ikke noe bra i år, på absolutt ingen måte

Men jada, vi har billig strøm, så vi varmer opp inne og sitter under et pledd og koser oss der i stedet. Tørt

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15

Sist redigert av Malama : 11-08-22 kl 13:16.
Malama er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 13:03   #628
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.


I dag blåser det i det minste ikke så mye da, i går lå det veltede planeter på verandaen, noe som ikke overrasket når jeg kjente hvordan vinden tok i bilen, særlig over broa, på vei hjem

Da vet man at det har blåst mye.

Sorry, bare måtte.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 13:16   #629
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Da vet man at det har blåst mye.

Sorry, bare måtte.

At jeg bare kjører autocorrect uten å sjekke hva de korrigerer til!
Jaja, DA har det blåst vel mye ja, det får holde med veltede planter.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 14:06   #630
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Du vet det blåser mye når kontorvinduet er i luftestilling og likevel blåser pc-skjermen overende.
#erfart

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 15:07   #631
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Det var ikke før jeg flyttet tilbake igjen fra Østlandet jeg skjønte hvor stor klimaforskjell det faktisk er. Og det er det jeg savner aller mest. Og i et år som dette så er det ekstra tydelig.

vixen er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 15:15   #632
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Ja, har jo vært litt ekstraordinært også i år da. Det er heldigvis langt mellom at det er så ille som det her, vanligvis er det jo noen varme dager i juli, i det minste, selv på dårlige somre. Nå setter jeg min lit til at siste halvdel av august blir bra.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 15:16   #633
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Jeg har sagt flere ganger i sommer at nå er det hakket før jeg klager over været, og det skjer tilnærmet aldri. Så da har det vært helt krisevær. Haha.

Storebror jublet da han dro til Spania med mormor og morfar i dag. "For nå kan jeg endelig gjøre sommerting!"

Vi har hatt noen få dager med finvær. Da har det vært 25-30 grader. Og ned på 9 grader igjen dagen etterpå. Sukk.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå  
Gammel 11-08-22, 15:17   #634
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, har jo vært litt ekstraordinært også i år da. Det er heldigvis langt mellom at det er så ille som det her. Vanligvis er det jo noen varme dager i juli, i det minste. Nå setter jeg min lit til at siste halvdel av august blir bra.

Starten på august bruker å være sikkerstikket mitt. Alltid fint og varmt da.

Sa hun, og lo og lo. Eller, er faktisk 15 grader i dag tror jeg. Men uansett vind og surt.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå  
Gammel 11-08-22, 15:19   #635
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Ja, jeg klager heller praktisk talt aldri på været. Heller ikke nå, siden jeg nettopp har vært på ferie. Men har større forståelse for, og tålmodighet med andre folk som klager i år. For de som bor her, og har vært hjemme i ferien, eller de som har lagt ferien sin til disse områdene, må det ha vært skikkelig, skikkelig kjipt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 15:20   #636
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Ja, vi har jo vært hjemme. Og hadde veldig mange ute-planer. Men nytter ikke å motivere sure ungdommer til tur når det regner sidelengs og blåser. Og ikke mye bedre med 30 grader heller, egentlig.

Denne sommeren burde lært seg konseptet mellomting.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå  
Gammel 11-08-22, 15:22   #637
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

All sympati til derre som har hatt drittvær i sommer. Jeg håper dere får noen nydelige dager i august/september.

Sommeren her har ikke vært storveis, men vi har timet det vi har gjort ekstremt godt i forhold til de fine dagene som var, og vi har klart å kose oss inne de dagene som ikke var gode. Har en laksefiske de sønn som synes i fjor var ræva - tørke gir dårlig sesong, og har gleder meg litt på hans vegne over at i år har det vært litt vann i elvene i alle fall.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 15:42   #638
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Vi har ofte hatt det langt varmere på sunnmøre i jula enn da vi var der i juli. Typ 10-15 grader varmere.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 16:39   #639
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Vi var nordpå i sommer med masse regn. Fordelen med mye vind er at det blåser ganske tørt på kort tid. Ikke noe problem å plukke blåbær tre timer etter intens regnskur. At bære kunne vært mer moden tok jeg ikke med i beregningen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 16:48   #640
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Vi var nordpå i sommer med masse regn. Fordelen med mye vind er at det blåser ganske tørt på kort tid. Ikke noe problem å plukke blåbær tre timer etter intens regnskur. At bære kunne vært mer moden tok jeg ikke med i beregningen.

Blåbær plukker vi ikke før et stykke ut i august. Samme med rips.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no