Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #11

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-22, 18:43   #601
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Hva ville forskjellen blitt?

Køene ut av byen er litt hinsides pga omkjøringer.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå  
Gammel 10-08-22, 18:46   #602
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men hvorfor sitter dere innendørs?

Kaldt og fuktig, tipper jeg.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå  
Gammel 10-08-22, 18:49   #603
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Men dere har vel klær? Jeg skjønner at det er udigg med regn- og ulltøy hele sommeren, men ALT blir verre av å sitte inne.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 10-08-22, 18:57   #604
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Det begrenser seg hvor lenge man sitter ute i 9-12 grader og pissregn altså.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 10-08-22, 19:12   #605
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Det begrenser seg hvor lenge man sitter ute i 9-12 grader og pissregn altså.

Syrinx dah!
Det fins ikke dårlig vær, bare dårlige klær, vettu.

Jeg medgruffer på været, og det er faen så lite sjarmerende å være ute i timesvis sånn som været har vært sommer.
Jeg føler at vi har hatt drittvær i halvtannet år med regn, vind, surt, regn, vind, surt både sommer og vinter, vår og høst.

De 6-7 fine sommerdagene vi har hatt de to siste somrene har det vært 30+.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 10-08-22, 19:15   #606
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men hvorfor sitter dere innendørs?

Jeg er over middels god på å håndtere dårlig vær, men denne sommeren har vært helt krise. Så etter en 3 timers fjelltur i øsregn, tåke og gøy vind, så er altså jeg klar for å gå inn også.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 10-08-22, 20:05   #607
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Enig med røkla. En liten tur ut, når det er ensifret på gradestokken i juli er greit, men bortsett fra det, ja så blir det innesitting.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 10-08-22, 20:59   #608
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Man kan jo «komme seg ut» i dårlig vær, få litt luft og sånn, men å VÆRE ute, når det er 7 grader, sur vind og sidelengs regn, det er jo virkelig ikke lett.

Sånn østlandsregn er det jo ikke vanskelig å håndtere. Men det sure og evige våte og skyer så langt ned fjellsidene at man knapt ser over fjorden og som varer og varer og varer og varer … fysjom!

All medfølelse.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 08:51   #609
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Det begrenser seg hvor lenge man sitter ute i 9-12 grader og pissregn altså.

Om det ofte er slik vær hadde jeg fått laget meg en koselig uteplass med tak og varmelamper og sittet ute noe på trass bare fordi det er sommer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 08:59   #610
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Men lave strømpriser med alt det regnet, mens vi i sør har skyhøye priser og knapt får nedbør. Skulle vært mer jevnt fordelt.

Vi har fastpris, i to måneder til.

Det blir heller ikke blåbærplukking på oss i år, de stakkars blåbærene er ikke i nærheten modne, jadda, her snakker vi i-landsproblemer.

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 09:01   #611
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men dere har vel klær? Jeg skjønner at det er udigg med regn- og ulltøy hele sommeren, men ALT blir verre av å sitte inne.

Har ikke fått vært på fjelltur i særlig grad, men jeg vil ikke gå på fjellet i glatt føre, så da blir det heller bortovertur på meg.

Jeg hadde på meg dobbelt sett med ulltights i går, under regnbuksa, hadde også på ullgenser og regnjakke, og gikk på tur.


(Og vi nordlendinger er proffe væroptimister, vi trenger ikke mer enn én uke til to uker sammenhengende sommer/sol, før vi sier: «nu gjør det ikke nåkka om det kommer regn, vi har jo hatt så fint vær».


Sist redigert av Fjols : 11-08-22 kl 09:07.
Fjols er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 09:09   #612
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Om det ofte er slik vær hadde jeg fått laget meg en koselig uteplass med tak og varmelamper og sittet ute noe på trass bare fordi det er sommer.

Vi må bardunere utemøbler/parasoller og slikt, det er en reel fare for å slikt flyr vekk med vinden.

Sikkert mulig med permanent uteplass andre steder hvor man ikke har orkan i kastene, men her, nei.

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 09:12   #613
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Første jobbedag etter ferien.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 09:24   #614
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Om det ofte er slik vær hadde jeg fått laget meg en koselig uteplass med tak og varmelamper og sittet ute noe på trass bare fordi det er sommer.

Jeg måtte stå opp i natt og sikre verandaen pga vind. Dette er faktisk ikke et alternativ for oss for tida. Og jeg bor i et område av byen der det er relativt lunt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 09:32   #615
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Om det ofte er slik vær hadde jeg fått laget meg en koselig uteplass med tak og varmelamper og sittet ute noe på trass bare fordi det er sommer.

Holder ikke med tak. Det regner sidelengs. Må ha vegger også. Da sitter man per definisjon innendørs. Hilsen den ekstremt værsjuke værkverulanten .

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 09:37   #616
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Holder ikke med tak. Det regner sidelengs. Må ha vegger også. Da sitter man per definisjon innendørs. Hilsen den ekstremt værsjuke værkverulanten .

Vi har vinterhage, sitter ute når vi sitter i den.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 09:39   #617
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Jeg tror rett og slett bare det er å konstatere at tolkningen av begrepet "dårlig vær" har enorm variasjon ut fra hvor man bor i landet. Særlig denne sommeren.

Og ALL sympati til dere som har hatt drittvær hele sommeren. Det er så utrolig kjipt.



(Vi traff noen venner nordfra under Norway Cup. Under cupen regnet det faktisk litt hver eneste dag, og vi beklaget at været ikke var bedre når de først hadde tatt turen. De var helt euforiske over det NYDELIGE været vi hadde, for det regnet jo bare bittelitt og var masse sol og varme resten av dagen. )

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 09:39   #618
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Holder ikke med tak. Det regner sidelengs. Må ha vegger også. Da sitter man per definisjon innendørs. Hilsen den ekstremt værsjuke værkverulanten .

Jepp, jeg har en veldig koselig krok ute under tak, med sofa, varmelampe og det hele. Men når det blåser, samtidig som det regner, går det ikke an å sitte der. Og både vegger, tak og oppvarming - det har jeg i stua. Men jeg koser meg forsåvidt inne også da, heldigvis. Så jeg har ikke behov for å sitte ute på trass når det er dårlig vær. Det jeg savner når det er slik vær (nå skal jeg egentlig ikke klage, jeg har tross alt vært på ferie i varme strøk) er jo ikke å sitte ute bare for å sitte ute, men å sitte ute i fint sommervær. Det er jo det som er fint. Å sitte utendørs i drittvær har sin sjarm bare i et svært begrenset tidsrom. Etterhvert innser man at det tross alt er finere å sitte inne. Men det er klart, hvis det man kaller å sitte ute betyr å sitte i en lukket vinterhage, så blir det selvsagt noe helt annet. Da skjønner jeg jo at man ikke ser problemet med å sitte ute i dårlig vær. I alle fall hvis "dårlig vær" er det Tjorven beskriver fra Norway Cup.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 11-08-22 kl 12:03.
My er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 09:46   #619
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vi har vinterhage, sitter ute når vi sitter i den.

Så fint for dere.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 11-08-22, 09:51   #620
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tror rett og slett bare det er å konstatere at tolkningen av begrepet "dårlig vær" har enorm variasjon ut fra hvor man bor i landet. Særlig denne sommeren.

Og ALL sympati til dere som har hatt drittvær hele sommeren. Det er så utrolig kjipt.



(Vi traff noen venner nordfra under Norway Cup. Under cupen regnet det faktisk litt hver eneste dag, og vi beklaget at været ikke var bedre når de først hadde tatt turen. De var helt euforiske over det NYDELIGE været vi hadde, for det regnet jo bare bittelitt og var masse sol og varme resten av dagen. )

Jeg var i Oslo tirsdag-fredag i forrige uke, og det var virkelig nydelig; perfekt sommervær. Måtte opp med paraplyen et par ganger, men det var null problem for det var jo varmt!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no